Wie heeft er een tip voor een leuk speelparadijs (Ballorig oid) dat goed bereikbaar is per trein? Kwartiertje lopen (in tempo van driejarige) is wel het maximum. We wonen zelf redelijk in het midden van NL, dus Limburg is bijv. niet zo handig. We hebben nl. nog treinkaartjes liggen die de uiterste datum naderen... Alvast bedankt.
Kidzcity ligt vrijwel naast een van de kleinere stations van Utrecht. Station is eind van de straat. is heel groot en erg leuk!
Ballorig zit ook in de buurt van station Zaandam. Verder is Amsterdam natuurlijk ook wel handig; met de trein en dan met de metro naar waterlooplein en dan ga je naar TunFun (toevallig gisteren over gehoord - ik ben er zelf nog niet geweest).
Bedankt voor de reacties tot nu toe. KidzCity ziet er zeker leuk uit, maar wordt wel erg prijzig omdat je als ouder zelf ook moet betalen. En voor Ballorig hebben we een voucher voor 2e persoon gratis toegang . Dank voor de tip van Zaandam Joycey, dat is ruim anderhalf uur, dus wel te doen. En dan evt. een tussenstop in Amsterdam om met de pont heen-en-weer te varen, dat vinden de kids ook altijd super. (haha we komen duidelijk uit niet al te stedelijk gebied). Meer tips zijn welkom!
Kids eiland in Almere zit vlak bij het station Ik ben een poosje terug naar dat grote ding in Amersfoort geweest (kan FF niet meer op de naam komen) maar dat vond ik ook nog wel redelijk te doen. Klein stukje met de bus.
De Jungle in Vlaardingen zit precies tegenover het station. Dus je stapt de trein uit en je zit de binnenspeeltuin al.
Het is uiteindelijk Ballorig in Meppel geworden, krap kwartiertje vanaf het station. Fijne overzichtelijke vestiging, vriendelijk personeel en (vandaag) beschaafd publiek . We hadden geen kind aan de kinderen!
Superfun in Amersfoort is ook leuk! Als je met de trein aankomt op centraal en de bus neemt (70 of 74, uitstappen op Zandlaan, Soest) dan is het nog maar een paar minuutjes lopen.