Marktplaats-berichten...

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Ik vroeg me wat af. Als ik reageer op een advertentie begin ik met beste of hallo en sluit ik af met (vriendelijke) groet. Nu heb ik zelf iets te koop staan en krijg ik echt mails van: voor dat bedrag incl verzenden. Geen naam, geen hallo, geen afsluiting? Is dat nou normaal? Ben ik gewoon zo'n ouderwetse muts dat ik dat wel doe? Vind het zelf eigenlijk niet meer als normaal om op een nette manier te communiceren....

2. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.260
    11.867
    113
    Ik herken precies wat je zegt. Vind het ook niet netjes. En vaak ook nog met spelfouten.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Tja, eerlijk gezegd zou ik mij daar niet druk om maken. Ik begin wel altijd met goedemorgen/middag etc maar kan er niet wakker van liggen als, een vreemde notabene, dat niet doet.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik herken het. Ik kan mij daar ook aan irriteren. Ook vol met spelfouten. Maar blijkbaar communiceren sommige mensen zo. Ik blijf gewoon stug nette e-mails sturen :)

5. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dat soort korte mailtje is heel normaal tegenwoordig. De meeste die ik krijg zijn ook zo.
    Zelf doe ik ook altijd hallo en groeten erin zetten.

6. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Herken het, en ik reageer niet op dat soort mails. Sorry hoor, dan breng ik m'n spullen liever naar de weggeefwinkel.

7. KimK

KimK Niet meer actief

Haha, ik heb dan wel gewoon de neiging om het bod dan niet te accepteren haha. Slecht hé :p

8. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, zulke mails krijg ik ook vaak. Irritant vind ik, maar goed ik reageer er gewoon netjes op.

9. KimK

KimK Niet meer actief

Hahaha dit dus ;)

10. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Nou ik kan er ook niet wakker van liggen maar ik kan me er wel enorm aan storen idd.. kleine moeite om even netjes te openen en te sluiten..

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hallo! en groetjes! trouwens :p

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vind dat soort berichten ook niet netjes. Maar ik vind het nog erger als je (als verkoper) eerst een bericht of bod van iemand krijgt en je gaat dan akkoord en vraagt wanneer ze het willen komen halen, dat je dan niks meer hoort. Ik heb serieus wel eens getwijfeld of die berichten soms kapot was, omdat ik niet kan geloven dat zóveel mensen zó asociaal zijn om gewoon niet te reageren. Prima als je er toch van af wilt zien hoor, maar laat dat dan gewoon even weten. Dan hoef ik niet af te wachten en kan ik met een ander verder.

13. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik herken het, maar stoor me er niet aan. Ik communiceer meestal terug op het niveau waarop diegene communiceert.

Is het heel kort, dan reageer ik ook kort in één of twee zinnen terug. Is iemand heel formeel en word ik uitgebreid "u" genoemd? Dan reageer ik ook zo terug.

14. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, dat is ook irritant, maar ik vind het óók irri als ik als koper van de verkoper een geïrriteerde mail krijg omdat ik niet binnen een dag al gereageerd heb op een mail die verkoper heeft gestuurd. Sorry hoor, dat ik niet de hele dag met mijn mail in de aanslag zit ;).

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik zie het ook vaak tussen die berichten in de facebook-verkoop-pagina's. Dan lees ik alleen het woordje: "Pb". Dan zou ik toch even netjes zeggen: "Ik heb u/ je een pb gestuurd"

16. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Er zijn echt zulke onfatsoenlijke mensen. Hier bijna een overeenkomst dat ik iets had gekocht, reageren ze gewoon niet meer!? Wtf? Of je stuurt twintig mensen een vraag over datgene wat ze te koop hebben reageert er één! Serieus één?! Wil je niet van je spul af ofzo? Marktplaats? Voor mij nooit meer.

17. Joycey

Joycey Niet meer actief

Herkenbaar!

Ik ben wel één van de nette mensen. Zelfs wanneer mijn klasgenoten zeggen: Yoooo Joyceyyyy, dan nog reageer ik met "Beste..., *inhoud - soms in straattaal just for the fun of it* met vriendelijke groet, Joycey"

Maar die weggeefhoek zit hier in deze regio ook vol met de meest vreemde rare mensen die soms echt apart niet-sociaal gedrag vertonen. Bah.

18. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik hou van nette en beleefde e-mails. Als iemand kortaf is heb ik niet de behoefte om het bod af te slaan, maar ik geef geen extra services. Soms wil ik nog wel iets extra's erbij doe.
    Laatst kwam iemand een kledingpakket halen. Vond achter in de kast nog wat spulletjes in die maat, dus hoppa, gratis erbij gedaan. Of een extra speeltje bijvoorbeeld, die je los anders nooit zou verkopen.

19. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Zeer herkenbaar, en niet alleen op marktplaats.

Ik blijf stug vriendelijk mailen, helemaal met mensen die ik niet ken.

Maar ik merk dat ik op mijn werk wel makkelijker word. Ik stuur zo debiel veel mailtjes, dat dat niet altijd even vriendelijk gaat. Het kost me anders gewoon te veel tijd... Dus ja, soms is het ook gewoon: "OK, L".

20. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38

Ik ben ook zo'n uitgestorven fossiel die netjes een aanhef en afsluitzin gebruikt.:D
    Ik kan me wel druk maken om hoe een ander communiceert, maar dat heeft toch weinig zin.
    Mensen die zo "overjeheenwalsend" reageren negeer ik net zo makkelijk als dat zij (op mij) reageren.:p

Deel Deze Pagina