Verloskundige praktijk en evt. kraamzorg Den Haag

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by piccolina, Aug 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Ik woon in Den Haag (Bloemenbuurt). Dacht zelf in Bronovo bevallen omdat daar goede ervaringen heb met gyn. afd. en operaties etc.
    Nu heb ik volgende week mijn 1e echo in Bronovo en afspraak met mijn gyn.: dat alles nog ter nacontrole van mijn operatie in juni. Ik denk zelf dat alles goed zit en wordt ik doorgestuurd verder na de verloskundige praktijk.
    Ik heb even gekeken en keuze is voor mij dan:
    - verloskundige praktijk Bronovo (zit niet echt om de hoek, wel 15min rijden van huis, maar wel op bevalling locatie en alle echos worden in Bronovo gemaakt). Min vind ik hier dat het te veel medewerkers zijn..

- verloskundige praktijk in de buurt van mij (Bloemenbuurt den haag): hier zijn 3-4 medewerkers, zit op de hoek maar dan wel verderaf van Bronovo ziekenhuis en alle echos worden gemaakt ergens anders dan in Bronovo.

Mijn vraag is wie heeft ervaringen met verloskundige praktijk Bronovo zelf en met andere in Den Haag. En wat het beste is kiezen voor eentje bij zk of eentje bij je huis... heb zelf geen ervaring met waneer en hoe en wat het beste is. Ik wil natuurlijk niet tijdens weeën heen weer rijden met de auto en terug naar huis gestuurd worden etc...

Kraamzorg:
    Ik zoek lieve betrouwbare kraamzorg, liefst kleinschalig. Voor mij gewoon belangrijk dat die persoon mij en mijn man leert voor baby te zorgen en dat die wel verzorgt is en ook heel zorgzaam en verzorgt met kindje omgaat. Niet bijvoorbeeld dat die fles voelt met kraanwater, handen niet wast etc...
    heb wel een contact gekregen van vrouw Annie Hooghiemstra - ZZP-er in de kraamzorg at t.Widske. Maar ken haar persoonlijk niet en ook kon geen info vinden van die kraamzorg Het Widske op internet...
    Wie nog meer opties heeft voor mij

2. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
    Hoi Piccolina,

Ik zit ook bij de verloskundigenpraktijk Bronovo. En mijn ervaringen tot nu toe zijn prima!
    Bij mij was het ook zo dat ik ivm een gynaecologische operatie al bij het Bronovo liep en daar graag wilde blijven. Voor mij is het ook een eindje weg hoor, andere ziekenhuizen in Den Haag zijn allebei een stuk dichterbij. Maar ik vond ook het idee van de samenwerking tussen de verloskundigenpraktijk en het ziekenhuis een fijn idee. Ik zie er ook nog wel tegenop als ik straks vaker naar de verloskundige moet, maar dat zien we dan wel weer...

Ik kreeg van de verloskundige een lijst met kraamzorgbureaus waar zij mee samenwerken, misschien dat daar ook wat voor je tussen staat?

Succes!!

3. nancy31

nancy31 Lid

Mar 23, 2012
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    toen ik zwanger was van me 1 kindjes woonde ik in den haag.
    ik ben ook in den haag bevallen.
    heb daar ook al mijn onderzoeken gehad en ik zat bij de verloskundigen in het bronovo ziekenhuis zelf.
    ik vond het super! ben heel vriendelijk behandelt door iedereen en heb mijn zwangerschap en mijn bevalling (op het einde onder controle gyn in bronovo) heel fijn ervaren.
    het jammere is idd dat er veel gynocologen zijn en dat je kans heb op verscillende gynocologen.
    ik heb ook 2 keer in het ziekenhuis gelegen daar ivm extreme misselijkheid en ze verzorgden mij daar super ook controleerde ze mijn baby heel vaak wat ik heel fijn vond.
    ik kan niet anders zeggen dat ik het erg fijn vond allemaal. mijn fijnste bevalling tot nu toe.

succes met je keuze

4. Luffy90

Luffy90 Niet meer actief

Ik wil ook in het Bronovo bevallen, maar zit bij Tara verloskundigen.

Ik kon mijn kraamzorg niet kiezen, zij werken samen met een bureau en daar hebben zij goede ervaringen mee en daar moet ik mij bij aanmelden. En als die vol zit heb ik een lijst gekregen.

5. nina3

nina3 Bekend lid

Aug 27, 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij de eerste ben ik bevallen in bronovo ziekenhuis en had kraamzorg van vita nova. Vooral als je borstvoeding wilt geven erg goed.

6. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik ben met mijn dochter ook in het Bronovo bevallen, het was super en ze hebben het heel mooi verbouwt.
    Een keer bij een gyn geweest daar toen ik overtijd liep en krijg nog nachtmerries als ik eraan terug denk, dus daar heb ik verder nietzoeen goede ervaring mee. Maarja, het was er maar 1! ;)

7. Decca1980

Decca1980 Fanatiek lid

Nov 22, 2011
    1,068
    0
    0
  8. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hoi meiden bedankt voor ervarIngn delen! Ik woon zelf bij Goudsbloemlaan dus buitenpoli is net zo ver als bronovo zelf de 2 min reistijd maakt niet uit.
    Iemand ervaringen misschien met Akkelei verloskundige?

Ik twijfel nog steeds of versloskundige bij zk of bij huis- welke + punten en - punten hebben beide??

Trouwens als ik bij bronovo dossier heb wordt ie dan automatisch bij verloskundige gezien als die ook in bronovo zitten of niet?

Share This Page