Marktplaats,asociaal of zie ik het verkeerd?

Discussie in 'De lounge' gestart door Junejunos, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.446
    1.843
    113
    Behoorlijk asociaal (jou verhaal komt trouwens op hetzelfde neer Suus). Als je eenmaal akkoord bent gegaan, is de koop overeen gekomen en kun je eigenlijk niet meer terugkrabbelen..

Ik heb het gehad met de verkoop van een autostoeltje. Hij stond er ongeveer een week op en toen ben ik met het hoogste bod akkoord gegaan. En alsof de duvel ermee speelde, binnen een dag gingen er een paar overheen met een uiteindelijk verschil van 43 euro. Ja, dat is geld, maar ik was de koop al met iemand overeen gekomen, dus heb me daar netjes aangehouden. Afspraak is afspraak. Wil je meer geld voor je product, dan moet je gewoon meer geduld hebben en niet te snel akkoord gaan...

2. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Zo dat is wel echt schofterig zeg! Verkocht is verkocht. En zeker als je het geld al hebt overgemaakt. Helaas kan je er weinig aan doen.

3. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Verkocht is verkocht... zijn de gegevens uitgewisseld, dan is het jammer dat er daarna nog een hoger bod komt. helaas toch voor de verkoper..

Maar nou ook dit: van de week had ik een bod op iets, ik heb daar een tegenbod/tegenvoorstel op gedaan. Geen akkoord gekregen maar ze vroeg wel de maten op. Twee en een halve dag niets meer gehoord. Vervolgens krijg ik van iemand anders een mail: voor 'zoveel euro' (ze noemde een bedrag) wil ik het wel op komen halen. Ik blij, want was nog best een leuk bod.
    Wat zouden jullie doen? 1. de eerste belangstellende nog mailen of ze nog interesse heeft; of 2. akkoord gaan met voorstel van 2e belangstellende...??

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Sorry, maar zelfs dit vind ik ook aso. Dat kun je toch niet maken? Akkoord is akkoord. :x

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.199
    179
    63
    NULL
    NULL
    Heb het pasgeleden gehad. Mooie, nieuwe bindingen voor snowboard gevonden. Had de vraagprijs geboden en daar was ze dus mee akkoord gegaan. Ik zou de bindingen op gaan halen, kreeg ik paar dagen ervoor mail dat ze hoger bod had gehad en of ik ze dan voor die prijs wilde hebben. Heb haar vriendelijk bedankt, ging er echt niet meer voor betalen. Vond het ook echt niet netjes op dat moment. Maar het was wel een geluk bij een ongeluk, want even later vond ik andere bindingen voor 30 euro minder :) Soms kan het dus goed uitpakken...

6. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ja en nee...

Als het om een shirtje gaat die je hebt gekocht voor 2,50 en ze verkoopt m aan iemand anders voor 3euro zonder jou de mond te hebben gegund, dat vind ik niet kunnen.

Maar het spijt mij zeer, maar als ik op iets van 250euro ineens 100euro meer geboden krijg, dan ben ik een dief voor mijn eigen portomonnee als ik daar laat schieten. Ik zal dan wel de eerste koper de mond gunnen of die bereid is meer te betalen.

Aso of niet, ik ga mezelf ook geen 100euro door de neus boren.

7. iMama

iMama Actief lid

21 okt 2011
    445
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind 't behoorlijk aso en kinderachtig.

Collega van me heeft t ook een keer gehad en is toen via een tweede account gaan overbieden. Afspraak gemaakt, verzet en vervolgens niet op komen dagen natuurlijk. Zo heeft ze de verkoper als wraak lekker lang aan t lijntje gehouden, zonder daadwerkelijk tot kopen over te gaan.

8. Junejunos

Junejunos Actief lid

23 dec 2012
    268
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat ik niet helemaal gek ben :)

Het ging om 25€ op een behoorlijk bedrag dus het was geen heel groot verschil.

9. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik vind dat niet kunnen, verkocht is verkocht

10. Verox

Verox Niet meer actief

Als het geld al overgemaakt is, dan is het echt asociaal.
    Daarvoor vind ik het slechts vervelend, en gewoon pech gehad.

Ik vind het op MP niet vreemd als je meerdere contacten tegelijk hebt lopen. Zolang er geen toezegging tot betaling is weet je immers niet of iemand serieus is. Dat neem ik niemand kwalijk, want ook als koper kun en mag je wat mij betreft meerdere biedingen hebben lopen.

Krijg ik tijdens of na de onderhandelingen een hoger bod dan laat ik dat beiden partijen weten. Ik geef de koper een paar dagen de tijd om te reageren, en de volgende geïnteresseerde weet dat hij een paar dagen moet wachten.
    Is het geld binnen die dagen overgemaakt, dan heeft de koper geluk. Zo niet dan krijgt de volgende koper een kans.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap ook echt niet waarom je als koper na een deal en hoger bod bij de verkoper ook meer zou moeten betalen, of als zogenaamde aardigheid maar wat op de prijs doet. Deal is een deal, dit is het bedrag en betaal dan ook geen cent meer.

12. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Verkocht is verkocht.
    Anders had je als verkoper maar meer geduld moeten hebben en moeten wachten op een hoger bod.

13. lely

lely Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.328
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja echt schandalig. Hebben wij laatst ook gehad met een fietsje voor onze dochter. Ik had een bod gedaan mevrouw ging akkoord mijn man komt daar aan en kreeg te horen voor 10 euro meer mag u ze meenemen want er heeft iemand anders hoger geboden. Nou dacht het niet had mijn man gezegd.

Deel Deze Pagina