Het is er toch van gekomen...ik in de MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door wannabe a mom, 10 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo lotgenootjes,

Ondanks mijn aanhoudende positiviteit, begint de angst nu een beetje toe te slaan. Na een jaar proberen, teleurstellingen en zoals duidelijk blijkt zonder resultaat, ben ik twee weken terug naar de huisarts gestapt. Ik moest toch voor een uitstrijkje daar naar toe, dus ik dacht ik combineer het maar gelijk. Vragen als kan ik wel zwanger worden, is er iets mis met mij...enz dwalen de laatste tijd vaker in mijn hoofd. Doordat ik geopereerd ben aan een Hernia, waar ik zo'n acht mee gelopen heb, moest ik mijn kinderwens even vooruitschuiven. Ik ben nu 35 en word in maart 36. Mijn huisarts stuurt me daarom gelijk naar de gynaecoloog. de huisarts zei letterlijk; "ik wil je voor je 36e zwanger hebben". Ik persoonlijk vind dat nogal een onmogelijk streven, maar ik ben natuurlijk wel blij met de instelling van mijn huistarts; om me gelijk door te verwijzen naar het ziekenhuis en met een verwijsbrief dat haast geboden is, gezien mijn leeftijd!

Maar goed, ik had gehoopt de MMM te omzeilen, maar de realiteit blijkt andere plannen met mij te hebben!
    Het doet me goed jullie (herkenbare) verhalen te lezen. Ik kan het (naast mijn vriend natuurlijk) met niemand over hebben, omdat ik het allemaal niet aan 'de grote klok' wil hangen.

Mijn afspraak bij de gynaecoloog staat op 08 januari 2008. Een nieuw jaar met nieuwe kansen denk ik dan maar! Ik hou jullie op de hoogte!

Wannabe a Mom

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Spannend! En wat ontzettend goed en positief dat je gyn zo reageerde! Go for it! Heel veel succes!

3. mielenl

mielenl VIP lid

29 jun 2007
    6.257
    0
    0
    hoi wannabe a mom,

fijn he, dat je toch op zo'n forum toch een beetje je ei kwijt kunt! Sterkte in de MMM en ik hoop dat je huisarts gelijk krijgt :)

4. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik wil je heel veel succes wensen!
    hopelijk raak je nu snel zwanger ;)

5. elle

elle Actief lid

Welkom hier enneh.. Succes meid

6. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Succes hoor! Ik herken het : het is zeker even slikken als het er dan toch van komt. Maar t kan je ook veel rust en duidelijkheid geven.
    Heel veel succes in 2008!

Marit

7. mounia

mounia Fanatiek lid

15 aug 2007
    4.194
    35
    48
    Vrouw
    Nederland
    heel veel succes!
    dat is toevallig ik moet ook 8 jan naar de gyn

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Heel veel succes alvast in de MMM... hoop dat je hier snel terug weg mag ;)

9. lieve wannabe a mom, ik hoop dat je hier zeker je hart kan luchten. wij hangen het ook niet aan de grote klok, dus dan is zo;n forum erg fijn! en hier vind je heel veel lotgenoten, en erkenning.

je weet nog niet waardoor het komt dat je nog niet zwanger bent. je zal wel nieuwsgierig zijn! laat je het hier weten?

de instelling van je dokter is zeker positief, ookal doen de gyns niet minder hun best als je nog jong bent (gelukkig).

hoe is het met je hernia, en het herstel van de operatie?

10. wolly

wolly Niet meer actief

Welkom hier helaas :)

Ik wil je heel veel succes wensen in de MMM en ik hoop dat je met behulp van de MMM snel zwanger mag raken.

Hopelijk word het een goed 2008 voor je :)

Liefs wolly

11. Bedankt allemaal, voor jullie lieve reacties. We gaan er voor en blijven optimistisch!

12. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hmmm ik kom er ook in denk ik.. ik wacht nu nog even op foontje van mijn HA met wat meer uitleg over de test. en hoe nu verder... :x

13. Ik had dit een jaar geleden ook niet verwacht...of beter gezegd niet gehoopt. Nu wordt er eindelijk iets ondernomen en gaan we weer een nieuwe fase in. Laten we er maar het beste van hopen! Ik hoop dat 2008 voor ons allemaal een goed jaar wordt!

14. Ons eerste bezoek aan de gynaecoloog in het ziekenhuis is een feit. Gisteren ben ik samen met mijn vriend op het eerste gesprek geweest. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, dus heb ik het maar over me heen laten komen. Voorafgaande aan het daadwerkelijke gesprek met de gynaecoloog, heeft de assistente de gegevens doorgenomen en het één en ander uitgelegd. Daarna werden we door de (vrouwelijke) arts geroepen. Het was fijn dat ze al het één en ander wist, zoals mijn herniaoperatie etc. Ik had netjes mijn temperatuurkaart meegenomen en de staafje van de ovulatietest. Van de ovulatietest is ze niet echt een voorstander en het werd ook redelijk snel 'van tafel geveegd'. Vond ik niet zo leuk, zeker niet als je denkt goed te doen om die dingen mee te nemen. Nadat wij beide een aantal vragen hadden beantwoord, werd er bij mij een inwendige echo gemaakt. Gelukkig was alles in orde en werden er geen vreemde 'dingen' waargenomen.

Weer werden er wat formulieren ingevuld en begon ze uit te leggen wat er hierna stond te gebeuren. Bij mijn vriend wordt er een uitvoerig spermaonderzoek gedaan en ik moest bloed laten prikken. Op de 2e of 3e dag van mijn menstruatie moet ik weer naar het ziekenhuis om wederom voor bloedafname. Dat is best lastig, want ik zit met mijn cyclus tussen de 27 en 32 dagen. Waarschijnlijk zal in het weekend mijn menstruatie beginnen. Alleen in het weekend kan je niet terecht voor bloedafname... Ik hoop dat het zo uitkomt, dat ik maandag naar het ziekenhuis kan. Het is wel lastig als je een fulltime job hebt en als je op het werk nog geen openheid van zaken hebt gegeven. Ik wil het nog even verborgen houden. In ieder geval tot de uitslag van bovenstaande onderzoeken. Tot die tijd is het smoesjes verzinnen. Ik heb maar gezegd dat ik voor mijn rug naar het ziekenhuis moet. Ik hou er niet van om te moeten liegen en ik hoop dat ze later begrijpen dat het een leugentje om eigen bestwil was.

Als mocht blijken dat de uitslagen van de onderzoeken goed zijn en er geen problemen zijn, dan moeten we gewoon weer een jaar gaan proberen. Ik wist niet wat ik hoorde....daar had ik geen rekening mee gehouden. Ik wordt over 3 maanden 36 en dan moet ik weer een jaar gaan proberen. Dan ben ik er al 37! De hoop op twee kinderen wordt zo wel kleiner. Ik weet dat er genoeg vrouwen zijn die op hun veertigste ook nog een kind kunnen krijgen, maar toch.... Ik ging vrij positief naar het gesprek, maar kwam er een beetje teleugesteld uit. Ik moet niet op de zaken vooruitlopen, maar hier wordt ik niet echt vrolijk van!

Mijn eerste indruk van onze gynaecoloog is dat ze realistisch is, zonder poespas. Aardig, maar ik heb het idee dat ik ze nog wel beter moet leren kennen. Er was niet gelijk een klik en dat vind ik wel jammer!

Maar goed, laten we nu eerst de uitslag (28 januari) afwachten!

15. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    jeetje zeg .. daar word je inderdaad niet vrolijk van. .vind het wel raar dat ze je dan weer een jaar wil laten doorlopen... gezien je leeftijd is dat sowieso toch een half jaar?

misschien kan je een andere arts vragen als je met deze geen goede klik hebt? ik heb gehoord dat dat ook heel belangrijk kan zijn.. iemand anders kan er heel anders tegen aan kijken..

16. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hey wat vervelend nou dat het gesprek een teleurstelling was.

Het is natuurlijk nog niet zeker dat je weer voor een jaar naar huis wordt gestuurd, want aangezien je toch al een jaar geprobeerd hebt vinden ze misschien wel iets, al is het maar iets kleins, misschien kunnen ze er wat aan doen.

Ik weet wel dat eer dat je echt aan de "slag" gaat in het ziekenhuis je wel weer een paar maanden verder bent. Dat is altijd frustrerend en niet leuk, jij wil graag zwanger worden, maar het ziekenhuis houdt zich aan allerlei regeltjes..

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen in de weg die je zult gaan en hoop dat je snel zwanger mag zijn!

Knuf

17. Vietje

Vietje Actief lid

31 dec 2007
    314
    0
    0
    zoek nieuwe leuke baan
    Alkmaar
    hoi,

helaas was t gesprek niet zoals je hoopte/verwachte.
    Dat is dan meestal meteen een domper.

Ik vind t ook wel vreemd dat je nog een jaar moet proberen als de testen goed zijn. Hoewel je dan nog wel de kans krijgt om op de natuurlijke manier zwanger te worden.
    Je kan idd net wat dagmar zegt wel een second opinion aanvragen.

En ja bij ons duurde t ook paar maanden voordat al testen en uitslagen binnen waren.
    Veel wachten, meer kan je nu niet doen.

En wel gewoon blijven proberen natuurlijk ;)

In ieder geval heel veel succes en sterkte.
    Hoop dat t snel raak is!
    Liefs, Vietje

18. Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik kijk het nog even aan, ik ben tenslotte pas voor de eerste keer bij haar geweest. Maar als ik dit gevoel blijf houden, dan kijk ik toch of er iemand anders beschikbaar is. Nu maar 'rustig' afwachten. Ik vind dat best lastig, want je bent er toch veel mee bezig. Mijn temperatuur is nog steeds hoog en ik heb allerlei klachtjes zoals steekjes in mijn buik (vorige week zelfs één dag zeer pijnlijke steken), zeer slecht humeur, huilerig, lage rugpijn en zeer gevoelige tepels. Maar ach, na een jaar 'sukkelen' zal dit ook wel weer een vals alarm zijn. Je durft jezelf er ook niet echt meer aan toe te geven, omdat de teleurstelling dan weer zo groot is. Gelukkig bestaat er een forum zoals deze, waar je je hart nog eens kan luchten.

Tot later!

19. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    \

Vreemd toch hoe ziekenhuizen en gyns elkaar zo kunnen tegen sprekn...
    Wij lopen nu bij Gent en das echt een aanrader als het kwa vevoer te doenis.
    Hier willen ze juist weer niets van de temperatuur curvers weten en delen ze digi ovu testen uit zeg maar...

NA een jaar proberen en in mijn hemd staan in Nederland ( wij hadden in mei al een nega uitslag van de zwemmers en een niet echt goede bloed test van mij, toch moesten we nog maar even blijven proberen) ben ik opzoek gegaan naar een ander systeem...

Wij kwamen dus uit bij Belgie..
    Gelukkig begreep mijn gyn dat na een jaar proberen en niet eens een bevruchting dat ik niet alleen maar onderzoeken wilde en gaf ons gelijk een vrij brief voor iui pogingen..
    Dit ivm toch echt wat slechter kwaliteit zaad...

Nou ach de rest lees je in mijn topicje ( verhaal nieuw begin)

In ieder geva zijn er meer wegen naar Rome probeer ik te zeggen ;)

Ik hoop op succes voor jou
    Heel veel kracht...

20. nieuwbegin

nieuwbegin Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.272
    0
    0
    \

Vreemd toch hoe ziekenhuizen en gyns elkaar zo kunnen tegen sprekn...
    Wij lopen nu bij Gent en das echt een aanrader als het kwa vevoer te doenis.
    Hier willen ze juist weer niets van de temperatuur curvers weten en delen ze digi ovu testen uit zeg maar...

NA een jaar proberen en in mijn hemd staan in Nederland ( wij hadden in mei al een nega uitslag van de zwemmers en een niet echt goede bloed test van mij, toch moesten we nog maar even blijven proberen) ben ik opzoek gegaan naar een ander systeem...

Wij kwamen dus uit bij Belgie..
    Gelukkig begreep mijn gyn dat na een jaar proberen en niet eens een bevruchting dat ik niet alleen maar onderzoeken wilde en gaf ons gelijk een vrij brief voor iui pogingen..
    Dit ivm toch echt wat slechter kwaliteit zaad...

Nou ach de rest lees je in mijn topicje ( verhaal nieuw begin)

In ieder geva zijn er meer wegen naar Rome probeer ik te zeggen ;)

Ik hoop op succes voor jou
    Heel veel kracht...

Deel Deze Pagina