Hoi meiden, Man Mannetje heeft in zijn nekje een uitslag zitten het is root en er zit een wit goedje op het ruikt ook muf. hij is al 9 wkn maar het lijkt nog wel op huidsmeer. elke verschoningsbeurt maak ik het schoon met wat water of olie (babyolie) maar het blijft terug komen het lijkt ook wel erger te worden. Als hij gewassen is maken we het daar erg goed droog.. iemand enig idee of dit alleen iritatie is omdat het echt een huidplooi is zeg maar en misschien tips voor iets wat we erop kunnen smeren? Alvast bedankt! Liefs, SoSweet
kan het mischien melk zijn wat in het nekje is gelopen? aangezien het dan gaat broeien kan dat ook gaan irriteren. Mischien na het voeden even het nekje goed droog maken. En om het te behandelen zou ik eens bepanthen er op smeren, dat werkt echt super tegen irritaties. Groetjes Michelle
Dit klinkt als een smetplek (ontstoken huid). Wat je kunt doen is na het badderen goed droog maken met een steriel gaasje (eventuele oude sudocreme die je er op hebt gesmeerd eerst weghalen met een watje met babyolie), aan de lucht laten drogen en vervolgens wat sudocreme of zinkzalf er opsmeren (dun laagje). Pim
Hier had ze de eerste weken vaak ook rode plekjes in de nek, maar die roken niet ofzo. Anders even naar de huisarts, als het rood is en muf ruikt is het misschien een schimmel ofzo.
hier hetzelde van het kwijlen... voor badje maak ik het ff schoon na het badje goed droog maken en zinkzalf erop....meestal droogt het dan wel snel in!
had romeè ook last van vooral als het weer wat warmer was. ze had het onder haar onderkin zeg maar echt zo`n verstopt plekje ik deed er poeder op goed bijhouden en elke keer netjes schoonmaken,
Bedoel je met iedere verschoning iedere keer als je een schone luier geeft? Dan doe je het wel heel vaak. Als Jarissa plekjes heeft maak ik het goed droog met een hydrofiel luier. Dan nog even zo laten drogen en vervolgens zinkzalf erop. Ik doe dat maar 1 keer per dag. Elke keer vegen irriteert ook Succes, hopelijk is het snel over.
Siem heeft het ook. Hij is nogal snel warm en zweet dus makkelijk. Ik maak het ook goed droog en doe er daarna talkpoeder op. Dit die ik 2 á 3 keer in de week. Verder probeer ik er niet teveel aan te komen. Het is irritatie, omdat het nekje steeds vochtig blijft. Siem heeft er zelf totaal geen last van. Als hij straks zijn hoofd beter op kan tillen, zullen die plooitjes ook wel minder worden. Ik maak me er geen zorgen om.
Thanks voor jullie antwoorden.. Ik heb idd talk poeder erop gedaan en ik moet zeggen dat het al minder aan het worden is! Super tip! Liefs, SoSweet