ik vind Marit het leukst klinkt wat vrolijker, Marrit wat suffer, saaier alsof de naam niet mag opvallen ofzo... Ik weet het ook niet hihi - het is natuurlijk meer gevoel
Ik weet wel hoe je het uitspreekt en ik kan het ook wel uitspreken, maar ik vind het gewoon niet lekker uitspreken.
Ik ken nu 2x een Marrit. Eerst vond ik het niets. Maar nu...echt een super leuke en stoere naam. En een tikkeltje origineler dan Marit. Dus ik zou kiezen voor Marrit!!
Ik merk dat de meesten toch voorkeur hebben voor Marit. Het komt misschien ook doordat Marrit voornamelijk hier in Friesland veel voorkomt en in de rest van nederland minder denk ik. Het argument van mijn vriend tegen Marit is dat als je gaat roepen: maaaaa-rit! dat het een beetje zeurderig kan klinken. Maar volgens mij is dat maar net hoe je het zegt, want als je Marrit gaat zeggen met een opgetrokken neus is het ook zeurderig Maar goed, we moeten nog maar even zien, mijn vriend kan namelijk ook een naam eerst wel leuk vinden en ineens daarna niet meer, dus er is nog niks zeker (zucht...). Gelukkig hebben we nog even
ik vind Marit leuk, Marrit vind ik niet leuk. Ik vind Marit gezellig klinken, Marrit klinkt niet leuk vind ik.