Marktplaats... arghhh topic 1.000.001

Discussie in 'De lounge' gestart door Rosao, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Wij hadden een 5 delige meubelset van natuursteen. Zo uit mijn hoofd heeft deze set ons destijds 11.000 euro gekost. De zijkanten waren niet geslepen, dus erg ruw met op sommige plekken wat scherpe randjes. Omdat mijn oudste steeds mobieler werd, besloten we om deze set weg te doen en te kijken voor een meer kindvriendelijke set.
    Op MP gezet, kregen we het ene na het andere belachelijke bod. Hoogste bod was inmiddels 300 euro, kregen we een mailtje van een mw met het meest zielige verhaal, dat ze net gescheiden is, met 2 kleine kindjes helemaal opnieuw moet beginnen en dat ze bijna geen geld heeft. Smekend of ze de set voor 100 euro mocht ophalen en dat ze echt niet meer geld had. In eerste instantie niet op gereageerd omdat ik het belachelijk vond, maar ze bleef mailen. Uiteindelijk maar een mail terug gestuurd met het advies om te blijven zoeken naar iets wat wel beter aansloot bij haar budget. Serieus, ik heb daarna nog nooit zulke lelijke mailtjes gehad..

We wilden er eigenlijk minimaal 2000 euro voor hebben zodat we zelf een fatsoenlijke nieuwe set konden kopen zonder extra geld bij te leggen. Uiteindelijk verkocht aan iemand voor 1100. Was inmiddels allang blij dat we er vanaf waren :D

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik zit al vanaf 16.00 uur te wachten op iemand die een kinderfietsje komt kopen. Ik geloof eigenlijk niet meer dat ie nog komt. Ik heb ondertussen ook een ander bod gekregen (vraagprijs). Vind het zo asociaal, dat ik geneigd ben hem aan die ander te verkopen.

3. Evelien80

Evelien80 Niet meer actief

Dan zou ik hem aan die ander verkopen.
    Laat tenminste iets weten.
    Jij hebt je best gedaan .

4. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Geneigd??
    Gewoon doen!

5. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Joy, vandaag weer iemand die niet is komen opdagen. Dan is het gewoon einde verhaal.

6. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik heb het ook gehad met onze eethoek. We kregen op 31-12 een nieuwe eethoek, dus had er ook bij gezet t.e.a.b. en dat die dus 31-12 weg moest zijn. Nummer 1 had geboden, dus ik netjes geantwoord dat het bod akkoord was en of we een afspraak konden maken. In de tussentijd kwam er een tweede (hoger) bod binnen. Ik vind het dan ook lastig omdat ik voor mijn gevoel met iemand 'bezig' ben en ik die persoon de kans wil geven te reageren. Dus eerst nummero 1 netjes een 'ultimatum' gesteld dat als ik voor dat tijdstip niets zou horen, ik verder zou gaan. Natuurlijk niets meer gehoord, dus vol enthousiasme nummer 2 gemailed dat ze de tafel op konden komen halen. Ook van nummer 2 geen reactie meer terug ontvangen. Die ook maar weer een ultimatum gesteld. Zo ging dat uiteindelijk een keer of 4 achter elkaar. Ik werd er moedeloos van. We waren net van plan om hem dan maar naar het stort te brengen (we moesten hem gewoon kwijt). Tot er iemand mailde en de tafel de volgende ochtend wilde komen ophalen. Was bijna verbaasd dat iemand zich wel een keer aan z'n woord hield.
    Ik probeer zo af en toe wat via MP te verkopen, maar merk dat ik steeds heel onrustig wordt van dit soort praktijken van mensen die niets meer laten horen of niet op komen dagen.

7. Zoiets hebben wij ook een keer gehad.. Man en ik gingen samenwonen en een redelijk deel van de inboedel moest dus weg. Hij had een niet heel mooie eettafel met wel heel mooie stoelen. Die mochten gratis weg, maar dan wel SAMEN. Wij wisten ook wel dat veel mensen niet op die tafel zaten te wachten, maar wij vonden dat wel een eerlijke ruil; zij gratis mooie stoelen, maar dan moesten zij er ook voor zorgen dat die tafel bij de stort, kringloop of waar dan ook terecht zou komen vanaf het appartementje van m'n man op de 3e verdieping, zodat wij dat niet zouden hebben. Er mailden toen mensen; die vonden dat een prima deal. Die hebben dus ook netjes de stoelen ingeladen en meldden toen dat het gelukt was en ze er weer vandoor gingen..
    'Eh, en de tafel dan?' - 'Nee, die hoeven we niet hoor' :x

Een paar maanden terug zou iemand om 20:00 een babyjurkje op komen halen van €15. Niemand gezien. Gebeurt wel vaker, heel irritant, maar goed. Gaat om 23:00 de deurbel :$ En zonder enige aankondiging he! En ook gewoon géén sorry dat ze (absurd veel!!!) later zijn. Vroeg ze ook nog of ik ook haarbandjes had voor baby's.. Alsof ik dat om 11 uur 's avonds nog even op ga zoeken :$ Daarna wilden ze met €50 betalen.. M'n man is zo dom geweest om het aan te nemen en ze wisselgeld te geven. Heb de halve nacht wakker gelegen omdat ik ervan overtuigd was dat die €50 nep zou zijn, die hele actie zat me echt niet lekker.. Gelukkig was het geld wel echt :)

8. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Dat hebben we geregeld. Net nog.. 300.
    Je bent toch geen hond o.i.d. Daar frustreer ik me ook enorm aan, zo ga je toch niet met elkaar om zou je zeggen.

9. Moshi

Moshi Actief lid

21 okt 2015
    279
    4
    18
    NULL
    NULL
    Bloed irritant zulke berichten met gesmeek en zielige verhaal erbij. Ik heb zoiets je kiest bewust om op iets te bieden wat te duur voor je is. Houd je verhaal dan bij je. Grof gezegd is het niet mijn probleem dat je niet meer geld hebt.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Vriend zou gisterenavond een fiets ophalen maar is enorm ziek geworden. Hij heeft die mevrouw dus in de ochtend afgebeld met de vraag of het eventueel vandaag zou kunnen zodat ik de fiets op zou halen.

Nee dat kon niet, want er waren nog veel meer gegadigden en ze wilde absoluut niet wachten en dan had hij pech.(?!)

Nou prima doei. Mailde ze laat in de avond dat de andere bieder het toch te ver rijden vond en dat ie vandaag om 1300 kon komen.

Helaas voor haar maar de fiets hoeven we niet meer.

11. Little man

Little man Bekend lid

29 jun 2015
    597
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een keer gehad met een bed dat we verkochten via marktplaats. Ons nieuwe bed zou pas een week later komen dus ik had er netjes bijgezet in het groot pas na die en die datum en voor 250 euro (Twijfelaar boxspring van een duur merk). Belt er iemand "voor 50 euro kom ik hem vanmiddag ophalen wat is je adres." En bijna niemand zag dat er een datum instond of negeerde dat gewoon. kom zeg het was niet eens een week. Uiteindelijk is hij wel door iemand opgehaald na de datum en voor de 250 euro maar hoe het ging was belachelijk.

12. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Had op iets geboden via mp en verkoper ging akkoord. In eerste eerste instantie kon het niet door de brievenbus dus het werd pakketpost.ze kon het wel via kiala verzenden.
    Kreeg ik later een mailtje dat het toch in een grote envelop ging passen.
    Dus ik mailde terug; is dat is helemaal fijn! Worden daar de verzendkosten nog anders van?
    (had het geld al overgemaakt)

Krijg ik een reactie terug; nee je hebt al een mooie prijs en ik moest er apart enveloppen voor kopen.

Aan de ene kant begrijpelijk, maar aan de andere kant: ze is zelf akkoord gegaan met mijn bod en ook tijdens onze berichtjes hartstikke kortaf en geen groetjes oid...
    Het is dat ik het geld al had overgemaakt...maar anders had ik een vriendelijk mailtje gestuurd dat dat deels haar probleem was...

Nu hoop ik alleen maar dat het product ook gewoon netjes is....
    Dat gevoel krijg je er dan van

13. Rietje88

Nouja zeg :O gaan er twee bieden. Denk ik dit word te hoog dus ik stuur snel een bericht dat ik hem accepteer. Krijg ik naar mijn hoofd dat ik gek ben en dat ik die andere biedingen heb gedaan. Mafkees. Nou maar hopen dat die ander serieus was en dat die niet kinderachtig aan het doen is.

14. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    ik reageerde laatst op een advertentie waarbij de prijs n.o.t.k. was dus ik mail diegene met de vraag welke prijs hij in gedachten had.

kreeg ik een mail terug met zijn minimumprijs.

dit bedrag was absurd hoog dus mail ik terug dat ik het veel te veel vind en dus even verder ga kijken.

krijg ik gelijk een mail terug met de tekst dat ik het ook wel in natura mag betalen, maar dan moest ik wel een hotel boeken!

daar heb ik maar niet meer op gereageerd

15. Rietje88

Oh My God :O

16. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Ik heb 2 jaar geleden mijn macbook verkocht via marktplaats. Een persoon had de vraagprijs geboden (deze lag tamelijk laag doordat hij beschadigd was door een val, werkte verder na reparatie weer helemaal goed), kwam ook langs om hem op te halen. Hier thuis heeft hij de laptop helemaal nagelopen, batterijpercentages bekeken en de specificaties van het scherm en het systeem zelf.
    Krijg ik drie dagen later een mailtje dat ik hem misleid heb. De laptop had niet het juiste scherm zoals ik volgens hem had gezegd, ook deed volgens hem de batterij het niet meer goed en zo waren er nog wat dingen. Dreigde zelfs aangifte te doen bij de politie als ik hem niet de helft van zijn geld terug zou geven.
    Totdat ik hem terug mailde met foto bewijs hoe de advertentie eruit zag, en weer de foto's met accupercentages en de beschadiging naar hem toe stuurde. Ook vertelde ik hem dat hij van mij best aangifte mocht doen bij de politie, zelfs naar de rechter mocht stappen van mij part omdat ik toch zeker van mijn zaak was. Toen was de laptop ineens weer helemaal in orde en heb er nooit meer wat van gehoord.

Ik gok dat hij gewoon hoopte dat ik geïntimideerd was door het feit dat hij aangifte wou doen en zo een deel van zijn geld terug wou hebben.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.684
    5.714
    113
    Heel herkenbaar allemaal. Ik vind het ergste als mensen te laat komen. Ik zeg daarom ook altijd na ... ben ik niet thuis meer. En de tijd vanaf ze kunnen komen is altijd kort zo kost het mij zo min mogelijk tijd.

18. Rietje88

Nou word ie mooi. Dezelfde persoon die mij beschuldigde dat ik 2 accounts zou gebruiken om de prijs op te drijven (waar ik totaal het nut niet van inzie) stuurt nu na te beledigen een mail met een andere naam. Is hij zich vergeten uit te loggen en is er te zien dat het van dezelfde persoon is xd Wat een ei...

19. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Wat doen jullie als je iets opstuurt wat altijd heeft gewerkt maar "kapot" aan komt?

20. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.558
    667
    113
    Heel vervelend, maar dat is het risico van opsturen ipv zelf komen ophalen. Ik zou geen geld terugstorten.

Deel Deze Pagina