Als artikel verkeerd geprijsd is...

Discussie in 'De lounge' gestart door Amarens, 16 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    bij een supermarkt, krijg je dan het artikel gratis of slechts het prijsverschil? En dan heb ik het niet over Jumbo want dat is bekend maar over andere supermarkten.
     
  2. Springmuis

    Springmuis VIP lid

    19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Bij de AH hier krijg je hem dan voor de prijs die op het kaartje staat...
     
  3. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dat is niet overal. Wij hanteren de prijs die de kassa aangeeft. Maar ik zit in andere branche
     
  4. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    stel op kaartje/in rek staat er 1 euro en aan de kassa vragen ze 2 euro.
    Dan moeten ze het product laten aan 1 euro en betaal je dus 1 euro.
     
  5. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier krijg je het bij de c1000&em-te voor de prijs dat op te schap staat.
     
  6. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    De prijs op het kaartje moeten ze je dan laten betalen.
     
  7. Amarens

    Amarens VIP lid

    24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Gewoon het verschil in prijs dus ;) Ik heb vandaag namelijk wel het aankoopbedrag teruggekregen, vroeg me af of het new beleid was ;)
     
  8. Joes1

    Joes1 Actief lid

    16 jun 2013
    315
    1
    0
    Wanneer het aannemelijk is dat een artikel niet zo goedkoop is dan wat er op staat kan die voor de originele prijs verkocht worden. Het hoeft niet aan de winkel te liggen dat er een verkeerde prijssticker opzit. Vroeger gebeurde het heel vaak dat de prijsjes verwisseld werden.. door klanten dan en niet door de winkel zelf.
     
  9. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    idd,

    moet wel een aannemelijke prijs zijn.
    Vb had ooit een haardroger: in rek 17 euro, aan kassa 21 euro. Dat is aannemelijk, een haardroger kan immers net zo goed 17 euro als 21 euro kosten.

    Vader had eens kaviaar gevonden voor 200 BF(belgische frank nog nu 5 euro) ipv 2000 BF (50 euro). Dat is niet aannemelijk en dan kan je je niet op de prijs van het schap/rek beroepen
     
  10. Joes1

    Joes1 Actief lid

    16 jun 2013
    315
    1
    0
    bedoel het inderdaad ook als aannemelijke prijs.
    Klopt helemaal Heleentje!
     
  11. Roxyroxx

    Roxyroxx Niet meer actief

    Je hebt trouwens winkels, geen supermarkten, met een bordje met de mededeling "Kassaprijzen zijn de juiste", daar kun je dus niks.
     
  12. heleentje80

    heleentje80 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    eigenlijk mocht je echt super lastig doen en je meldt het dan zijn deze winkels in fout. (deze van hierboven met hun mededeling).

    In Belgie toch (heb nog consumentenrecht gedaan)
     
  13. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Volgens mij is de juridische status van zo'n bordje nul. De wet zegt inderdaad dat het verkocht moet worden voor de prijs die bij het product wordt aangegeven, mits het aannemelijk is dat het bedrag juist is. Consumenten zullen zich door zo'n bordje af laten schepen en er vanwege het kleine prijsverschil ook geen zaak van maken, maar als je dat wel zou doen, zou de winkel geen poot hebben om op te staan. Dat geldt ook voor andere branches dan de supermarktbranche.
     
  14. honeyy

    honeyy VIP lid

    5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Jawel hoor. Bij ons is scanprijs goede prijs. Hebben indd een bordje staan en daar kunnen we op terug vallen. Dat is wel rechtsgeldig
     
  15. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Nee hoor!
    Wat is prijsmisleiding? | Consumentenbond
     
  16. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Precies!!!

    Dan kun je wel heel fijn zo'n bordje hebben, maar dat kun je niet gebruiken om je wettelijke verantwoordelijkheid af te wentelen! Dat jullie er mee wegkomen is omdat klanten niet moeilijk doen over een "klein" prijsverschil, of dan besluiten het product niet te kopen. Maar wettelijk gezien zijn jullie verplicht om het voor het bedrag dat op / bij het product staat te verkopen.
     
  17. Appeltjes

    Appeltjes Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    #17 Appeltjes, 16 sep 2013
    Laatst bewerkt: 16 sep 2013
    Dit is niet waar ;) ,maar het is wel zo netjes als ze het aanpassen.

    *edit* ik lees nu verder ,maar het moet idd wel redelijk zijn.
     
  18. Appeltjes

    Appeltjes Fanatiek lid

    2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    dubbel
     

Deel Deze Pagina