ik lees bij meerderen dat ze hun gegevens geven (bankgegevens) en vervolgens niks meer horen, dat zou mij echt niet lekker zitten dat vreemden die gegevens hebben, hopelijk kunnen ze daar verder niks mee. als ik iet verkoop via MP dan gaat dat via de voordeur en in contanten, zo koop ik ook via MP.
Ben nu al een tijdje bezig met iemand. Ik heb via hun dvd's gekocht foto's van originelen in de mailtjes over en weer kwam duidelijk over dat het om originele ging. Krijg ik het binnen zijn het copie's. Netjes terug gemaild dat ik of de originele nog binnen wil krijgen of dat ik mijn geld terug wil en het pakketje terug wil. Daarbij gezet dat het in nederland niet toegestaan is om copieen te verkopen. Hoor nu niks meer van ze. Denk dat ik nog een mailtje stuur met de mededeling dat ik het helaas bij mp en stichting brain moet melden.
Daar zat ik ook al naar te kijken. Je kunt volgens mij prima bankgegevens invullen bij bijv. webwinkels en daar andermans gegevens mee misbruiken. Dus ik zou er wel mee oppassen, met zulke dingen. Al kun je het ook niet echt voorkomen als mensen vervolgens niks meer van zich laten horen. Ik denk wel dat ik wat vaker zou internetbankieren en checken of er geen 'vreemde' dingen af zijn.
tja en ik wil niet allemaal vreemde figuren aan mijn deur hebben. dat vind ik dus juist gevaarlijk. je weet nooit wat je binnenhaald.
@ Mirell, je kunt ook weleens op sommige sites aankruisen: "Eenmalige machtiging". Heb ik wel meegemaakt tenminste...
Ik heb tot nu toe 1 nega ervaring met mp. Had geboden op een setje van lief. Geld overgemaakt maar niks ontvangen. Mailtje gestuurd. Zij reageerde terug met dat het die dag op de post zou doen. Ik paar dagen later weer terug gereageerd dat ik niks ontvangen had. Zij weer dat ze wegens prive omstandigheden het een paar dagen later weg zou brengen. Oke dacht ik kan gebeuren. Nog niks ontvangen en heb inmiddels nog een paar keer gemaild. Heb nog 1x een bericht terug gehad dat ze nog naar het postkantoor zou gaan om te kijken hoe of wat en dat ze anders het geld terug zou overmaken. Tot heden toe nog niks gehad en ook geen geld op mjn rekening. Ze reageert nu ook niet meer terug. Achterlijke mensen. Mijn vertrouwen is nu wel wat weg.
Erg hé sommige mensen! Ik wacht sinds vorige week maandag nadat ik het geld had overgemaakt nog steeds op nike schoentjes! Maar helaas ook nog steeds niks ontvangen! Ik begin wel een beetje gefrusteerd te raken omdat ze niet reageerd op mijn mailtjes! Ik wacht nog maar effe af! S'maandags komt hier namelijk geen post nou maar hopen op morgen! Misschien is dat wel de zelfde verkoopster
Ik had ooit eens voor E 15,- aan Bjorn borg boxers besteld, geld overgemaakt maar niks ontvangen. Toen bestond de site www.internetoplichting.nl nog en via die boeg gegooid. Waren meerdere die door deze persoon opgelicht waren en ineens werd alles verstuurd.
hier eigenlijk geen negatieve ervaringen met mp. wel eens verkopers die na de koop gaan zeuren (terwijl ze het hebben afgehaald! en dus alles voor de koop hadden kunnen checken!) onze bankstellen waren echt heel hoog nodig aan vervanging toe, ik op mp gezocht en een superbank gevonden. en het allerleukste??? hij was gratis af te halen! nu staat hier in de kamer dus een 2 en een 3 zits bank voor helemaal nop! I LOVE MARKTPLAATS!!
Pfffffff ik heb het andersom. Ik verkoop veel kleding op marktplaats, mensen bieden, ik ga akkoord en dan hoor je helemaal niks meer. Bah, vind dat echt onbeschoft en zonde van mijn tijd!!
Zal ik dan maar even bekennen? Ik ben ook een zwaar marktplaats fan maar ook iemand die dan soms echt heeeeeel veel mailtjes stuurt.. vaak als ik dan wat hoor (van een hoop hoor ik idd niets) denk ik zzoooooo vaak.. oh over over denken of even overleggen, en dan mail ik dan wel terug.. En dan vergeet ik dat...... Of als ik een reactie krijg of prijs wat echt te hoog is of weet ik t vergeet ik ook wel s te mailen dat ik dan toch geen interesse heb.. Ik weet t.. tis fout van mij! en doe mn best alles bij te houden maar ik ben dus ook wel s iemand die niets meer laat horen.. Ik vind trouwens slechte dingen opsturen of met vlekken ofzo wel heel erg.. als ik een krasje op een meubel heb en iemand komt t halen voel ik me al rot dat t geen nieuwe is ongeveer schaam me er dan bijna voor! laat staan als ik iets op zou moeten sturen.. Wat ik trouwens ook niet echt snap zijn mensen die boos worden om "onzin" biedingen.. als ik leuke babyschoentjes of kleertjes of weet ik t zou zien en dr hangt een labeltje met dikke merknaam aan probeer ik t eerst ook voor 5 euro te krijgen ofzo hoor! Je bent toch een dief van jezelf als je gelijk hoog gaat bieden terwijl de verkoper met veel minder misschien akkoord was gegaan? Dat is vaak de reden waarom ik niet bied maar vraag naar een prijs die mensen in gedachten hebben.. zodat ik weet of ik rieel denk of niet.
Foei Pampapilio, dat is niet netjes van jou! Hoop niet dat jij ooit bied op een advertentie van mij! Ik vind eigenlijk dat je andere mensen net zo moet behandelen zoals je zelf ook behandeld zou willen worden, ik neem aan dat jij dat zelf ook niet leuk vind als mensen zo irritant bij jou zijn.... Ben niet boos hoor. Dat moet jij weten.
volgens mij heb ik net een super idee. als je bang bent om opgelicht teworden en je wil iets laten open sturen. stuur dan je eigen adres gegevens op via een brief en op het moment dat de verkoper jou adres over de mail terug stuurd dan maak je pas geld over. zo heb je altijd het adres van de verkoper en voor die 44cent en een envelope met briefje zou ik dat wel over hebben. of is dit nou heel stom bedacht? het duurd alleen 1 a 2 dagen langer.
Je hebt ook helemaal gelijk hoor! en tis ook niet dat ik t normaal vind of t leuk vind.. maar t gebeurt me wel eens en dan bedenk ik dat me natuurlijk pas veeeeel later weer maar was meer van, tis niet netjes maar kan t soms wel begrijpen..
Ik heb toevallig net weer een bericht gekregen van die persoon waar ik niks meer van hoorde en ook niks meer had ontvangen. Ze zei ze het na heeft gevraagd en dat het bezorgd was. Misschien alleen op een verkeerd adres? Maar dat vond ze weer raar want het ging altijd goed. Ze zou nu het geld terug over maken. Dus ben benieuwd.
Ik had laatst een rokje op MP gezet en er werd al heel snel geboden, bedrag ging lekker omhoog. Uiteindelijk na een paar dagen accoord gegaan met een bod, koper had nog interesse dus wij gegevens uitgewisseld. Ik had in een mail gezet dat ik het op zou sturen zodra het geld op mijn rekening stond. Niks meer gehoord (ook na nog een mail niet), nou ja prima, ondertussen had ik weer 3 biedingen op het rokje gehad. De eerste liet niks van zich horen, de andere vertelde dat ze uiteindelijk al wat anders had gevonden en weer een ander wilde het wel hebben. Stuurt ze een mailtje met haar adres blijkt het dus gewoon diegene te zijn waarvan ik het bod had geaccepteerd haha. Heel apart. Wat ook nog raar was, ze had ook niet even een mailtje gestuurd dat ze het geld had over gemaakt, dat zag ik toevallig, en ze had ook niet even laten weten dat het aangekomen was. Wat ik wel al een aantal keer heb meegemaakt is dat mensen een afspraak maken om iets op te halen, afzeggen, dan nieuwe afspraak, weer afzeggen en dan niks meer van zich laten horen. Tja je kan ook gewoon zeggen dat je geen interesse meer hebt, wel zo netjes toch, weet ik ook waar ik aan toe ben. Ik heb overigens nog nooit zelf wat gekocht op MP, en als ik iets zou kopen zou ik het op willen halen, maarja dat gaat wat lastig aangezien wij geen auto hebben. Ik ben gewoon bang dat ik niks krijg of dat het product tegenvalt.