Ik heb een koper voor de skikleding van mijn zoon op mp staan. Heb een goed bod gekregen en ben akkoord gegaan. Nu wordt gevraagd via mp een betaalverzoek te sturen. Begrijp er weinig van, nog nooit gedaan... Ik stuur een betaalverzoek Koper maakt geld over Ik stuur de track en tracé En dan??? Ik krijg mijn geld als de koper aanklikt het pakket te hebben ontvangen??? En wat als hij/zij dat ‘vergeet’ Ik snap dat het voor de koper een veilig idee is, maar ik als verkoper vind het een beetje ‘eng’ Terecht?
Bij een betaalverzoek kan de koper betalen via ideal en komt het geld gelijk op je rekening. Pas daarna hoef je het versturen. Je kunt ook gelijk oversteken. Daarbij krijg jij inderdaad pas je geld als het pakket ontvangen is door de koper. Vlg mij kun je marktplaats een afleverbewijs via track&trace sturen als de koper niet aangeeft het pakket ontvangen te hebben.
Als ze niet aanklikken dat ze het pakket gekregen hebben dan wordt het geld sowieso na 7 dagen overgemaakt. Je bent dus compleet veilig als verkoper
In een betaalverzoek zijn 2 mogelijkheden. 1: het enkel betalen via een idealbetaalverzoek 2: gelijk oversteken Bij optie 1 krijg je binnen 2 werkdagen het geld op je rekening. Zodra de koper heeft betaald krijg je in je berichten de melding dat de koper heeft betaald. Bij optie 2 krijg je pas het geld uitbetaald zodra de koper het ontvangst heeft gemeld danwel na 7 dagen. Via optie 1 is er helemaal niets engs aan. Bij optie 2 moet je inderdaad eerst versturen voordat je het geld hebt. Maar mijn ervaring is hier heel positief mee. Juist de “onzekere” kiest voor deze optie en bij mij is er altijd de dag na verzending ontvangst gemeld.
Gelijk oversteken wil hij niet, ivm extra kosten. Het gaat dus alleen om een betaalverzoek. Het geld komt dus wel rechtstreeks naar mij? Het wordt niet vastgehouden door mp?
Een gewoon betaalverzoek kost €0,40 voor de koper. Het geld wordt door de koper overgemaakt op een derdengeldrekening en vanuit daar doorbetaald op jouw rekening. Kan dus een dag of 2 max duren. Ik verstuur pas als het geld daadwerkelijk op mijn rekening staat.
Als je de mededeling krijgt dat de koper het heeft betaald, dan staat het binnen 1 werkdag op je rekening.
Nee het geld gaat rechtstreeks naar jou. Kan zijn dat het een dag duurt ivm overschrijven tussen 2 banken maar dat heb je normaal ook. Voordeel is dat jij direct kan zien dat er via IDEAL betaald is en je het pakketje kan verzenden.
Het geld gaat via Stichting Online Betalen. Komt dus niet rechtstreeks van de koper. Je ziet het ibannr van de koper niet en de koper ziet jouw ibannr niet.
Klopt niet. Als ik een betaalverzoek aanmaak via mijn ing en die naar iemand verstuur (fb-mp oid) dan zien ze mijn iban erbij staan en ik die van hun als ze betaald hebben Dat is namelijk een normale ideal betaling zoals je die ook in webshops ziet ,
En bij dat gelijk oversteken.... Stel dat de koper aangeeft het pakket nooit te hebben ontvangen?? Gelogen of fout PostNL....het pakket staat op niet ontvangen. Wat dan?
Ik zie op mijn internetbankieren bij iedere betaling van een betaalverzoek bij marktplaats hetzelfde ing ibannr staan. En de betalingen komen toch echt binnen onder naam Stichting online betalen. Of bedoel jij in de app van marktplaats tijdens de betaling? Want dat kan ik nu niet inzien.
Nee ik bedoel idd via een eigen gemaakt betaalverzoek. Ik kreeg er gisteren 1van kemand via fb messenger en ik kon haar iban gewoon zien in dat betaalverzoek . En ik controleer net een betaling van een betaalverzoek die ik zondag had gestuurd ... en daar zie ik haar rabo iban in staan (mijn betaalverzoek heb ik via mijn ing aangemaakt)
Maar dat zijn dus een soort Tikkies en niet de betaalverzoeken van marktplaats. Of begrijp ik je niet goed?