Stel, je inkomsten dalen onverwachts, of je uitgaven stijgen. Hoe dan ook: Om niet in de financiële problemen te komen, moet er bezuinigd worden. Waar bezuinig je op?
Zoals de logica voorschrijft zou ik bezuinigen op de luxe artikelen zoals electronica, kleding en uitgaan. Niet op onderwijs en gezondheidszorg
ik bezuinig al op boodschappen, voor 160 euro per maand zijn wij nu klaar ipv 400 euro per maand. en hoe kan je nou ineens minder hypotheek gaan aflossen, je hebt toch een vaste periode van een aantal jaar, dan zeg je niet, nou nu betaal ik 100 euro minder.
tja kan niet echt een keuze maken.. ik zou bezuinigen op alle luxe dingen, dus vakantie,tijdschriften,electronica,kleding.uitgaan enzz niet op boodschappen zorg enzz
Ik zou nog meer gaan bezuinigen op de boodschappen, tijdschriften en abonnementen opzeggen en bezuinigen op vakantie/dagjes weg. En natuurlijk op kleding.
Ik zou beginnen met mijn boodschappen gedrag onder de loep te nemen... Heb ik al een paar keer geprobeerd maar als het nog niet echt nodig is dan is de nood nog niet hoog en koop ik gewoon wat we lekkker vinden... Verder inderdaad luxe artikelen zoals electronica maar ook een goedkopere vakantie...
Ik bezuinig zover ik kan op het moment.. We gaan nooit uit eten, kleding koop ik ook eigenlijk nooit (misschien een shirtje in de x aantal maanden, dochter heeft al lange tijd niet veel kleding nodig), ben al jaren niet op vakantie geweest, dagjes weg gaan we denk ik 1 of 2 keer per jaar, electronica niet kopen wanneer niet nodig (wanneer een wasmachine of iets kapot gaat moet je natuurlijk wel), abbonnementen even goed naslaan of het nodig is en efficient, boodschappen bezuinig ik niet tot het uiterste besteed zo'n 70 euro in de week. Auto staat te koop voor een zuiniger exemplaar.
hier lettne we ook gewoon op en kopen nooit impulsief iets groots. kijken eerst goed rond en vragen ons af zijn we hetn odig of niet. uit eten doe nwe wel eens maar dat ie hier in dld ook erg goedkoop. ga niet zosnel naar ned voor en restaurant of het moet dus zon vaste prijs ding zijn das ook leuk je bent er toch uit en vaak voor de kids ook leuk. vak gaan we niet verweg dus geen vleigreisen ed (al willen we wel) gewoon wat we emt de auto kunnen doen en buiten het seizoen. dan is het makkkelijk te doen. op hyp oid zou ik echt niet bezuinigen want dan heb je juist kans dat het financieel slechter met je gaat. ben ook erg benieuwd wat de argumenten van die mense zijn die dat hebben aangeklikt.
Hier ook op de luxe dingen, behalve boodschappen (die doen we ook wel luxe eigenlijk), maar vriendlief en ik hebben de afspraak dat we nooit op eten/drinken zouden bezuinigen (zolang het niet écht nodig is).
Ik zou iets minder per maand gaan sparen ( sparen nu zo'n 600 ) en ik zal zeker de kleding en andere onnodige uitgaven gaan insnoeren.
Zoals velen al zeggen. Op de luxe dingen. Maar niet op boodschappen, nu kopen we al geen merkproducten enz. het enigste wat bij ons duur is van de boodschappen zijn turkse producten wat je dus ook niet overal krijgt.
Wij zullen dan bezuinigen op de luxere dingen; Kleding, electronica en sporten. Boodschappen doen we al heel bewust (max. 200 per maand) en Hypotheek kan en wil ik niet op bezuinigen, ik zou juist bezuinigen om juist de hypotheek te kunnen betalen..
ik heb bijna alles aangeklikt, behalve minder hypotheek inlossen en dagelijkse boodschappen. ook heb ik 'anders' aangeklikt: ik probeer namelijk ook minder dure kadootjes te kopen bij verjaardagen en feestdagen. valt niet altijd mee hoor. maar vooral met sinterklaas wilde ik al mijn nichtjes een kadootje geven en heb ik gezocht naar kadootjes van max. 6 euro en het is toch gelukt. scheelde me een hoop centen! het gaat immers om het idee (en ze waren allemaal superblij met hun kadootjes!)
Ik zou bezuinigen op alle punten die je aangeeft, overal waar wat weg te halen valt zou ik weg halen .. Alle Luxe dingen zou ik zelfs stoppen zoals bv weekendjes weg, electronica ... En ook zeker op mijn dagelijkse boodschappen, ipv alle merk producten nu de niet merk producten kopen ... Als het moet dan moet het ...
ik koop al geen merkproducten (op de tandpasta na dan anders krijg ik pijn in mijn tanden), dus daar is bij mij niet meer op te bezuinigen. maar als je dat wel doet, scheelt het zeker iets! en bij sommige dingen maakt het voor mij niet zoveel uit, afwasmiddel, macaroni en dat soort dingen
Als we zouden moeten bezuinigen, dan doen we dat eerst door minder electronica te kopen, daarna komt de kleding en daarna het uitgaan! Maar gelukkig is dat hier niet aan de orde!!
Ik zou ook in eerste instantie besparen op de luxere dingen. Dus het kopen van electronica, kleding, uit eten gaan, vakantie's en abonnementen.