marktplaats ellende

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    zelf verkoop ik ook vintage kleding op marktplaats en zorg ervoor dat ik het goed beschrijf en foto's bij plaats en was het en verpak het met zorg.

nu heb ik laatst ook weer een twee dingen gekocht. 3 nieuwe mutsjes vol met katten haren toen ik ze kreeg en niet nieuw :x nou denk ik probeer het nog eens nieuwe sokjes.. okey ze waren nieuw maar ergens uit 2000 of zo en label die vergaan was en de kleuren waren anders onder het label dan de rest , na een was beurt was het nog te doen..

ik stop zoveel zorg in mijn adv en kleding krijg je dit terug. ik zie graag mijn klanten terug nou die zou ik niet meer terug zien als ze een pakketje met katten haren binnen kregen.

hee zo dat was er uit hahahahahah:D:D:D

2. shalini

shalini Actief lid

21 jul 2007
    289
    0
    0
    vandaag nog een marktplaats irritatie!!
    Ik heb een laptop op marktplaats staan. helemaal nieuw.
    Komt er iemand kijken. Hij was al aan de telefoon aan het afdingen. ik vraag er 400 euro voor en uiteindelijk wou hij er 390 euro voor geven als ik hem 10 euro benzinekosten tegemoet zou komen. Geen probleem.
    Maar ik had al zo een vermoeden dat als hij zou komen dat hij nog zou proberen af te dingen.
    Ik vind afdingen helemaal niet erg. Maar de manier waarop!
    Hij trok bijna de rubbertjes van de scherm af om daarna te zeggen dat de rubbertjes loszaten, zodat ik wat van de prijs kon afhalen
    Idioot! zulke mensen gaan dus lekker met lege handen naar huis!

Als hij normaal had gevraagd of er wat van de prijs afmocht had ik het gedaan. En ik snap dat heel veel mensen in de afdingtrucjes trappen, maar ik mooi niet.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    @shalini wat onbeschoft zeg bah!!

@bolly vreselijk daar kan ik ook niet tegen. Ik heb vandaag nog een mail gehad van iemand die ik kleertjes had verstuurd, ze vond ze nog mooier dan ze had verwacht en vroeg of ik als ik weer kleertjes weg deed haar eerst wilde mailen. :)
    Maar ik koop zelf eigenlijk nooit wat op MP, als ik wat koop dan wil ik het op kunnen halen dan zie je het en als je het dan niet goed vindt kan je toch nee zeggen.

4. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

nooit geen problemen gehad met kopen via MP tot gister.
    We hadden een 2e hands kinder fiets gekocht en het vrouwtje zei dat er niks mis mee was, en het dus helemaal goed deed.

Gaan we net fietsen met onze dochter, en trapt de fiets gewoon door niet altijd maar wel vaak.

Heb haar net een email gestuurd dat ik het niet zo netjes vind, ik kan m nu alsnog laten maken, of weer een andere kopen.

mijn vriend heeft wel gekeken gister maar zag het niet dat hij door trapte aangezien mijn dochter er gister avond niet bij was, en ze m dus niet kon proberen.

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben ook weer helemaal marktplaats gefrustreerd!
    Heb een nieuwe telefoon op marktplaatst staan, kost in de winkel 120 euro.
    Maar voor 70 euro mogen ze hem komen ophalen, lijkt me een redelijke prijs.
    Heb echt al 15 mailtjes beantwoord met vragen die ze niet hoefden te stellen als ze de advertentie goed lezen.

@Djelleybelly,hopelijk hoor je nog iets van haar!

6. djellybelly

weet je wat ik ook zo vervelend vind, als je kleding verkoopt op internet.
    Dat mensen je emailtjes sturen ofje het gratis weg kan doen, voor een goed doel ofzo...

7. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Vorig jaar waren we op zoek naar een schutting voor in de tuin.
    Had op MP een advertentie gezien van een schutting, in losse planken die je zelf in elkaar moest zetten. Prima, scheelde wat in de prijs dus ga dan zelf wel aan de slag.

Ik die man gemaild om te vragen hoe lang die planken waren en hoeveel ik er voor een bepaalde oppervlakte nodig zou hebben.
    Hoeveel hij er voor vraagd enz.

Krijg ik een mail met de vraag wat mijn adres is, dan kan hij ze meteen komen brengen.

Ik heel dom mijn adres gegeven, maar er wel bij gezet dat ik antwoord wilde op mijn vragen.
    Staat die man gewoon een paar dagen later aan de deur :$!

Hij had helemaal niet meer gereageerd op mijn mail, dus wist verder niets en had ook helemaal niet gezegd dat ik de planken idd wilde hebben.

Heb hem meteen duidelijk gemaakt dat dit niet echt normaal is en hij zijn planken ergens kan steken waar geen licht komt. (nou ja, dat zei ik niet maar dacht het wel :))

8. djellybelly

heb net een email gekregen, en mag m terug brengen en mijn geld terugnou vind het wel heel netjes :D

9. Lad

Lad Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    Tot nu toe heb ik alles gekregen via marktplaats en de meeste spullen zijn hartstikke goed! Ik verkoop ookbest veel via marktplaats maar ben deze week voor de eerste keer vergeten op te sturen! Ze had het geld overgemaakt maar ook geen mail gestuurd dat ze het had gedaan. nu ben ik het gewoon vergeten ga het morgen gelijk op de bus doen! Heb wel mailtje gestuurd maar nog niks gehoord.

10. Roema

Roema Actief lid

31 dec 2008
    265
    0
    0
    Accountmanager
    Brabant
    Ik doe ook best veel met marktplaats. Alleen sommige dingen worden niet eens bekeken! Soms verkoop ik wat, maar echt nog niet 10% van wat ik er op zet! Ik merk wel dat je de prijs laag moet houden, echte koopjes dus.
    Zelf heb ik ook wat kleertjes voor mijn zoon gekocht.. zaten heel veel leuke dingen tussen, maar ook kleertjes die verwassen waren of met een vlek die ik niet eens zou durven gratis weg te geven. Dat vind ik wel echt niet kunnen... om die reden koop ik niet zo snel meer iets als kleding op MP. Maar heb ook een fietsje gekocht en die was goed, en een set van 'hotel de botel' (van Felicitas.. voor 50 euro!).
    Dus ik vind marktplaats gemiddeld genomen wel goed. Al kost het veel tijd om je dingen er op te verkopen en krijg je helaas soms ook minder goede dingen dan dat ze in de advertentie beweren...

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
  12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Argg, het zit de laatste tijd echt tegen met mp

Ik had een bod gedaan van 50 euro, en dat had ze toegezegt!
    Prima, laptop net aan gedaan om het geld over te maken, bekijk even snel mn mail
    Heb ik weer een mail van haar, dat ze een bod van 60 euro heeft gehad, en of ik bereid was om dat te geven, anders zou de deal niet doorgaan

Nou zoek het dan uit, je aanvaard mn bod eerst en dan weer niet, kan ik zo slecht tegen!

13. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat is idd best lullig. Dan moet ze het ook niet toezeggen.

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    hier ook weer 1, ben bezig met een auto hij doet mij een bod en ik bied 50 euro minder.
    nou hoor ik dus niets mee ik had maandag en dinsdag gekunt en anders pas zaterdag.
    heb hem vanmorgen nog een mailtje gestuurd en ik hoor niets!!!!:x

15. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    ik moet zeggen dat ik tot nu toe eigenlijk geen problemen heb met marktplaats. Ik koop en verkoop dan eigenlijk ook alleen wat grotere dingen/meubelen. Dus ik haal ze of je mag het bij me komen ophalen. En dat is altijd goed gegaan :)!

Vandaag weer; zag de tv meubel hensvik op marktplaats staan, bij ikea nergens meer te koop. Ik had in mn hoofd max €50,-. €30,- geboden en uiteindelijk voor €40,- mag ik em ophalen :)!
    Ik = happy :D!

16. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

wat doen jullie trouwens als jullie wat te koop hebben staan. Op elk bod reactie geven (ook als t een bod is wat te laag is?) of wachten jullie dan een tijdje?

17. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

chrissie hier verschillend. Ligt eraan hoe hoog het bod is. Als je bijvoorbeeld 10 euro op een laptop bied dan wis ik het bod zonder wat te mailen. Maar als je bijv 75 euro bied terwijl ik er 100 voor wil hebben dan ga ik mailen. En soms kom je dan tot een goede deal. En soms helemala niks.

Hangt ook van me bui af ;) haha

18. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Hihi, ok, dan doe ik t dus ook niet zo gek :)

Dank je voor de info, ik begon al te twijfelen (en dan word ik zo moe van mezelf want dat moet ik niet doen, maar goed das een heel ander verhaal ;) )

19. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik had dat laatst ook met een truitje...iemand had me 3 euro geboden en toen ik een mail stuurde dat ik ermee accoord ging. Stuurde opeens nog iemand een bod via mail maar veel hoger toen heb ik terug gemailt dat ze als de andere er toch van af ziet het ook gewoon voor 3 euro mocht hebben...vind ik wel zo eerlijk. De ander had afgezegd en heb haar het truitje gestuurd

20. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik heb wat verkocht en opgestuurd is er wat kapot gegaan bij TNT waardoor het adres niet goed leesbaar was. na een hele ondervraging dat het echt wel mijn ding was zeiden ze ja wij herstellen het paketje dan sturen wij het door als gevolg is het nu kwijt.
    Ik geef die mensen hun geld wel terug maar heb er mooi de baal in. safe t sleep zoek en ik geen geld lekker is dat dan.

Daan zijn kamer staat te koop mensen die dan komen kijken die niet op komen dagen enzo heel irritant en dan vinden ze het gek dat ik die kast pas uit elkaar haal als ie echt weg gaat

Deel Deze Pagina