Hoi uiltjes van me, Ik heb vanaf vrijdag echt ontzettende nekpijn. Nu heb ik al jaren last van een whiplash door een erg autoongeval van 7 jaar geleden. De spier aan de linkerkant van mn nek die zeg maar je schedel ingaat is niet helemaal tof meer volgens mij. Als ik mijn hoofd naar rechts wil draaien lukt dat gewoon echt niet. Ik dacht al dat het misschien iets van een stijve nek is maar dan zo ik het ook moeten hebben met andere draaiingen en dan heb ik het niet. Iemand enig idee wat ik tegen de pijn kan doen? Heb al genoeg pijnstillers op maar het helpt allemaal niets. Moet vanmiddag bij de huisarts zijn want na 5 dagen vind ik het wel mooi geweest eigenlijk.
hier op mn 11de een whiplash gekregen na een val met mn nek op een drempel in de gang. regelmatig heb ik ook last van een pijnlijke stijve nek en dan helpt idd alleen fysio. die "kraakt" dan mn nek in een paar sessies los en dan kan ik weer ff mee. T zal altijd een zwakke plek blijven helaas
Misschien fysio, maar die wil ik liever niet aan mijn nek hebben om eerlijk te zijn. Krijg dan alleen maar meer last. Misschien een spierontspanner. En bij mij helpt warm water erg goed. En ik smeer ook wel eens van we hete tijgerbalsem er op voor ik ga slapen. Veder heb ik ook geen tips dit is wat bij mij werk. Sterkte, ik zit ook in een dipje op het moment.
Ik ben naar een fysio geweest, een chiropractor en een osteopaat maar niets helpt. Ik ben er een paar keer geweest, lees: stuk of 20 keer, maar elke keer is de pijn vele male erger dan ervoor en na een paar dagen weer net zo als voor de behandeling. en ja het is zo vreemd. Ik heb geen hoofdpijn ofzo, en kan mn nek alle kanten op bewegen, behalve naar rechts.
Ik ken het! Heb een whiplash opgelopen 6 jaar geleden. Als ik nu te hard van stapel loop (te zwaar tillen, te lang schilderen ed.) krijg ik dezelfde klachten als jij. Het enige wat hier helpt is dan rust nemen..
Dit inderdaad + ik krijg er ontzettende hoofdpijn bij, waarbij paracetamol oid niet helpt. Ik hou er vaak een warme kruik tegenaan, dat geeft soms iets van verlichting. En rust inderdaad!
Warm houden is altijd prettig, gaat de pijn niet meteen mee weg maar kan een beetje verlichting geven. Een sjaaltje oid is met dit weer niet echt lekker, maar pak regelmatig een hete douche bijvoorbeeld. Dat werkt ontspannend op die spier. Verder inderdaad rust, maar wél in beweging blijven. Alleen dan gematigd, als je echt helemaal niks meer doet gaan die spieren vaak helemaal vast zitten.
Ik heb daar 2x eerder last van gehad. Maar ik stond er mee op, dus waarschijnlijk verkeerd gelegen toen. Ik heb er beide keren meer dan een week echt erge last van gehad. Werd niet minder, dus toen naar de huisarts. Die zei dat ik gewoon verkeerd gelegen had en dat het vanzelf over zou gaan. En inderdaad, na iets meer dan een week was het eigen "ineens" weg. Ik kon eerst weer draaien met m'n nek, wel met wat pijn en een dag later was de pijn ook weg. Heb het nu 2x gehad, wel met wat jaartjes er tussen. Hoop voor je dat het "dit" is, dan ben je er gauw weer vanaf zonder fysio/dokter etc.
-Voorzichtig met een stuiterbal (tennisbal) rollen over de pijnlijke plek. -Rollen met een bal tussen de schouderbladen (teen de muur gaan staan) en dan van links naar rechts. -Insmeren met magnesiumolie (Maar dat heb je waarschijnlijk niet bij de hand) -Eens een triggerpointmasseur opzoeken. (Ik heb al jaren last van mijn nek op de plek zoals jij beschrijft. Het wisselt van gevoeligheid bij het bewegen tot te erg om uit bed te komen. Ik heb verschillende fysio en manuele therapeuten gehad. Niets hielp, totdat ik uit pure wanhoop bij een triggerpointmasseur ben aanbeland. Na drie behandelingen ben ik bijna pijnvrij) Heel veel succes ermee!
Bel dr keizer in Lelystad eens. Ook hier bij diverse therapeuten geweest, alleen bij hem gaat het goed. Heb Max twee behandelingen per jaar nodig, dan kan ik er weer tegenaan. Mijn moeder net zo (whiplash)