ik erger me eigenlijk niet zo snel hi hi bv ik reseveer maar 3 dagen iets niks gehoord gaat hij terug in de verkoop heb ik ergens op geboden en ik hoor niks binnen 3 dagen dan haal ik mijn bod ook gewoon weg hihi kan me alleen ergeren als je mail terug krijgt en ze je verrot schelden met de meest maffe dingen had bv een bouncer erop staan had hem maar 2 maanden in gebruik en niet eens alle dagen kreeg ik n mail met ik wil er 10 euro voor geven ik terug sorry daar doe ik het niet voor hij had ons meer dan 180 euro gekost krijg je toch een scheld partij en het is niet nieuw bla bla bla haha heb haar vriendelijk verzocht niet meer te mailen maar ja zulke mensen moeten altijd laatste woord hebben voor de rest erger ik me niet ergens aan
Waar ik de kriebels van krijg, is niet reageren op biedingen, mailtjes aan verkoper of telefoontjes. Onze hond houdt erg van knuffeltjes. Zo erg dat ze die dingen bijna opeet. Elke week heeft er wel weer 1 van die knuffels een dodelijke verwonding. Ik was het zat om telkens die beesten aan elkaar te naaien en zag op marktplaats een advertentie van errug veel knuffels voor weinig. Op biedingen boven de vraagprijs reageert tie niet en een telefoontje neemt tie niet op. Voicemail wordt ook niet afgeluisterd. Waarom plaats je dan een advertentie? Ik denk dat hij zelf geen afstand kon doen van die knuffelbeesten
Wat wij nu de afgelopen 2 maanden al zéker 6 keer hebben gehad, en dat komt me gigantisch de neus uit momenteel: Iemand reageert op mijn advertentie. Als het overdag is mail ik vaak diezelfde dag nog terug. Soms mailen ze 's avonds laat en dan mail ik de volgende ochtend terug. Na dat ik heb terug gemaild, krijg ik een reactie: het duurde zolang voor je reageerde, ik heb al iets anders. Of gewoon: ik heb al iets anders gevonden. Sjongejongejonge zeg. Ik snap wel dat je niet op 1 paard wilt wedden, maar als me dit een paar keer achter elkaar gebeurd heb ik er toch wel flink de sch**t van! En geen reactie krijgen, ook mega irritant. Heb zondag geboden op iets, nu nog geen reactie. Dan stik er ook maar in.
Oef... Nou, met stip op 1 (voor mij dan): Niet op komen dagen! Mij dagen suf zitten mailen over het artikel en vervolgens niet de moeite nemen om te laten weten dat je te laat of niet komt. Of niet even reageren als je het hebt ontvangen (als je dit wel vraagt / afspreekt).
Ik had laatst ook zoiets brutaals... Ik had iets op mp te koop staan, vraagprijs 50 euro. Nieuwprijs 125 euro. Zo goed als nieuw. Ik had per ongeluk mijn telefoonnummer er nog bij staan. Word ik gebeld door een vrouw die zich afvroeg of ik akkoord kon gaan met 20 euro. Nou nee, want ik wil er 50 voor hebben, en ga dus niet akkoord met minder dan de helft. Ik wilde graag minimaal 35 euro ervoor hebben. Kreeg ik me een heel bedelverhaal dat ze haar baan net kwijt is en geldproblemen heeft, en of ik dan akkoord ging met 25 euro. Ik vond dat zó irritant! Het was bovendien geen artikel dat je echt nodig hebt, maar een luxeproduct. Als je het zo slecht hebt koop je dat toch gewoon niet. Ik vind het echt brutaal dat mensen je met zo'n zielig verhaal onder druk willen zetten om iets ver beneden je vraagprijs te verkopen.
Hier ook ergenissen op marktplaats. 1. Een belachelijk goedkoop bod doen, 15 euro voor een goede fiets bv, en dan kwaad worden dat we niet akkoord gaan. Zo ook met bijna nieuwe magnetron, die ze voor 10 euro willen hebben. (die gaan nu dus naar de kringloop toe uit frustratie) 2. Wij zetten er iets op om gratis af te halen. Vragen ze of we het naar de andere kant van het land komen brengen ivm uitkering/geen auto/zielig. Of of we het willen opsturen op onze kosten, zelfde reden zie hierboven. (of ik een krabpaal de post op stuur of een ladenkast) 3. Komen ze iets afhalen, prijs afgesproken, en toch nog behoorlijk op de prijs gaan afdingen.
Ik zou dat dus niet doen, weet je wat ik dan denk, als je maar 50 euro per week hebt, hoe kan je dan ook nog een internetverbinding hebben ? snap je wat ik bedoel ?
Mijn ergenis is dat als je een vaste prijs neerzet dat mensen daar dan toch nog onder gaan bieden, soms krijg je rare mails terug als je aangeeft niet accoord te gaan met hun bod, dan denk ik zoek dan lekker verder. Of idd mensen die niet op komen dagen, of zeggen iets te willen kopen en geld over te maken maar dat je het dan nooit ziet, kom op zeg, zeg dan gewoon dat je geen interesse meer hebt.
Internet zou nog via via kunnen of in de bieb. Maar denk dat dit smoes nr 1 is van MP. hoevaak ik dit wel niet gehoord heb over een alleenstaande moeder met weinig geld, in de hoop dat ze medelijden kweken.
Ja dat is waar, misschien is het inderdaad omdat ik gewoon zo moe word van dit soort berichtjes, er zullen er best wel tussen zitten die de waarheid spreken maar de meeste geloof ik niet.
Oh heb ik ook hoor, ik hou daar totaal niet van. Ik ben ook een alleenstaande moeder en ja heel eerlijk ik moet iedere euro omdraaien, maar zal dit nooit als excuus gebruiken. Ik hou eigenlijk helemaal niet van gratis spullen, heb een veel beter gevoel als ik een leuke deal heb gemaakt. Zo heb ik een buggydrager van de vlooienmarkt gehaald voor 2 euro, daar wordt ik nou vrolijk van
ik had laatst geboden op een shirtje, kon betalen met paypal stond bij de advertentie. Verkoper ging akkoord dus ik zeg stuur mar betaalverzoek met paypal. Ja zegt ze, ik doe niks meer met paypal dus maak maar per bank over.. Zet dan niet bij je advertentie dat je paypal accepteert..
ik moet heel eerlijk bekennen dat ik iemand ben die heeeel laag bied! ik bied expres laag, kan de vekopende partij met een tegenbod komen en uiteindelijk zijn we allemaal tevreden! ik heb iets van de prijs afgekregen, zij hebben het verkocht! maar ik ben het wel zat dat mensen bieden en als je dan een mail stuurt, je niets meer van ze hoort! prima als ze iets anders hebben gevonden ondertussen maar laat me dat dan ff weten...
Laatst had ik een pupadvertentie voor onze buurman op marktplaats gezet. Staat er duidelijk in waar ze heen kunnen bellen of mailen en nog krijg ik mailtjes met vragen er in. En er mailde een vrouw, die vroeg of ze een pupje voor 100 euro mocht, want ze zat voor duizenden euro's in de schuldsanering dankzij haar ex man. Dan heb ik zoiets van en dan wil jij een pupje onderhouden, terwijl je in de schuldsanering zit? Heb maar niet terug gemaild.
dat je al een week de hoogste bieder bent en opeens staat er gereserveerd blijkt dat er iemand een bod heeft gedaan via de mail. Ik had haar gemaild als ik wist wat die gene geboden had,had ik er wel over heen geboden.daar kan ik me kwaad om maken.
Als je er iets af wilt hebben (wat iedereen wil en waar de verkoper rekening mee houdt) dan hoef je toch niet heeeel laag te bieden. Je kan toch gewoon bieden. Ik reageer niet op onzin biedingen (dat vind ik biedingen die absurd laag zijn), dus bij mij krijg je zeker geen dealtje. Bied je lager, dan doe ik een emailtje jouw kant op (of wacht op andere bieders). Veel te laag bieden kan je dus ook direct uitsluiten.