Ik heb nog nooit iets via Ebay gekocht, en wel al best vaak via Marktplaats. Is tot nu toe goed bevallen! Altijd goed gegaan, en leuke dingetjes gekocht (oa duo kinderwagen, draagzak, diverse kleertjes etc.)
Ik persoonlijk marktplaats, maar als ik wat koop via marktplaats is het wel altijd in de buurt zodat ik het kan bekijken voordat ik het koop... Ebay heb ik ook wel es wat gekocht, maar wel alleen nieuwe dingen en geen 2dehands omdat je dan niet precies weet hoe het er precies uitziet. Voordeel van ebay is wel dat als je iets daar wint met bieden ze verplicht zijn om het te verkopen, marktplaats daarentegen kan je bieden, maar ze zijn niet verplicht het voor de geboden prijs te verkopen!
Alleen via ebay. Daar zijn de regels beter. Een koper en de verkoper kunnen bv niet onder een bieding zomaar uit komen.. Dus geen geneuzel van er wordt geboden en ineens hoor je niks meer van de koper. Of jij biedt op iets en de verkoper zegt ineens, nee ik wil het toch niet kwijt.
kunnen jullie ook zeggen hoe Ebay ongeveer werkt heb iets zien staan vraagprijs 1 nog geen biedingen moet ik dan me prijs intikken en dan op bieden drukken? bedankt alvast
marktplaats, gewoon omdat daar meer keus is. he trouwens zelf een tijdje verkocht via ebay en als iemand niks van zich liet horen heb je niet zoveel aan de regels hoor. officieel moet die persoon zich aan de bieding houden, maar in de praktijk werkt dit niet, je kunt niks hard maken.
Ikzelf heb voorkeur voor ebay. @Janette: wanneer de vraagprijs 1 is, bied je gewoon 1. Je kan ook een hoger bod uitbrengen, moesten er nog mensen zijn die bieden heeft jou bod voorrang, tot op het moment de andere koper meer bied dan jij. Bied er niemand anders dan jij, dan heb je het voorwerp voor 1. Hoop dat m'n uitleg duidelijk genoeg is.
Ik heb deze week voor het eerst iets op marktplaats gekocht en ik heb het nog niet binnen, ik ben benieuwd wanneer het komt. Daarna zal ik je over mijn ervaring vertellen .
om eerlijk te ijn heb ik net een bod uitgebracht vanavond op mp ..... er is nog niet gereageerd door de verkoper ...... vindt het erg traag gaan ... maar ik vraag me af in hoeverre mijn bod zich nu verbind met de verkoper ..? L.sybje
de verkoper krijgt een mail als er een bod is gedaan. Het is dan natuurlijk aan de verkoper om te reageren. Zelf vind ik mp super. Goedkoop, makkelijk en avontuur! Zo kom je nog eens ergens
Hier een marktplaats verslaafde......Ik koop en verkoop ontzettend veel op marktplaats. Ook wel eens op ebay, maar vind marktplaats veel leuker.Net vorige week mijn nieuwe bolide gekocht via marktplaats en mijn oude auto weer verkocht.
Je hebt net een bod uitgebracht en bent verbaast dat er nog niet is gereageerd?? De meeste mensen hebben naast MP nog een ander leven en het kan dus even een dagje duren voor er iemand reageert. Ik ben gek op mp. Ik ben druk in de weer met maxi cosies (had er 1 gekocht en nu weer doorverkocht met een kleine winst) en ga zaterdag een nespresso apparaat ophalen. Verder heb ik alvast wat kleertjes gekocht voor een paar euro. Als ik iets koop dat ik werkend wil zien, dan ga ik het altijd halen, voor kleertjes enzo hoeft dta niet, maar dan koop ik ook wel eens iets dat meteen in de prullenbak verdwijnt. Mijn grootste aankoop via mp is mijn auto en het grootste dat ik heb verkocht via mp is mijn paard... Je kan er dus echt van alles mee verhandelen.
nou ja snel reageren op mp ik heb nog een bod openstaan op iets van 3 mnd geleden de verkoper reageerd helemaal niet en het staat er ook nog steeds op... maar oke de meeste gaan dus voor marktplaats..... @Kathy je je uitleg is zo duidelijk, bedankt. enne blijven jullie in een bepaalde straal rond je postcode of gaan jullie met de aankoop het hele land door? ik zit nu nog in de regio omdat we het dan zelf kunnen ophalen...ben bang dat ik het niet krijg......of is dat niet zo?
het liefst marktplaats ! werkt makkelijkst vind ik maar voor mijn concertkaarten heb ik ebay gebruikt en die is wel veiliger wat betreft zulke dingen
Wat grappig dat jullie dit verschil maken, want Marktplaats is Ebay en Ebay is Marktplaats. Zit dezelfde holding achter . Ik heb met beide geen slechte ervaringen, maar ik shop vaker op MP omdat het regionale aanbod daar groter is.