plaktattoo eraf halen met schuurspons

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 30 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Vinden jullie dit kindermishandeling?

Er is een gezin in onze wijk waar ik mijn twijfels over heb, meisje dwarrelt altijd over straat, moeder altijd sjago en een opvoeding is ver te vinden.

Nu kwam ik haar dus laatst tegen. Ze had tranen in haar ogen en hield haar wang vast. ik vroeg wat er was en ze liet haar wang zien, daar zat een schaafwond. "ben je gevallen?" vroeg ik. "Nee" zegt ze "ik had op koningsdag een glittertattoo laten zetten van mijn zakgeld en mijn moeder heeft deze eraf gehaald met een schuursponsje."

Ik vind dit regelrechte kindermishandeling maar vond ook dat dit niet mijn zaak was dus heb het erbij gelaten. Gister was ik bij mijn beste vriendin en vertelde dit aan haar, die riep hetzelfde als wat ik dacht en nu twijfel ik heel erg om hier een melding van te doen. Ze doen er vast niets mee maar mocht er in de toekomst meer aan de hand zijn staat dit in iedergeval genoteerd...

Wat zouden jullie doen?

2. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Arm kind, een schuurspons?! Ik had er melding van gemaakt ja.

3. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ja echt krankzinnig om dat tot een schaafwond toe met schuurspons te doen. Ik kan me herinneren dat die dingen er wel moeilijk af gaan, en dat ik en mijn moeder ook wel eens een schuursponsje erbij pakte. Maar dan wel voorzichtig, en niet tot schaafwond toe.
    Ik vind dit wel mishandeling ja.
    Je kan bellen, zoals je zegt, staat het iig genoteerd. En desnoods is het om je verhaal kwijt te kunnen, of inlichting te vragen wat je zou kunnen doen of zeggen tegen dat meisje.

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik zou eerst naar desbetreffende moeder gaan

5. Mango88

Mango88 Niet meer actief

Waarom ga je niet eerst even naar haar moeder toe? Misschien heb jij nog een goede tip om die dingen er voortaan makkelijker vanaf te krijgen die ze goed kan gebruiken.

6. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Zou het inderdaad met een tip proberen te brengen. Ben het met je eens, vind het ook mishandeling, nadat je met moeder hebt gepraat kan melden ook nog.

7. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    een schuurspons?? hoe komt ze erop...
    Ik zou het eerst naar de moeder gaan. maar als je al meer dingen hebt gezien die niet kloppen, maak er een melding van! Het meisje is je later enorm dankbaar.

8. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hier zou mijn dochter tot bloedens toe open liggen als ik dat er met een hydrofiel washandje af zou halen. Zo'n gevoelige huid heeft ze. dus misschien heeft ze wel voorzichtig gedaan maar het ding zal er toch af moeten op een gegeven moment. Ik zou ook even aan mams vragen of ze weet dat het vaak helpt om even wat olie op de tatoo te smeren en dan met een washandje te poetsen, daarna weer olie etc.

9. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Naar de moeder gaan is geen optie. Deze moeder en ik liggen elkaar totaal niet en meer dan een schammele en zeer ongemeende "hoi" komt er van beide kanten niet af. Ik ben het totaal niet eens met haar manier van opvoeden en andersom wellicht ook niet geen idee maar we zijn niet elkaars type vrouw zal ik maar zeggen. Ik ontwijk haar liever.

Het is ook het asociale typje dat de hele wereld bij elkaar schreeuwt en woest word als je een opmerking zal maken hierover.

Dus het opgooien? Nee niet echt... Ik heb wel in een semi-beleefd gesprek iets gemompeld over dat het naar zou staan op foto's en ze antwoordde dat ze dan wel de andere kant zou fotograferen.

Dus met haar overleggen? nope, niet aan mij besteed. Dat word een regelrechte buren ruzie. zekerweten zonder twijfel.

10. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Versta er eerst eens naar voordat je meteen het AMK belt..

Ik had vroeger ook wel eens van die plaktattoo's ongelukkig geplakt en kreeg ze er dan ook echt niet af. Dan probeerden wij het ook met een schuursponsje.
    Mijn moeder had echt geen kwaad in de zin, maar daar zag je naderhand ook wel eens nog wat van.

Misschien had die moeder niet eens door dat het iets te stijf ging.

Ik zou me er eerder zorgen over maken dat het meisje altijd ronddwarrelt op straat.

11. Samama

Samama Niet meer actief

Wat zielig zeg om dat met een schuurspons te doen!
    Make-up remover op oliebasis en een wattenschijfje werkt perfect hoor voor plaktattoo's.

Ik zou niet gelijk het AMK bellen hiervoor, pff stel je voor dat mensen dat bij mij zouden doen om zoiets. Nee hoor, goed dat het je opvalt maar ik zou hier geen melding van maken in ieder geval.

12. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Werkt dat echt goed? Nooit geweten! :)

13. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou eerst maar eens vragen wat er precies gebeurd is. Mijn dochter is allergisch voor bepaalde soorten plak tattoos, en daar krijgt ze ook een soort vurige rode plek van. Soms komt ze er ineens mee thuis, dan haal ik hem er gelijk af met een watje met olie, maar dan nog is het knalrood.

14. ffff

ffff Bekend lid

9 okt 2012
    911
    545
    93
    Mijn (lieve) moedertje haalde die dingen ook altijd met een schuursponsje eraf. En ik had (heb) het type huid dat daar best een tijdje ruw en rood van blijft. Ik zou dit niet melden zonder dat je meer weet over hoe e.e.a. is gegaan.

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Het is niet alleen dit. Er vallen mij vaak dingen op waar ik mijn twijfels over heb maar vaak doe ik het af als zijnde "een andere opvoeding"

tot 22:00 op straat hangen
    haar moeder vertellen dat ze ergens ingebroken heeft (en dan vertellen dat ze over de poort is geklommen en iets meegenomen heeft uit de tuin) en haar moeder blikt of bloost niet.

etc. etc.

Dit was gewoon de druppel.

Het is geen krasje hoor, het was echt een bloedende schaafwond. vond het echt tever gaan.

Heb zojuist wel besloten het AMK te bellen en ze adviseerde me het gezin in de gaten te houden. Hier heb ik dus echt totaal geen zin in. Dat hele gezin en hun opvoedkunde houd ik me het liefst heel ver van vandaan met mijn dochter.

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Zou dit topic verwijderd kunnen worden? Ik heb mijn keuze al gemaakt en qua herkenning is dit wellicht niet de verstandigste keuze van me geweest.

Thanks!

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Hmm vind t een beetje raar hoe je reageert...

Je belt t amk omdat je vermoedens heb van mishandeling maar je trekt je er nu vanaf omdat je het in de gaten moet houden? Dat deed je voorheen toch ook? Ze bedoelen er niet mee dat je nu elke dag naar hun huis moet gluren en t kindje moet onderzoek op blauwe plekken ofzo.

Aan je eerdere post te lezen heb je zoiezo al een oordeel over t karakter en opvoeding van de moeder dus vind je er ook niet neutraal instaan als ik eerlijk ben.

Deel Deze Pagina