Ik heb nog een kleine 4 dagen voordat mijn boek uitkomt, dus nu druk bezig met promotie, promotie en promotie. Nu stel ik hier misschien een stomme vraag, maar gelukkig weten 2 koppen altijd meer dan één. Zijn er naast social media (facebook, twitter etc) meerdere manieren om iets te promoten online of gewoon in 'op straat'. Zie mezelf nou niet echt staan flyeren om eerlijk te zijn . Maar er is hier vast iemand die een beetje verstand heeft van Marketing. Ook wat eventueel kan helpen om het via social media uit te buiten.
Wat leuk, een eigen boek, gefeliciteerd! Zomaar wat ideetjes, Ik weet niet om wat voor soort boek het gaat, maar je zou bijvoorbeeld wat doelgroepgericht gaan werken. Stel je hebt een boek geschreven over het leven van de kat, dan zou jij bij diverse dierenartsen kunnen langsgaan of je een aankondiging op het prikbord mag hangen. Heb je een chicklit geschreven, dan bijvoorbeeld via diverse forums/fora kijken of er een groep is waar je een aankondiging mag maken. Eventueel beurzen bezoeken waar je doelgroep rondloopt waar je toch flyers op bijvoorbeeld het toilet kan achterlaten. Wordt echt veel gelezen, hoe raar het ook klinkt. En uiteraard wervende berichtjes op je blog laten delen via Facebook etc. Leesgroepen benaderen of ze jouw boek willen bespreken. Eventueel de bieb benaderen of je daar een aankondiging mag ophangen (verdiend natuurlijk minder dan aanschaf, maar goed). Uiteraard je hele familie/vrienden je boek laten rondspammen, maar die heb je vast al in het werk gesteld Heel veel succes!
Hahaha ja mijn familie is al helemaal op de hoogte. Heb een facebook, een eigen website en een twitteraccount. En zelfs enkel social media gaat niet zomaar even vanzelf. Heb nog nooit zoveel achter de PC gezeten (oké dat lieg ik ).
Verzin een leuke actie, maak bijvoorbeeld een facebook pagina aan voor je boek(en) Geef bijvoorbeeld een boek van jezelf weg bij een x aantal likes op je pagina en op die pagina geef je dan de mensen weer de gelegenheid om een boek van je te kopen.
Wat leuk! En gefeliciteerd met het uitbrengen van je eerste boek. Ben ook benieuwd wat voor boek het is... Qua marketing. - Facebook - Website - Twitter - Leesgroep - Beurs / Bijeenkomsten - TV (koffietijd achtige programma's) - Een mooi standaard om je boek in te presenteren bij de winkels. - Artikel in de krant - Artikel in een folder/blaadje dat bij je boek past - Artikel in een forum - Mooie kaart in de bus bij de doelgroep Succes met de verkoop!
Misschien kun je hier een win actie sponseren met je boek? Is ook weer reclame Geef me anders per pb wat info dan twitter ik ook eens naar mijn volgers ( 1300+ volgers...niet super veel maar toch weer andere mensen)
Exemplaren opsturen naar tijdschriften, tv programma's, kranten, radio etc. (en daar actief achteraan bellen) Binnenstappen bij boekhandels om een samenwerking te zoeken (leuke actie bedenken, je geeft daar het eerste exemplaar uit, voorleessessie, iets leuks dat met het thema te maken heeft etc.) Gebruik je facebookpagina voor een deel & win actie. Als mensen je boek delen op facebook bereik je veel meer verschillende mensen. Probeer veel recensies te krijgen zowel 'professionele' als van je eigen doelgroep.
Excuse me? 1300 volgers en dat vind je weinig? Wahahaha. Zou wel super lief zijn natuurlijk! Bedankt voor de tips trouwens dames, ik zie er toch een paar staan die ik nog niet had overwogen. Kom ik verder mee .
Als je boek bij de bruna of ander boekwinkel komt te liggen vragen of je een plekje op zn tafel met tips of iets mag zodat je boek opvalt. Boeken signeren?
Ja, maar via de online shop in de eerste instantie. Kan het natuurlijk altijd vragen bij de lokale Bruna toch? En noem mij maar stom, maar ik vind mij bij lange na niet 'waardig' genoeg om dingen te doen zoals signeren ofzo haha.
Wat voor soort boek is het? Ik verkoop een en ander via Facebook.. ik wil best wel een linkje plaatsen. Pb maar als je wilt.
Ah lief dat er meiden zijn die me willen helpen en natuurlijk alle andere tips. Super bedankt! Als ik dadelijk de laptop heb dan stuur ik jullie een PB'tje!