Hoi meiden, Na een zomerkoninkje verwachten wij nu een winters meisje. Maar wat trek je een winterbaby aan die eerste tijd? Ze wordt begin oktober verwacht dus dan kan het ook nog redelijk weer zijn. Wat adviseren jullie en dan met name op het gebied van rompers (lange mouw met iets erover/korte mouw met iets erover etc). Wat hadden jullie in de wandelwagen. Aan naast dekentje? Vast bedankt voor jullie input!
ik vroeg me dat laatst ook af en de meeste gaven aan dat lange mouw rompers onhandig zijn onder truitjes met lange mouwen. Dus ik heb voornamelijk korte mouwen. En dan daarover een truitje en een broekje. in de wandelwagen zou ik zeggen gewone kleertjes met daarover een dik vest/jasje en dan onder een dekentje
Ik zou toch ook wat rompers met lange mouw kopen. Mijn meisje heeft de eerste maanden alleen maar romper met lange mouw gedragen en ik vond het helemaal niet onhandig. Begrijp niet waarom veel meiden dat wel vinden. Hier in de wandelwagen een jas, muts en deken. Maar ik heb een december kindje, is dan toch weer wat kouder.
Een Januarikindje hier. Eerste maanden veel wikkelrompers gehad, korte mouw en ik vond het idd onhandig om lange mouwen te hebben. Heb ze nooit gebruikt. Verder had ik buiten voor hem een lekker warme berenpakje of een skipakje voor hem. Dan was hij lekker dik ingepakt . In de wagen kreeg hij als we naar buiten gingen ook nog een dekentje eroverheen. Zodra we ergens weer binnen waren ging het skipakje open, maar deden we nog wel het dekentje om hem heen. Heb een zeer lange winter achter de rug, tot wel in maart! Verder had ik gewoon dezelfde kleren als ikzelf. Dus rompertjes, boxpakje (beetje dikke, gehaald bij primark) verder, truitjes/vestjes. Ook had ik een giletje, als hij een wat dunnere longsleeveshirt aan had, kon ik dat eroverheen doen. Verder, kleed hem gewoon lekker net als je zelf, met een laagje meer. Door skipakje had ik geen sjaal of wanten.
Ik vond ze ook totaal niet onhandig!v ond het heerlijk warm voor hem, dan klooi ik liever zelf wat langer. en ik heb mijn zoon die in januari geboren is ook gewoon shirtjes en truitjes met lange mouw en dikke joggingbroekjes aan gedaan, zit lekker comfortabel en lekker warm. Had 2 slaapzakken van Koeka 1 met teddy voering voor in de maxicosi. En die deed ik ook in de kinderwagenbak wel alles met een jasje aan en een mutsje op. En 1 slaapzak voor thuis in z'n wieg zonder teddystof met een dekentje eroverheen (was -6* of lager)
Ik vond lange mouwen rompers echt totaal niet onhandig. Snapte dat ook nooit zo, heb er nooit problemen mee gehad. Wij verwachten onze dochter eind september, dus een beetje dezelfde periode. Ik heb veel overslagrompers van Petit Bateau, die vond ik bij mijn dochtertje erg fijn. Ik zag bij de Hema velours rompers. Ik vond ze er erg klein uitzien, en ze gaan maar tot maat 62, dus daar gaan we de winter niet mee doorkomen, maar ik heb er toch een paar meegenomen. Verder gewoon normale kleding, wat extra vestjes voor binnen moet ik nog halen. Wacht even of er leuke vestjes bij de nieuwe collectie zitten, heb nu nog niet zoveel gezien. In de wandelwagentje heb ik voor nu een gevoerd jasje en een dik gebreid vestje. Als ze iets groter is krijgt ze gewoon een winterjasje aan. In de wagen in de Lodger wrapper van fleece, en in de maxicosi in een voetenzak van Koeka, gevoerd met teddy. Dus warm zat lijkt me, en anders kan er altijd nog een dekentje overheen.
Hier een decemberkindje. Ze had echt rompers met lange mouw nodig en heb het nooit onhandig gevonden eigenlijk. In het begin vond ik overslagrompers erg fijn (hema, h&m). Truitje eroverheen heb ik nooit een probleem gevonden. Had wel altijd truitjes waar erg veel rek in zat en met aantrekken pakte ik in plaats van alleen het handje/polsje, ook meteen de romper vast. Skipakjes heb ik nooit gebruikt. Berenpakje had ik wel gekregen maar vond ik niet zo handig. Ze had als jasje een dik gevoerd vestje en in de maxi-cosi de koeka voetenzak. In de wandelwagen een deken.
Hier rompers met lange mouw. Ik vond vooral de overslagrompers erg fijn. Truitje en broekje er over en als we naar buiten gingen jasje aan. Als het echt heel koud wat deed ik ook nog wantjes over de mouwen van de jas zodat ze geen koude handjes kon krijgen. En ik had vaak een warme kruik onderin de wagenbak liggen.
Onze zoon was van januari 2010 -10 toen die geboren werd, hij was heel erg klein en we hebben ook best lang moeten wachten met naar buiten gaan. Ik gebruikte altijd lange mouwen rompers geen problemen mee, mijn man vond de rompers van de hema heel fijn die overslag rompers, ik trouwens ook maar hij kon hem daarmee makkelijker aan en uitkleden, verder deed ik in het begin gewoon een pakje aan erover en in de maxi cosi een jasje en de voetenzak (geen maxicosi maar petit bateau was minder zweterig) en in de wagen deed ik hem een soort van overall aan over zijn gewone kleertjes met extra slofjes. Vesten en dat soort dingen heb ik nooit gehad gewoon voldoende in huis aan lange mouwen met een normaal setje erover.
Hier iemand die rompers met lange mouwen wel heel onhandig vond. En daarbij, in huis is het tegenwoordig aangenaam warm swinters, dus het nut van die extra laag mouwen heb ik nooit zo begrepen. Naar buiten een jasje/vestje/wrapper/deken of wat dan ook. Vind dat sommige hun kindjes wel erg warm inpakken. Het is denk ik gewoon heel persoonlijk, en verschilt ook per kind. Het ene kind kan zich nu eenmaal beter warm houden dan het andere. Ik heb ze in ieder geval nooit gemist.
Ik heb twee januarikinderen en die hadden echt lange mouw truitjes over lange mouw rompers aan. In de wagen een warme lodger wrapper (fleece versie) en een mutsje op. Ik heb een cover van MAM die over mijn jas kan voor als ik ze in de draagdoek of draagzak droeg. Ik vind jasjes en vestjes voor die hele kleintjes nog zo'n gedoe en zo kun je ze makkelijk overleggen of laten liggen als je binnen komt zonder dat je nog iets uit moet trekken of dat ze te warm gekleed zijn.
Inderdaad overslagrompers met lange mouw, die zijn heerlijk! Ik had er o.a. van H&M, die heeft ze lang gedragen. Product Detail | H&M NL
Hier ook zeker 3 mnd lange mouw rompers aangehad. Mijn meisje kon zichzelf moeilijk op temp houden! Overslag van de hema en prenatal gebruikt. Voor mannen is alle kleertjes aandoen knooien omdat ze grotere handen hebben dus dan maakt die romper ook niet zoveel uit en wat hiervoor al was gezegd, de romper vasthouden samen met het polsje werkt prima! In de wagen en maxicosi had ik de cosibag van isimini. Super warm ding en geen gedoe met opgekropte jasjes! Echt een aanrader!