Ik heb een zusje van 16 jaar. zij heeft een moslim vader en een nederlandse moeder. ze hangt een beetje tussen het geloof in, maar de laatste tijd neigt ze erg naar de moslim cultuur te gaan. helemaal prima als zij zich daar goed bij voelt! maar... Nu vertelde ze me laatst dat ze een jongens heeft ontmoet via internet, hij is 24 en ook moslim. hij weet dat zij 16 jr is. gelukkig heeft ze het mijn moeder verteld en mijn moeder heeft hem gebeld. ze hebben een gesprek gehad en nu vind mijn moeder het allemaal oke? haar vader word hier buiten gehouden en weet er dus niets van. hij is best streng wat vriendjes betreft. hij wil dat niet hebben totdat zij 18 is. vind het best een eng idee. ze kent die jongen vanaf mei dit jaar, hij verteld dat hij een eigen zaak heeft en een meisje zoekt die maagd is en volgens de moslim cultuur wil leven. hij wil met haar trouwen, heeft al zijn accounts van bv facebook, hyves en badoo verwijderd om haar te laten zien dat hij "trouw"is. ze hebben elkaar nog niet in het echt ontmoet. ook geeft hij haar zijn wachtwoorden van bv msn zodat ze kan zien dat hij eerlijk is? iets in mij zegt dat dit niet klopt. maar mn zusje is tot over haar oren verliefd. ze is nog zo groen als gras en lijkt eerder een meid van 14 in haar gedrag. mijn moeder laat dit gewoon toe terwijl ze bij mn zus en mij altijd ontzettend streng was met vriendjes. wat zouden jullie hiervan denken?
Ik vind het ook een vreemd verhaal.... net of heeft hij geheimen??? Dus daarom alles verwijderd? Ik zou het niet vertrouwen... maar goed ken hem dus niet!
eerste vraag wat in mij opkomt,wat is als de vader er achter komt??? ze kan toch niet 2 jaar haar mond houden? en als fatsoenlijke moslim zou die jongen moeten weten dat hij eerst om haar hand gaat vragen bij haar vader. pas als hij dat doet is hij serieus bezig en niet door zijn accounts te verwijderen,die maakt hij snel wel weer nieuw aan met een andere naam waar zij niks van af weet
Het is wat overdreven van hem om al zijn accounts te verwijderen en haar al zijn wachtwoorden te geven. Maar misschien bedoeld hij dit wel gewoon goed? Verder vind ik hem wel wat oud voor een meisje van 16, maar als ik naar mezelf kijk had ik vroeger ook vaak wat oudere vriendjes. Ik snap dat je bezorgd bent, maar misschien moeten jullie hem gewoon een eerlijke kans geven.
ja ik vind het zelf ook vreemd.... als haar vader erachter komt gaat hij die jongen opzoeken denk ik... in zijn cultuur mag een meisje nooit voor haar 18e daten. na haar 18e mag dat maar alleen als haar vader weet wie die jongen is en zijn familie heeft ontmoet zodat hij zeker weet uit wat voor een nest die jongen komt. Nu is mijn zusje best onzeker en geloofd zomaar alles.... misschien moet ik me er niet zo druk om maken maar toch heb ik een fout gevoel....
hij heeft wel gevraagd aan mijn zusje of hij haar vader kan ontmoeten.... en hij wilde zeker weten dat mijn zusje het mijn moeder verteld had omdat ze hem dat zei... dus vroeg hij of mijn moeder hem wilde bellen.... dus tja.... dat is dan wel weer netjes.... ik gun het haar zo maar vind hem wel iets te "oud" voor een meid van 16... maarja goh heb zelf ook een man die 14 jr ouder is...
Beetje vreemd inderdaad. Juist omdat hij alle wachtwoorden geeft, komt hij onbetrouwbaar over vind ik. Hij kan toch ook nog andere emailadressen hebben of andere (dating)sites waar je zusje geen weet van heeft. Ik vertrouw mijn man zo ook al wel, zonder dat ik van al de sites waar hij komt wachtwoorden weet. Dus erg raar... Ik denk dat je zusje op die leeftijd ook erg moet oppassen met loverboys. Sorry, maar dit komt zo ineens in mij op. Een man die al allemaal dingen voor je zusje opgeeft. Ik krijg er ook een raar gevoel bij.
ik krijg er ook een gek gevoel bij als ik eerlijk ben. het weghalen van de accounts van social media is heel raar, ze hebben elkaar nog niet eens ontmoet... dan ga je dat niet verwijderen!! Het leeftijdsverschil hoeft niets te betekenen, maar bij mij zouden alarmbellen afgaan. Nu is het wel zo dat je moeder hem gesproken heeft, jij kent je moeder dus je weet ook wel wat voor inschattingen zij zou maken?
als hij haar vader wilt ontmoeten vind ik hem wel serieus bezig.want dat zal hij niet zomaar gaan doen hoor.
Ik vind het te veel kanten uit kunnen gaan om er iets zinnigs over te zeggen. Misschien binnenkort een keer afspreken met familie erbij? Ik denk dat je hem eerst gezien moet hebben voordat er een oordeel te geven is.
Er staat dat ze elkaar nog niet ontmoet hebben, ook vreemd natuurlijk. Ik zou de eerdste ontmoeten toch zeker mee gaan. Je weet nooit wie er aan de andere kant op internet zit.
ja dat is dan ook wel weer zo... maar doen die loverboys dat juist ook niet? zodat het meisje toestemming krijgt met hem te mogen gaan? ach misschien zoek ik er wel teveel achter hoor... maar het is wel mn zusje... ik heb gevraagd aan haar of ik zijn msn adres mocht, die heeft ze gegeven... kan ik even met hem praten.... wil me er niet veel mee bemoeien maar toch eens weten wie hij is en eventueel afspreken met mijn zusje erbij om te zien wie het is en hoe hij overkomt in het echt....
Mee eens! Ik vind het wel erg drastisch om gelijk te denken dat hij misschien wel een loverboy is omdat hij al zijn accounts weg heeft gehaald. Dit kan natuurlijk ook gewoon een manier zijn om haar te laten zien dat hij serieus is. Het zou niet mijn manier zijn, maar misschien wel die van hem.
doet misschien niet terzake,maar van welke cultuur is hij? en welke de vader van je zusje/ turks? marokkaans?
Dacht ook gelijk aan de loverboys verhalen! Laat haar aub goed uitkijken... Ze hebben die meiden zo in hun macht!