bij een supermarkt, krijg je dan het artikel gratis of slechts het prijsverschil? En dan heb ik het niet over Jumbo want dat is bekend maar over andere supermarkten.
stel op kaartje/in rek staat er 1 euro en aan de kassa vragen ze 2 euro. Dan moeten ze het product laten aan 1 euro en betaal je dus 1 euro.
Gewoon het verschil in prijs dus Ik heb vandaag namelijk wel het aankoopbedrag teruggekregen, vroeg me af of het new beleid was
Wanneer het aannemelijk is dat een artikel niet zo goedkoop is dan wat er op staat kan die voor de originele prijs verkocht worden. Het hoeft niet aan de winkel te liggen dat er een verkeerde prijssticker opzit. Vroeger gebeurde het heel vaak dat de prijsjes verwisseld werden.. door klanten dan en niet door de winkel zelf.
idd, moet wel een aannemelijke prijs zijn. Vb had ooit een haardroger: in rek 17 euro, aan kassa 21 euro. Dat is aannemelijk, een haardroger kan immers net zo goed 17 euro als 21 euro kosten. Vader had eens kaviaar gevonden voor 200 BF(belgische frank nog nu 5 euro) ipv 2000 BF (50 euro). Dat is niet aannemelijk en dan kan je je niet op de prijs van het schap/rek beroepen
Je hebt trouwens winkels, geen supermarkten, met een bordje met de mededeling "Kassaprijzen zijn de juiste", daar kun je dus niks.
eigenlijk mocht je echt super lastig doen en je meldt het dan zijn deze winkels in fout. (deze van hierboven met hun mededeling). In Belgie toch (heb nog consumentenrecht gedaan)
Volgens mij is de juridische status van zo'n bordje nul. De wet zegt inderdaad dat het verkocht moet worden voor de prijs die bij het product wordt aangegeven, mits het aannemelijk is dat het bedrag juist is. Consumenten zullen zich door zo'n bordje af laten schepen en er vanwege het kleine prijsverschil ook geen zaak van maken, maar als je dat wel zou doen, zou de winkel geen poot hebben om op te staan. Dat geldt ook voor andere branches dan de supermarktbranche.
Jawel hoor. Bij ons is scanprijs goede prijs. Hebben indd een bordje staan en daar kunnen we op terug vallen. Dat is wel rechtsgeldig
Precies!!! Dan kun je wel heel fijn zo'n bordje hebben, maar dat kun je niet gebruiken om je wettelijke verantwoordelijkheid af te wentelen! Dat jullie er mee wegkomen is omdat klanten niet moeilijk doen over een "klein" prijsverschil, of dan besluiten het product niet te kopen. Maar wettelijk gezien zijn jullie verplicht om het voor het bedrag dat op / bij het product staat te verkopen.
Dit is niet waar ,maar het is wel zo netjes als ze het aanpassen. *edit* ik lees nu verder ,maar het moet idd wel redelijk zijn.