hehehe.. misschien moet ik toch maar de eetenbeweegwijzer blijven doen *grin* Zowieso nog even mn avondeten er invullen zo
Ik had me eerst ook aangemeld op die site van eet en beweeg wijzer. Maar daar geeft ie niks aan. Niet of je goed bezig bent ofzo. Je hebt alleen die saaie pagina waar je moet invullen en dat overzicht. Werkte voor mij niet motiverend invullen op zo een saaie site die zeg maar niet reageerde. Ik wil een GOED zien of FOUT.... En er is geen forum, bij die SJS wel (moet je er zoals ik wel doorkomen) waar je verhalen kan lezen wat je motiveerd. Ik had overigens dat tijdschrift gekocht van SJS, daar staat niet zo heel veel bijzonders in maar wel een aantal recepten die waren lekker! Zag er erg goed uit dus voortaan ga ik volgens hun koken.
Mwha je kan die rapportages maken enzo he Maar op zich is het wel goed enough voor mij denk ik even. Ik twijfel gewoon nog even dapper verder.. en als ik me bedenk is het zo geregeld tenslotte
Ah ja zo is het. Gelijk heb je. Ik heb ook de knoop doorgehakt en nu twijfel ik of ik niet beter wat anders had kunnen doen. Ik hoorde vandaag van een vriend van ons dat een vriend van hem 35 kilo was afgevallen met het sonja bakker dieet. Schijnt ook popi te zijn. Je hebt zoveel keus tegenwoordig en als je gediciplineert bent om niet ongezond te eten dan kun je het zelf zonder te hoeven betalen. het werkt volgens mij hetzelfde als Weight watchers alleen die geven een lintje ipv punten.
Mja daar zag ik hier laatst ook al een topic over volgens mij. Vervelende isd at vlgens mij het probleem niet zit in het "eten" maar meer in de "beweging" Ik eet redelijk hetzelfde als een maand geleden (hooguit iets bewuster van het aantal calorieen dat bijv. in koffie verkeerd zit.. daar sta je normaal minder bij stil) maar beweeg wel veel meer. En spontaan val ik best wel af. Punt is alleen.. dat moet ik nog wel even vol blijven houden. Nu is het mooi weer.. dan is een half uur/3 kwartier fietsen 2x per dag geen probleem. Maar het word vanzelf weer herfst enzo. En de danslessen zijn ook na volgende week weer afgelopen tot september. Daar heb ik ook behoorlijk wat verbrand want dat was toch altijd wel aanpoten Nu dus verplicht veel zouk-feestjes de komende zomer. Maar dat is toch adners dan stevig aanploeteren om dingen onder de knie te krijgen (feesten om af te vallen? tuurlijk) Maar het is dus bij mij vooral om eens te kijken of bovenstaande stelling klopt Of ik echt niet veel eet.. of dat het tegenvalt. So far merk ik dat ik echt heel wisselend eet qua hoeveelheden. Wat ook niet al te best is. Ik ben weer gaan ontbijten... Ik heb loeki dr advies van geen kaas opgevolgd al 2 dagen en dat scheelt echt heel veel toch. veel meer dan ik dacht En dankzij het beduidend meer bewegen.. val ik ook nog eens best netjes af Heb hie ruit principe geen weegschaal... maar zei net tegen job dat ik daar misschien toch maar eens vanaf moet stappen want dan kan ik ook wat concreter resultaat zien (en dat is voor mij op zich al een hele overwinning om te beginnen) Bovendien heb ik nu een broek aan die eerts wel lekker zat.. maar wel gewoon strak En die toen ik hem vancohtend uit de kast trok ineens niet zo strak meer zat Ben ik toch wel blij zo en ik merk dat ik meer let op wat ik koop... vandaag had job pech.. geen aardappelsalade gekocht en geen koekje bij de koffie ook *grin* Dus het heeft indirect toch wel meer resultaat dan ik aanvankelijk had gedacht
Ja maar sonja Bakker vind ik weer zo'n hype. SjS bestaat al ruim 5 jaar meen ik en gaat nog steeds erg goed. Je betaald voor de site, maar voor een boek van welk dieet dan ook moet je toch ook betalen en dat leg je na een maand of twee weg en dan ga je weer jojoen. De Moderator van SjS is echt niet helemaal goed hoor. Als je écht kritisch bent wordt je bericht zonder antwoord gewoon verwijderd. Om ze te stangen plaatsen de dames dit soort bericht op vrijdag, dan is ze er niet en zeuren over Margriet en de Moderator deden we op het Eet-je-slank Forum.
Ik heb dat ook met het bewegen als het mooi weer is beweeg ik veel zodra het herfst is en het de hele dag giet ga ik op de bank zitten met een boekje of kijk ik liever tv dan dat ik ga wandelen met een paraplu en een koter die ik mee moet sleuren met een paraplu in haar oog. Ik laat nu de koekjes staan, dat is dus mijn uitdaging geworden. Zo gezond mogelijk eten, snoep, koek, hotdog,patat, enzo. laten staan. Ik neem nu appelstroop op volkoren brood, of selleriesalade of 20+ kaas, of light smeerkaas. Ik laat de kaas zoveel mogelijk staan en vooral de limonade. Ik drink de hele dag water en koffie zonder suiker dat scheelt zoveel!!! Ook neem ik geen kwark toetje nee, ik let erop in de winkel dat ik vruchtenyoghurt koop die mager is ook. Verder neem ik wortelen, appel, augurk appelmoes, yoghurt, coup a soup als ik honger heb.
Dat meen je niet?? Is daar helemaal niks aan te doen? Het is toch te gek voor woorden dat je betaald en niet mag klagen als iets niet werkt????
Rabia, een paar lekkere tips. - Aardbeien en meloen zijn nu heerlijk en er zitten weinig calorieën in. - Kwark Yoghurt van Friesevlag is heerlijk en relatief mager. - Westland smeerkaas 7+, heel mager. Succes.
Dat is werkelijk super frustrerend, je kunt er helemaal niets aan doen. Klagen werkt alleen als je ze mailt naar dieet@margriet.nl . Je moet dan even je inlognaam vermelden.
Hmmmja.. ik doe al paar dagen regelmatig ipv koffie verkeerd... maar thee zonder suiker Dat scheelt alweer stukje. En snoepgoed heb ik nooit in huis.. dus dat scheelt. In de koelkast nu: aardbeien en druifjes In de fruitschaal: appels, nectarines en een gele meloen Overgrote deel daarvan verdwijnt in smoothies denk ik Dat doet het als toetje ook wel goed. Gewoon met wat magere melk of wat vruchtensap en diverse vruchten.. heb je al snel gewoon een gezond lekke rtoetje
Rabia, kwark is er ook mager hoor dat mag je gewoon eten. Maar vergeet je niet dat je ook vetten nodig hebt tijdens je zwangerschap! Dus doe wel boter op je brood ed, anders komt je kleintje in de knel. Vet is niet per definitie slecht. Eet af en toe een vet visje bv hollandse nieuwe of zo.
Ik lust geen boter.......geen enkele soort. Maar ik gebruik wel olie, ik geloof dat dat ook goed is. En uiteraard braad vet ....en geloof me ik heb genoeg spekkies op mijn lichaam dus denk dat de baby de boter daar wel uit kan halen...hihi.. Nee, serieus ik let echt op dat ik die schijf van vijf vol eet op een dag.
Ja olie is natuurlijk ook goed. Ik zeg dit omdat ik eens een heel eng verhaal heb gehoord over iemand die anorexia heeft gehad en daarna na haar herstel zwanger werd, ze gebruikte dus geen vetten en die baby kwam dus zwaar in de problemen.
Oh, wat erg nee hoor. Ik oeem wel vetten. Tijdens het avondeten vooral. Ik zou het moeilijk vinden om vetvrij te koken.
Ja onderandere daarom vind ik het altijd zo eng als mensen willen "lijnen" tijdens hun zwangerschap. Maar je eetgewoonten in de gaten houden is natuurlijk iets heel anders, volgens doe je het zo wel goed en ga je iig niet meer zo veel aankomen.
SjS zorgt er echt wel voor dat je vetten binnen krijgt. Zonder voldoende vetten krijg je nooit een Goed.