Wat doen jullie met kerst?

Discussie in 'De lounge' gestart door jonibra, 5 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jonibra

jonibra Niet meer actief

#1 jonibra, 5 nov 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 nov 2011
    Ben wel benieuwd wat jullie zoal doen met de kerst...

Eens kijken of ik nou echt TEveel tijd voor mezelf wil hebben hahaha

Hier:
    1e kerstdag zijn mn moeder, oma en schoonouders bij ons...
    Zo'n beetje van 11:00 tot 22:00 uur ofzo... Eten ook bij ons.

Nu heb ik zelf eigenlijk zin om de tweede dag gewoon lekker te niksen met de kinderen of iets leuks te gaan doen ofzo... Maar word eigenlijk verwacht dat we die dag dan bij schoonouders zijn en heb het gevoel dat schoonouders t niet echt accepteeren dat ik daar geen zin in heb ;)
    (Vroeger... Is gewoon gezellig... is leuk voor vriend...(die heeft iets van je kijkt maar maakt mij niet uit maar ok :p)

Met oud en nieuw is iedereen ook weer bij ons en heb eigenlijk ook wel zin in zo'n dagje gewoon ff niks lekker iets leuks doen met eigen gezinnetje ofzo:)

Liefs Deb

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Dan vier ik mijn verjaardag :D

3. Samarinde

Samarinde Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.485
    0
    0
    Ik vind niet dat je teveel tijd voor jezelf wilt hoor, gewoon lekker doen waar je zin in hebt. Dat verplichte gedoe met die feestdagen altijd, ik snap dat nooit.

Wij zijn kerstavond bij mijn schoonouders en de rest van de feestdagen blijven we lekker thuis, dit is mijn eerste kerst in járen dat ik niet hoef te werken, heerlijk!
    Maar goed, wij hebben dan dan natuurlijk ook een pasgeboren baby'tje, niemand die het vreemd vindt dat we lekker met z'n drietjes willen genieten.

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik denk en hoop dat wij net als vorig jaar weer naar Texel gaan.

Mijn schoonouders hebben daar een vakantiewoning, en vorig jaar zijn we daar ook geweest met z'n viertjes. En dat is goed bevallen

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

11 nov 2009
    894
    0
    0
    Waarschijnlijk 1e kerstdag 's middags langs bij familie.
    's Avonds gewoon thuis eten en zo.
    2e kerstdag moet man werken.

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    1e kerstdag gaan we lekker uit eten en 2e kerstdag doen we helemaal niks. Met oud&nieuw blijven we lekker thuis en maken het met z'n tweeen gezellig. Vorig jaar lieten we Lianna op, maar dat was niet zo'n succes (die lag om 20.00 uur al te snurken op de bank en voor het vuurwerk was ze bang).

Tot 3 jaar geleden gingen we op 1e kerstdag naar mijn ouders (mijn moeder was dan jarig) en op 2e kerstdag deden we niks. Mijn schoonouders hebben ons nog nooit gevraagd/verwacht met kerst of met oud&nieuw.

7. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Nog geen flauw idee? :)

Vorige kerst was ik grotendeels alleen met mn oudste en behoorlijk zwanger van de jongste. Oudste was ziek (ruim 40 koorts). Was net alleenstaand geworden. Paar dagen later werd ik ook zo ziek. Ruzie met ex. Die liet me gewoon keihard stikken toen.
    Jaren geleden is er een vader van vriendin vlak voor kerst overleden.
    En een aantal jaar terug was er een ex die mn rekening leeghaalde toen ik ziek was met kerst. Financieel ben ik er daarna nooit meer helemaal boven op gekomen.

Heb dus eigenlijk helemaal geen zin in kerst. Van mij mag het na 23december meteen 1 januari worden.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    kerstdagen weten we niet.. in elk geval zonder familie :) dus het kan zijn dat we hele dag in pyjama met zn allen voor de TV hangen.. of we gaan iets leuks doen met gezin en dan savonds lekker eten..

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Mijn schoonouders wonen op 2 uur rijden dus we gaan op vrijdagavond hun kant op. Zaterdagavond 'vieren' we kerst met zijn hele familie met cadeaus etc. Zondag, 1e kerstdag, daar lekker ontbijten met schoonouders. We rijden dan tegen de middag terug naar huis, zodat we 's avonds nog even met z'n 2-en (en een half, haha) zijn en een nachtje lekker kunnen slapen. Ben dan 20 weken zwanger en zal vermoeiend genoeg voor me zijn (slaap zo slecht bij schoonouders). 2e kerstdag gaan we mid/eind van de middag naar mijn ouders waar we dan ook blijven eten en 's avonds weer naar huis.

Zo zijn we tussendoor toch nog een dagje lekker thuis! Vorige jaren gingen we gelijk door van mijn schoonouders naar mijn ouders maar daar heb ik nu geen zin in. Ben dan kapot na de kerstdagen (en na 2x uitgebreid diner ;)).

Nu nog besluiten wat we met oud&nieuw doen.... ;)

10. Vlinder

Vlinder Fanatiek lid

14 jul 2009
    2.774
    0
    0
    Tweede kerstdag is altijd voor ons zelf,dan gaan we dingen doen die wij leuk vinden.Ik vind dus niet dat je teveel vrije tijd wilt,ik vind dat je schoonouders blij mogen zijn dat dat jullie eerste kerstdag de hele familie laten komen.Geniet maar lekker van een vrije tweede kerstdag:D.

11. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Werken en daarna verhuizen...Geen tijd voor kerst dit jaar denk ik.

12. Paddington

Paddington Niet meer actief

Dit jaar blijven we thuis ben 21dec uit gerekend dus het zou zo maar kunnen dat ik met kerst moet bevallen normaal gaan we 1ste kerstdag naar mijn ouders en 2de blijven we lekker thuis

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

omdat we geen zin hebben in de verplicht familie bezoekjes hebben we besloten dat vriendlief alle 2 de dagen gaat werken(van 6 tot 6)

14. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Niet veel :D Niks verplichts elk geval.. schoonfamilie houdt daar niet van (wij ook niet eigenlijk)..
    Mijn zus is 24 dec. uitgerekend en ik 4 januari.. Dus in onze familie is ook niks gepland.. Daarnaast is Lenn op 19 dec. jarig en ik de 21e dus we zien elkaar die dag wel .. Heeeeerlijk, een keer een rustige kerst..

15. zogezegend

zogezegend Niet meer actief

jeetje dan hoop ik dan er voor jouw toch nou eens een kerstwonder mag komen dit jaar!!!

16. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Hier kerstavond naar schoonouders.
    1e kerstdag met zijn vieren wandelen, tv kijken en lekker eten
    2e kerstdag eigenlijk beetje hetzelfde als de eerste.
    We doen gewoon waar wij zin in hebben en snap dus dat verplichte gedoe dus ook nooit zo. Ik zou dus zeggen neem alle tijd die jij wil. Ik vind het al heel wat dat je de hele familie eerste kerstdag laat komen.

17. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier de eerste kerst met gescheiden ouders (die van mij), dus het zal even wennen worden. Planning tot nu toe, kerstavond kerkdienst en daarna samenzijn met familie van mijn man, 1e kerstdag ontbijt met pap, zussen, aanhang en kids, daarna diner bij moeder, met haar zussen en vader (mijn opa dus) en weer met mijn zussen, aanhang en kids, 2e kerstdag 's ochtends rustig aan, 's middags eten met schoonouders schoonzussen en zwagers, hier zijn de eerste 2 (klein)kinderen op komst.. Ik vind het niet druk, misschien dat ik er na de geboorte van onze kleine anders over ga denken :)

Oh ja, oudejaarsavond bij en met vrienden, nieuwjaarsdag 's middags eten bij opa en daarna 2 "recepties" bij familie van pap en schoonvader. Ook altijd gezellig, maar ik vind het toch nooit erg als die 2 dagen voorbij zijn.. heb er niet zoveel mee!

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoop verbouwen!
    En dan vast nog wel ff eten bij ouders/schoonmoeder.

19. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier gaan we met kerst naar LONDEN joehoe helemaal zin in. Dus geen verplichtingen dit jaar, hmm vorig jaar ook niet toen zaten we in egypte. 2e kerstdag zijn we wel weer thuis maar weet niet wat we dan gaan doen. Denk naar de schoonouders.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

iuk begrijp je reactie hoor. maar hier leid het dus echt tot een familie ruzie. als wij niet komen terwijl we wel thuis zijn. dus tja gelukkig heeft vriend de optie te gaan werken

Deel Deze Pagina