* Marisha in de MMM*

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marisha, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    MORGEN! :) :whistle: \:D/ :whistle: \:D/

2. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Woehoew.... nog een nachtje slapen en het is al zover!

Hopelijk krijgen we morgen goed nieuws en kunnen we weer snel verder!

Ik moet volgende week vrijdag weer ongi worden dus kunnen we (hopelijk) meteen een nieuwe poging wagen... tenzij we natuurlijk over moeten op IVF waar ik toch wel rekening mee hou aangezien ze altijd zo negatief waren over het staal van zijn mannetje en ik niet eens weet hoeveel deze waren!

Het belangrijkste is gewoon dat we weer van start kunnen!

3. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    nog 1 nachtje meid!
    spannend ;)

4. wolly

wolly Niet meer actief

Hey Marisha.

Nog 1 nachtje nog :)

Spannend, heel veel succes morgen ;)

Liefs wolly :)

5. hey marisha, zit je zo uit te kijken naar je evaluatie gesprek? ;) wij hebben m net gehad. je weet in ieder geval waar je aan toe bent he.
    over 24 heb je hem gehad :)

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dank je wel lieverds! Het doet me goed hoe hier steeds met iedereen wordt meegeleeft! Fijn hier altijd mijn ei kwijt te kunnen!

Ik begin eigenlijk best wel zenuwachtig te worden (zeker met jouw verhaal van vandaag Rachel!) maar wat komen moet dat komt dus we moeten ons er maar bij neer leggen!

7. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Marisha, morgen is er zekerheid en sterkte
    met het gesprek ;)
    Groetjes Scat ;) ;)

8. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Vandaag is de dag! :D :D
    Ik duim zo hard voor je dat je snel weer kan starten. Hopelijk met je ongi volgende week vrijdag :thumup: :thumup:
    Heel erg veel succes! :thumup: :thumup:

9. wolly

wolly Niet meer actief

Heel veel succes met je gesprek vandaag.

10. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    Enne? Hoe is het gegaan? :D :D

11. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ja ben je al terug?

12. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi meiden!

Sorry, t heeft even geduurd voor ik hier online geraakte aangezien ik met mijn mannetje na de afspraak nog even een broodje ben gaan eten op de weg naar huis... dat is ondertussen zo'n beetje een traditie geworden van telkens nadat we naar het ziekenhuis geweest zijn in de broodjesbar te stoppen en gezellig wat te eten en na te kaarten over wat er gezegd was tijdens de inseminatie of afspraak!

Maar bij deze het verslag van vandaag!

Eerst en vooral heb ik mijn mannetje om 9u deze morgen uit bed gesleurd om zeker op tijd te zijn voor onze afspraak... resultaat: om 10 uur stonden wij al in het ziekenhuis terwijl het ziekenhuis achterliep met hun afspraken en we dus meer dan een uur in de wachtzaal hebben zitten wachten :confused:

Verder hadden ze de uitslagen van mijn laatste bloedonderzoek (jullie weten wel dat onderzoek dat ik niet had laten doen en waarvoor ze me belden met de mededeling dat ik dat snel in orde moest brengen) nog niet ontvangen van mijn ha dus hebben ze hem nog moeten opbellen!

Maar goed om een uur of 11u15 was het eindelijk onze beurt! De gyn begon eerst met het verloop van onze eerste drie pogingen te bespreken en we kregen dan ook eindelijk de uitslagen van mijn mannetje zijn stalen bij de inseminatie. Hier bleek dat de hoeveelheid goed was (niet super maar wel goed genoeg) en de beweeglijkheid steeg na opwassing altijd van 25 à 40% tot 80 à 85% van het type A (wat heel goed is dus). Het probleem bij ons zit hem alleen dus in de morfologie (de stalen waren afwisselend 0 tot 3% juiste morfologie). Ze hebben nu ook drie cycli mijn lichaam gevolgd waaruit bleek dat mijn eigroei goed was, het BMvlies dik genoeg was en de bloedwaardes perfect waren dus daaraan kan het niet liggen. 8)

Om onze kansen nu te optimaliseren gaan ze mij nu ook stimuleren... ik mag dus aan de Clomid! :D We hebben meteen al besproken met de gyn hoe we het gaan aan pakken indien er meerdere follikels zouden groeien (bij twee follikels gaan we door met de behandeling en bij meer dan twee laten we de follikels die te veel zijn weg prikken en gaan we gewoon door met de inseminatie ipv de cyclus af te breken)! Heb meteen voorschriften voor Clomid en pregnyl naar huis gekregen dus ga ze strakjes bij de apotheek gaan halen! Wss zullen we na inseminatie ook aan de progestan moeten.

Dus ik ben met een super gevoel van onze afspraak terug gekomen... heb het ook tegen de gyn gezegd toen ze vroeg of we akkoord gingen met haar voorstel (nog 3 inseminaties maar dan gestimuleerd) dat het precies was waar ik op hoopte. Dat ik blij was nog niet op IVF over te moeten gaan aangezien ik me daar nog niet klaar voor voel maar dat we sowieso wel van plan zijn heel de weg af te leggen die nodig is om zwanger te kunnen geraken!

We hebben ook nog zitten lachen dat we bij de volgende inseminatie de zwemmertjes een grote bos rode rozen moeten meegeven (weet niet of jullie in NL ook die reclame van Centea kennen maar de Belgen onder ons zullen wel weten wat ik bedoel ) en een fijn muziekje moet opzetten om de bevruchting te stimulieren :D

Vond het wel een beetje raar dat ze me niet echt gaan volgen. Ik mag dus volgende week zondag met het eerste Clomid pilletje beginnen (van dag drie tot dag zeven) en dan op dag 12 op FM (tenzij ik vanalles voel dan mag ik vroeger komen). Ik hoef dus niet ergens tussen in komen om te zien of alles wel goed gaat maar ja, we gaan ervan uit dat die gyns weten wat ze doen!

Dus, we zijn nu weer super positief en gaan ervan uit dat we over een 5-tal weekjes gewoon een posi-test hebben :)

Zo, dit was mijn "korte" update, nu naar de apotheker rennen ;)

13. wolly

wolly Niet meer actief

Wat een goed nieuws zeg!

Fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat het zo gaat zoals je hoopte :)

14. mobius

mobius Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.117
    0
    0
    Geel, België
    He Marish! Kei Kei goed nieuws! :D :thumup: :D :thumup: :D :thumup:
    O, wat ben ik zo blij voor je! :whistle:

Wilde al een heel weekend komen kijken naar het verslag maar door een heel weekend weer ruzie met het ventje is het er niet van gekomen :cry: :cry:
    Maar ach, ben weer op het werk dus kan ik je hier weer komen feliciteren met het geweldige nieuws :D
    Wat goed dat je niet over moet naar IVF \:D/ Super gewoon! \:D/

Enne...die reclame van Centea is toch gewoonweg SUPER he :D :D :D
    Had ook al eens tegen me ventje gezegd dat ie z'n zwemmers een bloemetje moest meegeven :D

Goh...dus zondag al met Clomid starten.... dan gaat het nu wel erg snel gaan he? Ik ga heel hard voor je duimen dat de Clomid zijn werk goed doet en dat je hier over een maadje een SUPER uitslag komt brengen :thumup:

15. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hey Marisha,

wat een geweldig nieuws. :whistle: \:D/
    Dat is nog eens leuk om zo bij de gyn weg te gaan.
    Je hebt je een beeld gevormd bij wat je zou willen en je gaat naar buiten en nu blijkt ook nog dat dat hetzelfde is wat de gyn wil gaan doen.
    Heel goed hoor.
    Hoop echt dat de clomid goed zijn werk doet en dat er nooit over IVF gesproken hoeft te worden ;)

Heel veel succes lieverd.

Liefs Hope

16. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Dit is nog eens mooi nieuws Marisha :D
    Ik hoop van harte dat met wat hormoontjes het
    raak zal zijn. Ben ook blij voor je dat ivf nog niet nodig
    is. Het zou toch fantastisch zijn als het nu heel snel ging
    lukken allemaal :) Ik duim ervoor :thumup: :thumup:
    Groetjes Scat ;) ;)

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Dank je wel meiden!

Hier heeft het eerste bruinverlies zich al aangemeld. Nu maar hopen dat ze snel doorbreken dat ik snel met de Clomid kan starten maar uit ervaring weet ik natuurlijk dat het zeker niet voor donderdag zal zijn!

Weten jullie, ik was zo opgelucht tijdens ons gesprek dat we nog niet aan IVF moesten beginnen dat ik ben vergeten te vragen of er wachtlijsten zijn bij ons voor IVF en indien zo, of we al op deze lijst staan... nog een teken meer dat ik nog niet klaar ben voor IVF :)

18. Jootje78

Jootje78 Fanatiek lid

17 sep 2007
    1.352
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    goed nieuws.. laat ongi maar lekker snel komen des te sneller kun je gaan starten!

Ik blijf duimen!

xxx

19. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Woehoew, ze hebben zich 1,5 dagen eerder dan anders aangemeld dus ik kan vandaag al als dag 1 tellen :whistle:

Vrijdag dus eerste pilletje comid :thumup: en dan tot dinsdag doornemen... ben benieuwd of ik er bijwerkingen van ga hebben.

Ik heb iig ovutesten besteld die ik vandaag of morgen bij me thuis verwacht zodat ik kan testen vanaf dag 7 dat ik mijn ei zeker niet mis (op dag 12 moet ik pas op FM komen)!

Dit wordt hem, ik voel het :)

20. Flam

Flam Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.487
    0
    0
    Dit wordt een hele mooie poging Marisha :D
    Groetjes Scat ;) ;)

Deel Deze Pagina