Marktplaats-berichten...

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 30 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Gebeurt vaak inderdaad, ook vaak dat je niks meer hoort als je op iemand bieding ingaat/accepteert.

Wanneer ik iets verkoop zet ik mijn vraagprijs hoger als dat ik er uiteindelijk voor wil hebben zo kunnen ze nog wat voor hun gevoel er wat vanaf praten.

2. Oh ja, vreselijk. Vaak vind ik het nog irritanter als het om iets gaat wat gratis af te halen is.

'Wanneer kan ik het komen ophalen?'

Eh, wat? Wat dacht je van 'Hallo, ik zou erg graag uw *weetikveelwat* over willen nemen. Heeft u hem nog? Groetjes,'. Het hoeft echt niet extreem formeel van mij, maar een beetje beleefd kan toch wel..?

3. misa

misa Niet meer actief

Heel herkenbaar en ook erg onfatsoenlijk als je het mij vraagt. Ik blijf altijd standvast netjes met aanhef en afsluiting reageren... ;) (vorm van opvoeding hihi)

4. Nedyse

Nedyse Actief lid

29 apr 2014
    237
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als je stoort aan spelfouten (doe ik zelf ook, hoor), moet je het natuurlijk zelf wel goed doen :). Irriteren aan bestaat niet. Ergeren aan wel. ;)

Maar goed, ook ik stoor me eraan. Ik heb ook het een en ander op Marktplaats staan, maar zodra ik zo'n vreemd mailtje krijg, reageer ik niet eens.

5. pipootje

pipootje Niet meer actief

Ja heel vervelend indd
    Maarja wat doe je eraan he...
    Ik heb zoiets van ach hun reageren maar zoals zij het willen
    Zolang ik van mezelf maar weet dat ik netjes geantwoord heb

6. Flowerr

Flowerr Bekend lid

20 feb 2014
    670
    124
    43
    Vrouw
    Laatst had ik ergens op geboden, blijkbaar was diegene niet tevreden met het bod en kreeg ik een bericht terug met: 10
    Uiteindelijk heb ik het voor 10 euro opgehaald en toen begreep ik precies waarom deze man zo kortaf reageerde

7. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik vond het in het begin ook heel raar als ik zulke berichten kreeg maar ga er steeds maar aan wennen omdat heel veel dat doen tegenwoordig. Soms reageer ik dan net zo terug, maar vaak zet ik er nog wel hallo en groet bij. Heel soms zet ik er zelf ook geen hallo bij als ik ergens op reageer, maar zet er dan wel weer groet bij.:p

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ontzettend onbeschoft inderdaad. Weet je gelijk wat voor vlees je in de kuip hebt....;)

9. Christmas

Christmas Niet meer actief

Heb ik ook vaak genoeg meegemaakt.

Zelf ben ik altijd keurig en netjes. Als er geen prijs bij staat vraag ik altijd vriendelijk per mail welke prijs ze zelf in gedachte hebben..en dan afsluiten met "met vriendelijke groet"...

en als ik dan terugkrijg bijv: 25 euro zonder verdere uitleg, of aanhef enz.. dan ga ik er niet meer op in, ook al had ik het bedrag (ruimschoots) willen betalen.

Stuur je een hele nette mail..krijg je alleen een getalletje terug... ja dahaag ;) Zo onbeschoft vind ik dat!

10. Nati

Nati Niet meer actief

Is mij ook opgevallen, maar ik stoor me er niet meer aan. Dat zegt meer over die mensen dan over mij en ik blijf altijd netjes reageren met aanhef en afsluiting. Ik ga me niet op hetzelfde niveau begeven en als ik alsnog tot een goede deal kan komen vergeet ik die communicatie al gauw. :D
    Trouwens denk ik dat de meeste mensen niet eens door hebben dat ze zo onbeschoft reageren. Die willen gewoon iets kopen/verkopen zonder 'poespas' en zien de e-mails niet als iets met een sociaal aspect (zoals wij).

11. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ja sommige mensen hebben die lessen op school gemist ofzo.

Mijn man had laatst zijn ps3 op mp. Had van een man een bod geaccepteerd van €150. Mailt die man vervolgens dat hij hem ergens anders voor €125 kon krijgen, dus als mijn man zijn prijs niet omlaag deed ging hij naar de ander toe. prima neem je die. Mijn man had de ps3 ondertussen al aan een ander verkocht voor onze prijs. Reageert de eerste man dat hij toch wel de ps3 voor €150 wilde kopen. Ja jammer dan.

En toen we hem gereserveerd hadden gezet, reageerde een vreemde man waarmee we geen contact hadden gehad:"gereserveerd betekend niets, ik haal hem nu op"
    Uhm tja... Hier reageer ik niet eens op.

Deel Deze Pagina