* Marisha in de MMM*

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Marisha, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hey meiden,

SRB, ben je nu al echt ongi geworden? Is het over and out of is er nog een inie minie kansje? Topic veranderen of laten sluiten zal pas zijn voor na de eerste echo (of zelfs 12 weken) als ik echt zeker ben want nu kan ik het nog altijd niet helemaal bevatten...

Wolly, neen, heb niet zoveel last van de kwaaltjes en dat maakt me wel verdomd onzeker... ik had altijd verwacht dat ik str*nt misselijk zou zijn maar eigenlijk voel ik me heel goed.

Vrijdag had ik zelfs echt nog schrik dat het ging mis lopen maar sinds vrijdag ben ik toch wel moe en deze nacht werd ik zelfs een paar keer wakker van de pijn in mijn borsten (ik kan niet op mijn zij slapen van de pijn). Hopelijk kan de eerste echo me wat gerust stellen!

2. wolly

wolly Niet meer actief

Dat is zeker vervelend he dat je somige dingen niet voelt wat andere wel weer hebben, het maakt je onzeker.

Ik weet zeker dat als de eerste echo is geweest dat er een flinke last van onzekerheid afvalt en dat je dan lekker kunt gaan genieten.

Liefs wolly :)

3. Niet meer actief

Hoi Marisha,
    Proficiat met je zwangerschap! Zal wel ongelooflijk nieuws geweest zijn na 2 jaar! Geniet er maar van!
    Ik heb gelezen dat je man maar 1% normale zaadcellen had, was dit ook nog zo bij de IUI pogingen?
    En in welk fertiliteitscentrum in België zijn jullie geweest?

Groetjes en nog veel plezier met het zwangere gevoel!

4. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi Ellen!

Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven :rolleyes: morgen mogen we weer naar het ziekenhuis voor een nieuwe bloedafname en ik hoop dat deze een mooie stijging in de HCG zal laten zien!

De reden dat wij met IUI zijn begonnen was idd dat mijn man zijn staal minder dan 1% goede zaadcellen had. Bij de IUI behandelingen zelf variëerde dit tussen de 1 en 3%. Bij de 4e behandeling (waar ik dus hopelijk zwanger van ben) weet ik niet wat de resultaten waren... deze werden altijd pas erna besproken.

Wij lopen trouwens in het middelheim ziekenhuis. Ik zie dat jullie deze maand met de eerste IUI poging beginnen? Alvast heel veel succes! Ik hoop dat het bij jullie van de eerste keer raak is!

5. Niet meer actief

Hey Marisha,
    Hopelijk goed nieuws morgen in het ziekenhuis, maar dat zal wel zekers! Heb je er zelf een goed gevoel bij?
    Bij mijn man waren er de eerste keer 3,1 miljoen zaadcellen en de 2de keer 40 miljoen. Volgens de gyn waren er 4% goed genoeg van vorm, en volgens de uroloog was dit 1%. De uroloog vind de kwaliteit van het zaad te slecht voor IUI, en de gyn vind het goed genoeg. Volgens de uroloog zou met deze zaadkwaliteit IVF zelfs weinig kans op slagen hebben.
    Ik hoop maar dat de gyn gelijk heeft!
    Laat morgen maar weten als je de uitslag van het ziekenhuiis hebt. Om hoe laat moet je gaan?

groetjes

6. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ach, ik denk dat die stalen altijd zo subjectief zijn. Wij hadden in het begin een % van ongeveer 4 dacht ik en als aantal 19,5 milj wat de reden was dat we in de MMM zijn beland (samen met antistoffen in mijn man zijn bloed). In de volgende stalen variëerde de uitlagen heel erg.

Ik hoop voor jullie dat je toch eerst met IUI mag beginnen want dat is toch minder ingrijpend dan IVF of ICSI he!

Mijn gyn bleef trouwens altijd geloven dat ik zwanger moest geraken met IUI. Ik weet wel niet meer wat de aantallen waren bij ons bij de IUI's.

Wanneer weet je wat het voor jullie wordt?

Ik moet trouwens morgen bloed laten nemen tijdens de ochtendsessie en weet het resultaat pas om 15u. Dat worden bange uren omdat ik heel weinig last heb van symptomen waardoor je toch wel onzeker wordt (hoewel ik wss juist heel blij zou moeten zijn dat ik uberhaupt zwanger ben geraakt)! Ik laat hier wel iets weten als ik de uitslag heb!

7. Niet meer actief

Na het eerste staal had de gyn ons doorverwezen naar Leuven, om te starten met IVF, maar omdat het 2de staal veel beter was zei ze van eerst 3 keer IUI te proberen. Ik had al een afspraak gemaakt met Leuven op 20 maart, en ga er toch naartoe gaan voor een second opinion.
    Volgende week dinsdag moet ik een echo laten maken, en dan hopelijk in de loop van volgende week de IUI. Deze maand gaan we het zeker nog proberen, omdat ik nu al zo ver was met de hormonen, en anders was het allemaal voor niets geweest. Daarna gaan we zien wat ze verder zeggen, horen wat ze er in Leuven van denken.
    Veel succes morgen, ik duim alvast!
    En geniet maar van je zwangerschap zonder al te veel symptomen!

8. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Goedemorgen!

Uit spanning zonet nog een test gedaan van predictor (niet met ochtendurine) en bijna onmiddelijk een mooie streep dus ik zal het toch maar gaan geloven dat het echt zo zal zijn! Deze middag tussen 3 en 4 krijg ik de uitslagen van het bloed maar deze zullen ook wel goed zijn als ik onmiddelijk een mooie dikke duidelijke streep kreeg op mijn test :D

Ik heb zet straks foto online van de test!

Ellen, zo te lezen ben je nu bezig met IUI in een gestimuleerde cyclus? Bij mij was het de eerste gestimuleerde cyclus raak! Je hebt trouwens gelijk dat je voor een second opinion nog gaat. Tussen IVF en IUI is wel heel veel verschil. Ga je dan naar Life in Leuven? Ik geloof dat dat ook wel een goede fertiliteit is maar dat was voor mij een uur rijden en dat was me toch te ver! Veel succes alvast!

9. Niet meer actief

Je kan het nu zeker gaan geloven, nog eens een dikke proficiat! Ik kan het wel geloven dat het eerst allemaal wat onwerkelijk lijkt als je al 2 jaar geprobeerd hebt.

Ja, ik heb vandaag mijn laatste Clomid genomen, en de Pregnyl ligt ook al klaar.
    Wij gaan in Gasthuisberg. Onze gyn zei dat we konden kiezen tussen Gasthuisberg, Antwerpen of Brussel, maar Leuven was voor ons het makkelijkste.

Groetjes en veel zwangerschapsplezier!

10. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Dat kan toch niet anders dan heel goed nieuws zijn, zo'n dikke streep! Ik blijf blij voor je :)

11. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Mooie positieve test Marisha! :D

Groetjes Jinky

12. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Je houdt je topicje niet meer bij zie ik, maar toch nog even een berichtje hier van mij. Ben heel blij voor je mooie echo! Nu kan je ervan gaan genieten hopelijk. Niet teveel zorgen meer maken, het hartje klopt! En wat de andere meiden op het topic van Wies ook zeiden: het is je echt van harte gegund. Onze dag komt ook nog wel, vorige maand was het gewoon eindelijk jouw beurt!

Dikke knuf, SRB

13. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Hoi SRB!

Ja, klopt, heb er even over nagedacht om het hier ook te zetten maar vond het mss toch niet een goed idee...

Voel me precies ergens een beetje schuldig om te komen stoeffen met een goede echo... :( Ach ja, komt door de hormonen zeker ;)

Maar goed, na jullie reacties gisteren begrijp ik dat jullie toch wel benieuwd zijn naar de echo dus bij deze :D

Onze echo (dinsdag) was gewoon fantastisch! Ik was doodsbang toen ik bij de gyn binnen mocht en ze is dan ook maar meteen gaan kijken hoe het zat en ze zag meteen dat het goed zat! Ze liet me zien waar het hartje aan het kloppen was en toen zette ze het geluid op... kippenvel moment! Ik had niet verwacht dat ze het hartje ook al konden laten horen en was dus volledig overdonderd!

Ons ukje was dinsdag al 7mm groot en het hartje sloeg 133 BPM wat allebei perfect is voor de 6 weken en 6 dagen dat ik toen zwanger was.

Ik ben nu officiëel uit de MMM ontslagen (tot we voor een tweede gaan natuurlijk) en ben terug doorverwezen naar mijn oorspronkelijke gyn.

We zijn nu dolgelukkig en ik durf nu eindelijk een beetje te gaan genieten van het idee dat ik over 7 maanden mama wordt :D

Nogmaals, ik hoop dat jullie me echt allemaal zo snel mogelijk kunnen volgen! Ik blijf jullie verhalen hier nog steeds volgen want ik denk dat de MMM ondertussen een deel is gaan uitmaken van mijn leven... Ik hoop hier heel snel hele goede berichten te lezen!

Liefs,
    Marisha

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Wauw Marisha,

Wat fijn dat de echo goed was, en je zelf als het hartje hebt gehoord. Wat moet dat een ontzettend fijn moment zijn geweest. Goed dat je nu ook echt kan gaan genieten.

Geniet van je zwangerschap en sluit je aan bij de walvissen zou ik zeggen, daar is het zo stil nu.

Liefs,
    Elvira

15. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Fantastich nieuws zeg!
    Lekker genieten nu!

groetjes jinky

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Meid wat geweldig voor je dat je het hartje gehoord en gezien hebt!
    Lijkt me echt zo'n bijzonder moment :p
    Ik hoop je snel achterna te komen, samen met Elvira!

Geniet ervan! :p

17. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Gefeliciteerd zeg, ontslagen uit de mmm! :) Wat moet dat ook een heerlijk gevoel zijn.

Nog even, en je mag de Prenatal in! (hebben jullie die ook? Anders elk willekeurig ander babyparadijs waar we tot nu toe ver van moesten blijven...)

7 mm al, dat is al zichtbaar met het blote oog dus (dat wil zeggen, als je door je buik heen zou kunnen kijken) :)

Knuffel!

18. wolly

wolly Niet meer actief

Waaauuwwwwww :)
    Wat een goed nieuws zeg.
    Ik ben supper blij voor je!
    Nu kunnen jullie eindelijk lekker gaan genieten van het kleine frummeltje in je buik.

Liefs wolly :)

19. hopefully

hopefully Bekend lid

18 feb 2008
    969
    0
    0
    WAUW! helemaal te gek meis. Ik ben echt super blij voor je. Wij hopen je snel te volgen.

X

Deel Deze Pagina