Dolgelukkig zijn we met de komst van ons zoontje, maar we zijn nog op zoek naar de perfecte naam. Inmiddels hebben we nog 2 namen over waar we tussen twijfelen, namelijk Roan en Aron. Wat voor een jongetje zien jullie voor je bij beide namen? Welke naam zou jullie voorkeur hebben? Hopelijk kunnen jullie ons helpen! Alvast bedankt voor de reacties.
Roan vind ik het leukst, maar dat is ook een beetje omdat ik een grote dikke bulterriër ken die Aron heet . Maar zonder die associatie is dat ook een prima naam. Ik heb er niet echt een specifiek beeld bij. Vooral Roan vind ik wel een mooie krachtige en toch frisse klank hebben.
Aron vind ik mooier. Ik vind de naam meer kracht uitstralen. Roan vind ik een wat zachtere jongensnaam. Ik vind de betekenis ook erg mooi (helder verlicht).
Ik vind Aron heel erg mooi, ik vind Roan iets 'te' zacht voor een jongetje. Ik vind Aron gewoon wat stoerder denk ik, en dat trekt mijn voorkeur.
Roan, omdat ik dat een mooiere naam vind dan Aron. Aron is ook niet verkeerd, maar Roan vind ik qua klank mooier.
hahahah heel toevallig ken ik ook een hond die aron heet. Ik zie bij aron een stoer kereltje en bij roan wat zachtaardiger en lief mannetje
Ik heb vorig jaar ook tussen deze 2 gekozen. Voor nummer 2 staat Aron nog steeds op de lijst. Uiteindelijk met 35 weken gekozen. Uiteindelijk gekozen omdat het met de tweede naam net iets mooier was voor ons gevoel. Enige waar ik nu wel bang voor ben is dat als ik ooit een derde wil deze Arno moet gaan heten. Ferron stond ook op ons lijstje maar die komt al voor in onze kennissen kring.
Bedankt voor jullie reacties! Dat helpt al erg. Ik ben vooral benieuwd waarom jullie eerder voor de een of andere naam kiezen. Dan krijg ik een beeld van wat anderen voor associaties bij de namen hebben.Meer reacties zijn dus nog welkom! @ Flipske. Wat grappig dat jullie tussen dezelfde namen hebben getwijfeld. Wij vinden de namen ook goed bij elkaar passen. Dus als we voor de ene kiezen, houden we de ander waarschijnlijk voor een eventueel broertje. Maar jullie zijn dus voor Roan gegaan voor de eerste?
Roan klinkt in mijn oren enorm krachtig en mooi! Aron ook wel maar het is een vrij veel voorkomende naam (ik ken een stuk of 5 mensen dat zo noemen)
Klopt Billy, paste net iets mooier bij de 2e naam. En toen hij met rossig haar geboren werd paste het helemaal. Aron staat nu op het lijstje voor de tweede. Daar ook een passende naam bij gevonden als 2e naam. Ik vind Aron net wat statiger en roan iets speelser.