Ik heb nu ondertussen twee x een MA gehad en bij beide een curettage moeten ondergaan omdat het gewoon niet vanzelf ging. Fijn na een paar maanden krijg ik een rekening joh... 220 euro ivm die curettage. Kom ik er net achter dat dat helemaal niet op je eigen risico valt. Fijn dus morgen Unive bellen en hopelijk doen ze niet moeilijk!!! Maar oooohw wat voel ik me even K** zeg!!!! :x:x Alsof k al niet drama genoeg had gehad t afgelopen jaar! wou t gewoon even kwijt meiden..thnx
Bah wat vervelend, daar zit je inderdaad niet op te wachten na al zoveel ellende.. Hopelijk wordt het teruggedraaid en dikke knuffel!
Alsof het nog niet moeilijk genoeg is allemaal, hoop voor je dat ze gewoon willen betalen! Vind het ook raar dat ze dat niet standaard vergoeden, is toch een noodzakelijke medische ingreep.
Sterkte en herken het helaas Ik heb in 2006 curettage gehad met 12 wk ivm infectie en daardoor hartje gestopt met 11wk. Eenmaal thuis en wat herstellend kreeg ik 4 wk later de rekening binnen van 1900 euro. Door een fout van het ziekenhuis was rekening naar mijn gegaan ipv naar de zorgverzekeraar ( opname van paar dagen en curettage ) na veel heen en weer bellen was dit dan eindelijk geregeld met Vgz. Krijg ik potverdrie weer wat weken later kraampakket binnen. Heb staan janken als een baby. Voelde me zo ellendig door die stomme fouten
Wat raar zeg, volgens mij moet dat gewoon vergoed worden, wel eigen risico natuurlijk maar toch vergoed, zou er morgen zeker even over bellen
Valt onder zwangerschap en verloskundige zorg. Geen eigen risico . Edit. Als het door een hun is gedaan valt het wel onder eigen risico. Niet eigen bijdrage das absurd
Nare dingen zijn dat. Ben week na bevalling half dood naar zh gebracht. Kreeg paar weken later ook rek van ambulance. Had nog 100 euro eigen risico open staat.. gekkigheid.
Ik vindt zowiezo die hele eigen risico naaierij , Vroegah (jaja) betaalde je 30 gulden voor je verzekering en kreeg je alles vergoed. Moet je nu kijken hoe enorm veel je kwijt ben en als je dan eens iets hebt( wat bij mij bijvoorbeeld heel weinig is) kan je eerst gaan dokken. Waar betaal je nog verzekering voor ?? Dit is wel extra zuur zeg, wat enorm harteloos bah. Sterkte overigens voor jou !
Ik vind die eigen risico naaierij! Je kunt onderhand alles zelf dokken. Hier kon ik niet zwanger worden,gesprekken in het zkh gehad over hoe nu verder. Nou 350 euro verder dus. Ik heb trouwens gekozen voor cytotec of zoiets, wat een opluchting
Ik herinner mij ineens dit topic http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/435037-opgelet-na-miskraam-eigen-risico-zorgverzekeraar.html Hopelijk doet Univé niet moeilijk
Unive kijk uit ligt er ook aan of zij een contract hebben met dat ziekenhuis... Ik kon mijn eigen bevalling met medische indicatie zelf betalen omdat ze geen contract hadden met dat ziekenhuis!! Had je maar even op de site moeten kijken was het antwoord? :x:x Overgestapt naar een andere verzekering al een aantal jaar totaal nul problemen mee. Succes.
Ik vind wel dat er hier erg wordt afgegeven op de verzekeraars, maar iedereen heeft een eigen risico en bij verzekeringen moet je er nu eenmaal zelf op letten of iets gedekt is of niet. Hoe het met het verhaal van TS zit weet ik niet, maar ook al is het vervelend, natuurlijk sturen ze jou de rekening als je het zelf moet betalen. Wat er gebeurt is is niet leuk maar als het niet vergoed wordt in je pakket, dan krijg je die nu eenmaal. Leuk is het niet, maar wel terecht. Ik zou morgen dus even bellen met de verzekering of dit nu wel of niet binnen de vergoeding valt, weet je meteen waar je aan toe bent.
Tja, vroegah is er dus gewoon te weinig betaald (geen rekening gehouden met de vergrijzende toekomst) en daar krijgen we nu de rekening van.. En waar je verzekering voor betaald? Als je nu echt echt ziek (kanker bijv) wordt dan is die 350 euro +1200 euro premie een schijntje..Ben blij dat ik voor rekeningen van 10.000-en euro's verzekerd ben. Neemt niet weg dat het rot is een rekening van een curettage te ontvangen hoor, ts. Zeker als deze niet bij jou hoort te komen. Hopelijk is het snel opgelost.
Helaas herkenbaar. Ik ben bij de jongste tijdens de bevalling met loeiende sirenes afgevoerd naar het ziekenhuis. Paar weken later een rekening van 400. Terwijl het achteraf een grote fout is geweest van de verloskundige in opleiding. Dit is later ook erkend. Helaas heb gewoon moeten betalen.