Margriet streep je slank

Discussie in 'De lounge' gestart door Rabia, 26 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jowi 2006

Jowi 2006 Actief lid

21 jun 2006
    131
    0
    0
    Doetinchem
    Lijnen tijdens de zwangerschap is helemaal niet goed.. dus dat zal ik ook niet doen

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    SJS is niet allen om af te vallen, maar kan heel goed tijdens de zwangerschap gebruikt worden om er voor te zorgen dat je verantwoord eet. Het maakt je bewust van je eetpatroon en voorkomt dat je mo de haverklap naar chocolade en andere lekkernijen grijpt.

3. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Maar verantwoord eten dat kun je toch gewoon zelf ook doen? Heb je toch niet zo'n SJS wat het ook mag zijn voor nodig? Gewoon geen chocola en snoep eten hélemáál niet moeilijk hoor! Gewoon alleen gezonde tussendoortjes in huis halen ben je al een heel eind.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat luk tprima.. tot job boodschappen doet *grin* :)
    Ik haal over het algemeen alleen fruit en ontbijtkoek als tussendoortje
    Als ik het niet in huis heb.. mis ik het ook niet :)

Heb ik het wel in huis.. tja dan is soms de verleiding natuurlijk wat groter

5. Ayla

Ayla Fanatiek lid

29 dec 2005
    1.049
    0
    0
    Even een tip voor als je boodschappen gaat doen, eerst eten voor je gaat want met een lege maag koop je meer onzin en snoep. En probeer een lijstje te maken en koop alleen wat er op het lijstje staat. Kan je echt geen winkel doorlopen zonder je kar vol te laden met dikmakers? Bestel dan bij Albert ;)

6. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Vergis je ook niet on ontbijtkoek hoor, weinig vet, maar toch wel veel kcal. zo'n 80 stuks voor een normale plak, gelijk aan een negerzoen of een mini mars. Je kunt beter (suikervrije) drop nemen maar dat is niet zo lekker bij de thee/koffie.

Weinig kcal:
    taaipopjes = 20 kcal per stuk
    frou frou = 40 kcal per stuk
    Biscuitjes = 30 kcal per stuk
    Bastogne = 60 kcal per stuk

Alles dus minder dan een plak ontbijtkoek

7. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou Loekie ik wel zo een lijst om het te proberen. Het gaat echt bij mij puur om op gewicht te blijven. En niet om af te vallen.
    Jij bent 28 kilo afgevallen Loekie2 in hoeveel tijd dan? En je had het over een periode die net afgelopen was, hoe lang duurde die dan?

Ik heb gewoon een stok achter de deur nodig en als ik het zo samen met andere zwangeren kan volhouden dan ben ik tevreden. In mijn eentje kan ik het namelijk niet. Ik heb weinig dicipline

8. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Hoi Rabia, stuur maar even een pbtje met je emailadres, dan krijg je van mij een lijst.

Ik ben 3,5 jaar geleden 20 kg afgevallen in ongeveer 5 maanden tijd. Nu ben ik nogmaals 8 kg afgevallen, ik wilde eigenlijk 15 kg kwijt raken, maar de ha adviseerde me dat niet te doen omdat het dieet nogal veel invloed op mijn cyclus had. (de ene reageert daar sterker op dan de ander)

9. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou ik ben zelf ook begonnen met streep je slank.
    En ben nu met de 3de dag bezig. Ik vind het vrij goed omdat ik er nu juist op let dat ik voldoende eet en wel gezond. Dus dat snoepen doe ik niet meer. Ik heb zelf al het idee dat ik niet meer opgeblazen ben en me volvreet. En toch moet je volgens de punten nog veel eten ook nog!

Het enige wat ik van die site een nadeel vind is dat je toch moet betalen en alsnog niet echt antwoord krijgt op je vragen. Ze lezen of eroverheen of pas na 2 dagen krijg je antwoord.Ook vind ik dat de site vaak slecht bereikbaar is. Dus dat valt me ervan tegen.

10. Saskia78

Nouja.. dat is al een heel begin denk ik?
    Vooral het niet zo opgeblazen voelen.. dan voel je je alweer stuk prettiger.

Ik kwam ook na 2 weken tot de conclusie dat ik geowon raar eet :)
    De ene dag eet ik gewoon genoeg.. de andere dag ineens 500kcal minder..
    Dat is toch niet helemaal goed.

Dat soort dingen ontdek je anders nooit denk ik
    Ik had gister namelijk echt niet het idiee dat ik minder had gegeten of iets dergelijks.
    Toch zat ik ineens ruim onder het minimum.. ipv zoals normaal ong. tegen de aanbevolen hoeveelheid :)

En van af en toe veel te weinig eten.. gaat je lichaam dus alles opslaan voor het geval er weer zo'n periode van "vasten" komt.
    Tja.. dat schiet dus niet op zo :)
    Wel iets waar je dan weer op kan letten :)

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Saskia heeft helemaal gelijk. Als je gaat lijnen eet je al snel te weinig, dat klinkt misschien vreem, maar je lichaam gaat dan in een soort spaarstand staan. Als je daarna dus weer normaal gaat eten komen de kilo's er weer 2x zo snel aan. Gevolg is het jojoen

Ik ben blij te horen dat het je bevalt Rabia. Ja dat de site niet helemaal lekker werkt is één van de redenen geweest dat ik gestopt ben, maar goed veel klachten sturen naar dieet@margiet.nl doet soms wonderen. Succes.

12. Saskia78

Zit er nou nog een groot verschil tussen eetenbeweegwijzer en SJS?

Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar
    Op zich ben ik best tevreden nu namelijk
    En als het makkelijker/handiger kan.. tja dan graag.
    want ik meen me te herinneren dat het niet zo heel verschrikkelijk duur was?

Maar ik mis nu de mogelijkheid om iets beter aan te kunnen geven hoeveel je beweegt.
    bijv. op welke dagen meer en welke minder.
    En als je toevallig eens iets heel actiefs doet op een dag.. dat je dat er bij zou kunnen zetten.
    (of een dag niks doen eraf kan halen natuurlijk)
    Zegmaar iets meer gebaseerd op daadwerkelijke prestaties ipv gemiddelden :)

Then again.. ik trok vanochtend broek uit de kast en voila.. hij zit niet meer strak *grin*
    Toch wel prettig aankleden zo.

Vanmiddag besloten dat ik een nieuwe broek ga kopen voor mijn verjaardag.
    (en nee.. zoveel scheelt dat echt niet maar ik vond het een mooi excuus.. en vier over 3,5 week mn verjaardag.. dus echt veel meer zal het ook niet worden.

(then again.. word het misschien tijd om eens daadwerkelijk te meten hoe lang ik ben hoeveel ik weeg.. want dat heb ik nu gegokt omdat ik geen weegschaal heb)

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Bij SjS wordt niet alleen gekeken naar het aantal kcal en het vetpercentage, maar ook tot welke voedingsgroep behoort het. Ook kun je per dag aangeven wat je bewogen hebt en dat werkt voor mij supermotiverend.

SjS is €45 per jaar, dus het valt wel mee hoor.

14. Saskia78

Hmm misshcien moet ik dat toch eens proberen dan :)
    bij eetenbeweegwijzer mag je je overigens max 1x per week wegen.
    dit omdat je gewicht kan schommelen als je te snel achter elkaar weegt
    bijv. als je op een dag een liter water drinkt.. en de volgende dag 2.. dan zie je dat dus in je gewicht terug.
    Als je 1x per week weegt.. heb je dat minder

15. Saskia78

Vind het lastig om te beslissen of ik door zal gaan met eetenbeweegwijzer of SJS

16. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Kom ik weer aan, maar ik zweer bij het aloude,

Elk pondje gaat door t mondje

Valentino is nu bina een half jaar en voordat hij een jaar is wil ik weer op gewicht zijn, in mijn geval betekent dat 25kg eraf..
    Ik heb alle dieëten in t verleden gedaan,en ook al viel ik vaak af, t kwam er net zo hard weer bij..

Wat mij het beste bevalt, en waar ik nu ook mee begonnen ben is niet zoveel nadenken en gewoon normaal eten, sochtends 2x brood met mager beleg, tussendoor een bak magere yoghurt of fruit of ontbijtkoek, lunch 1 snee brood met beleg, en een bak magere yoghurt,en tussendoor weer fruit, ontbijtkoek of een opkikkertje, en savonds gewoon warm eten, aardappels, een stukje vlees en veel groenten maar zonder jus of sausje en eventueel later bij de koffie een biscuitje ofzo...
    Dit werkt super, is niet duur en goed vol te houden, schoonmama is er bijna 30kg mee afgevallen 20jaar terug en t is er nog altijd af...

17. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ik vind dat ik meer gemotiveerd wordt door SJS, ik heb dus ook voor een jaar betaald maar als ik dit gekloot met die site een jaar lang hou dan ben ik er mooi klaar mee!
    Daar baal ik dus alleen heel erg van.
    Voor de rest is het echt PERFECT! Hij rekent zelf voor je uit wat je hebt gegeten allemaal(wel invoeren maar hij streept af) en hij geeft aan hoeveel je moet bewegen per dag en wat je extra mag.
    Ik vind het wel fijn om zo in de gaten te houden of ik vooral GOED eet en ik ben nu dus echt gefixeerd bezig om maar niet slecht te eten. Ik wil alleen maar GOED's zien!

Ik voel me ook happier, trotser op mezelf. Zo wordt ik misschien ook nog's mooi zwanger zoals de meeste vrouwen in plaats van een dikkerdje zwangere....

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wat voor problemen heb je met SjS? Misschien kan ik je helpen, op het forum van SjS kunnen de dames je ook goed helpen hoor, aan de moderator heb je helaas niet zoveel.

Wat is je weegdag? Ik zat in de groep van de zondagwegers en Ingeping houdt het daar nog steeds bij voor me. Ik krijg mailtjes van het forum en zo, dus blijf nog een beetje op de hoogte.

Ben je Saskia toevallig op het forum tegen gekomen. Ze wil ookk graag zwanger worden, maar het wil nog niet zo. Ik heb haar aangeraden om eens op dit forum te kijken, maar heb haar nog niet gezien.

Ik vind SjS super motiverend. Ik wilde ook alleen maar GOED op mijn lijst hebben, maar een week of drie geleden liep het programma bij me helemaal vast en toen kon ik een week niet strepen. Daarna was ik er helemaal af en omdat mijn abbonement toen nog maar twee weken was heb ik niet meer verlengt.

19. Saskia78

Sientje: dat is het idee ook van dat afstrepen he :)

Je streept af wat je in je mondje stopt.. en dat streep je weg tegen wat je sport/beweegt.

Per saldo... zie je dan dus hoe dat in verhouding staat.
    En of je 3x erin stopt wat eruit gaat.. of juist andersom.

20. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Nou je meent het! En die muts van een modorator zegt dat het niet aan hun kan liggen omdat ze 2 servers hebben die de drukte aan moeten kunnen.
    Ik heb zo een gezeik sinds ik betaald heb,iedere keer zo traag en ik moet 4 pogingen wagen wil ik er misschien in komen met inloggen. Hij raakt uiteraard helemaal van streek als ik ergens naar toe wil, bijvoorbeeld invullen wat ik bewogen heb.

Onderhand ben ik wel zelf achter een aantal vragen gekomen dus echt niet dankzij hun. Want ze reageren gewoon echt niet of lezen je vraag niet goed en je krijgt een antwoord waar je nog niks mee kan.
    Heb wel gemerkt dat als je iets positiefs schrijft of gewoon iets gezelligs vraagt dat ze dan wel reageren!

Ik zit altijd hier op de site en nog een ander forum en nu dat Streep je slank, zij zijn echt de enigen waarbij ik problemen mee heb.

Petje af voor de zwangerschapspagina! Loopt echt gesmeerd. Nooit ellende.

Deel Deze Pagina