Meisje: Semmy Jongen: Vinny We hebben al een Y.ana (meisje) en J.ay (jongen) Andere ideeën ook welkom.... Maar wil geen kwik, kwek en kwak effect...
een vriendin van mij heet Sammy ; en zij heeft zelf erg veel moeite mee gehad, dat ze continue de vraag kreeg of het afgekort van Samantha/Samira Finn voor een jongen vind ik dan persoonlijk mooier. aangezien het nu leuk is als 'hij' jonger is, maar een man van 30 wordt dan in mijn beleving al vaak Vin/Finn genoemd.. anders lijkt op afkorting van Vincent.
Persoonlijk zou ik niet kiezen voor namen eindigend op ie-y, maar deze als koosnaampje gebruiken als ze klein zijn en als roepnaam dan Samm/Semm/Samantha en Vinn/Vince/Vincent. Vind het altijd zo kinderlijk staan als je als volwassene Vinny heet bijv. Maar dat is persoonlijk.
Sammy zou ik echt niet doen. Het doet me aan dat nr denken van vroeger over Sammy. En onze buurvrouw heeft een poedel die Sammy heet. Vinny vind ik ook niet leuk. ik zou er Vince van maken veel stoerder. vinny is een naam voor kleine jongetjes net zoals Sammy voor kleine meisjes is.
Eens met Abri! Ik zou dus gaan voor: Meisje: Sam of Sem. (Vind ik super leuk!!) Jongen: Vinn of Vinz/Vince of Finn. Verder vind ik bij de andere namen leuk: Meisje: Y.ana, J.ay en Gigi Y.ana, J.ay en Zoë Y.ana, J.ay en Loïs Y.ana, J.ay en Isis Y.ana, J.ay en Noa Y.ana, J.ay en Marly Jongen: Y.ana, J.ay en Russel Y.ana, J.ay en Dean Y.ana, J.ay en Levi Y.ana, J.ay en Mika Y.ana, J.ay en Luca Y.ana, J.ay en Roan
Vinny vind ik niks, dan vind ik Vince leuker. Semmy vind ik leuk, ik ken een volwassen vrouw die zo heet maar dan met de A. Vind het niet kinderlijk overkomen.
Dat is ook het eerste dat in mij opkwam. Ik zou het niet kiezen. Maar uiteindelijk moet je zelf beslissen natuurlijk.
Leuk, onze zoon heet ook Jay. Ik vind de naam van jullie dochter ook echt een super mooie naam, ik zou dus denken.. we hebben wel een beetje dezelfde smaak haha. Alleen Semmy en Vinny vind ik dan toch echt beide niet leuk! Wij zijn op zoek naar een naam voor onze 2e zoon, inmiddels ook afgestapt van het eindigen op een -y of -ie klank omdat het inderdaad kinderlijk klinkt. Anders zou Finnley misschien een optie zijn bij ons. Maar nee dat word hem dus niet. Wij zoeken dus nog even verder..
Semmy en Vinny beide niet leuk. Namen met Y en ie vind ik niet leuk. Sem of Sam voor een meisje ook niet. Is echt een jongens naam.
Vind Semmy voor een meisje niet zo leuk. Vinny gaat wel. Hier nog wat ideetjes voor namen met ook een y erin. Ideetjes voor een jongen: Bryce Danley Danny Darryl Davy Donny Finley Floyd Flynn Kaya Lenny, Lemmy Lloyd Quincy Remy Rylan Sidney Sky Skyler Sonny Stanley Sylvan, Sylven Toby Tommy Troy, Froy Ziggy En voor een meisje: Abby Cassidy Daisy Emmy Evy Faya Fayenne Ilvy Ivy Izzy Kaya Kaylee Kyra Lilly Lindy Lucy Macy Marley Maya Mylène Nelly Nicky Quinty Roxy Ruby Skye Skylar Willy Yentl Yinte / Yinthe Zoey Zinzi vind ik er voor een meisje ook leuk bij.
Ik vind de namen echt niet mooi. Ik krijg er ook rare bij smaak vanwege jersey shore. Vince vind ik dan leuker en past ook prima bij de andere namen.
Jersey shore? Nooit van gehoord! Semmy mag later best als sem, hebben wij geen moeite mee.. Vind de naam sem voor een meisje zelf superstoer, voor een jongen juist niet leuk omdat je dat al zoveel hoort... We willen een aparte(re) naam, die niet te veel voorkomt... Senn en dean vind ik ook super, maar komen al in de omgeving voor... We hebben nog een week of 8... Macy / Kaya staan op het lijstje... Nog meer ideeen? Vind zelf quinty ook leuk, maar man niet.... Moeilijk!
Vinny vind ik redelijk tot ze een jaar of vier zijn, daarna wordt het kinderachtig vind ik. Vincent vind ik een mooie naam, en die kun je afkorten tot Vinny tot je kind het zat is. Semmy voor een meisje vind ik echt totaal helemal niet leuk. Macy: moet ik aan warenhuis denken, of aan zelfverdedigingsspray Kaya: dat is kokosnotenjam (maar het betekent ook 'rijk', ken het alleen als jongensnaam).
Ik zou ook voor Sem en Vince/Finn gaan. Vind Semmy en Vinny niet echt namen voor een volwassene. Maar goed, je went eraan. Mijn broertje is een flinke vent van 23 en die noemen we nog steeds bij de naam die eindigt op -y ipv de volwassen variant
He bah, waarom nou een afkorting nemen als naam. Daar verklein je iemand mee vind ik en is als troetelnaam/ koosnaampje alleen leuk. Je wilt toch dat je kind sterk en krachtig in het leven komt te staan? Kies dan ook een echte naam en geen verkleinvorm. Het doet mij altijd aan iemand denken "die niet volop gewaardeerd word ofzo, kinderlijk en klein. Niet voor vol aangezien. Ik vind dat jammer. Noem hem dan gewoon Sam of Vince, allebei leuk, en gebruik zelf Sammy en Vinny als koosnaampjes voor hem.