Hoera! Wij hebben gister te horen gekregen dat ons meisje een klein broertje krijgt! Zo leuk.....!!! Nu het extreem lastige; een naam verzinnen voor ons kleine menneke. Onze dochter heet S.eoj (achterstevoren lezen!) Ivm herkenbaarheid even een ander profiel gemaakt en ook de naam van onze dochter hopelijk zo onherkenbaar mogelijk geschreven. We zijn op zoek naar een naam van 4 letters. Begin en of eind letter maakt niks uit. Ik hou niet zo van namen met een Y of geknutselde namen. Ben zo benieuwd naar jullie opties! Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!
Misschien weer een naam die niet zoveel voorkomt? Hier wat ideetjes! Abbe Arlo Beer Bent / Bend Biek, Biem Bijs Birk Boan Bren Diem Dies, Diek Ebbe Ebel, Eben Eise / Eize / IJze / IJse Elim Elon Emil Enzo Evin Fabe Feie / Fije Fenn Fijs Fink Goof Goos, Gies Iben Ilan, Idan Ilja Imme Jels Jelt, Jent Joon, Jeen Jori Juun, Juup Kais Keie / Kije Keje Kick Kyte Lard Laut Leen Leif / Leiv Lemi Lias Lode Lodi / Lody Lute, Luut Luyt / Luit Mans Mels Mias Miel Moos Nero Niel Nijs Nilo Nimm Noam Onne Raaf Raph / Raff Rems Rijk, Rijn Rink Roar Rodi Roïn Rube Teus Tias Tibo Tijl Tijm Tobe <3 Tore Trey, Troy Ture, Tuur Walt Zeph / Seph / Zeff / Seff Zian
Ik zou niet weer een naam met één lettergreep doen, een jongensnaam met 2 lettergrepen vind ik er leuk bij, misschien een die eindigt op een e? Pelle, Okke, Imme, Warre... zoiets vind ik goed passen!
Stef Jorg Mart Leon Ivor Sven Jort Roel Noud Sten Stan Onne Onno Niek Flip Twan Bram Koen Hugo Rens Hein Huub Toon Teun
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Op ons eigen lijstje staan inderdaad al Mees en Sepp (of is Seph beter???) Verder vinden we Siem, Tijs, Guus en nog wat andere ook leuk maar die zijn al vergeven binnen onze familie/vriendenkring. Nog meer reacties worden zeer op prijs gesteld!! Dankjewel alvast.
Over Sepp / Seph: ligt aan de uitspraak want je spreekt het beiden anders uit. Sepp = sep Seph = sef Het zijn dus eigenlijk twee verschillende namen, Sepp en Seph.
Ja, ik vind het mooier op die manier. Weer een korte naam (één lettergreep) voelt als een soort thema, en het is verfrissend dat juist het meisje de korte naam heeft en de jongen de wat langere. Niet dat het heel erg uitmaakt als ze allebei één lettergreep hebben, hoor. Maar dat soort combi's zie je wel vaker.
GingerAle heeft wel een punt, sluit ik me wel bij aan Noem in het kader van een vierletterige naam met twee lettergrepen Tobe nog maar een keer <3 Ik vind s. eoJ en Tobe zó mooi bij elkaar