Nieuwe baan vinden, erg lastigwant ik ga altijd achteruit in schaal/loon

Discussie in 'De lounge' gestart door Deedee91, 25 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Ik wil heel graag ander werk. Ik werk in de thuiszorg 24 uur maar draai veel gebroken en korte diensten, en kortom weinig vrije dagen. Het breekt mij enorm op die gebroken diensten en wil graag volle dagen werken. Ik ben verpleegkundige maar wil niet in het zh of weer in de thuiszorg werken. Dan zie ik een leuke functie, niveau 4 vragen ze ,maar dan ga ik gewoon 2 schalen omlaag. Op deze manier is het nooit haalbaar want ik lever te veel in. Ik wil best 28 uur werken maar zelfs dan is het te weinig.

Bij mijn huidige werkgever zit ik in een goede schaal daar ben ik mij van bewust maar dat maakt het wel erg lastig.

2. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Of wachten op een betere vacature of kiezen of delen lijkt me..

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik snap je probleem maar wellicht klim je in de tijd in een nieuwe baan ook weer in salaris. En ik denk dat het feit dat je ju rot die sten hebt ervoor zorgt dat je beter betaald krijgt want minder mensen willen sie diensten werken en dus betalen ze er meer voor. Als jij meer gangbare aaneengesloten diensten wil werken is het dus logisch dat je minder betaald krijgt. Alleen jij kunt inschatten of dat haalbaar voor jullie is.

4. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Dit dus...

Het is of het een of het ander, of heel lang wachten tot de droomvacature voorbij komt die voldoet aan jouw eisen :rolleyes:
    Meestal stelt de werkgever de eisen en mag jij hopen dat het werk door jouw inzet aan je dromen gaat voldoen :D

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dit denk ik ook.
    Of je zou een goede deal met nieuwe werkgever kunnen maken dat je in een hogere trede gaat starten.

Snap dat je van die gebroken diensten af zou willen.

6. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Als je straks met een burn-out thuis komt te zitten, ben je veel verder van huis.

Is het een idee om naar een aanvullende opleiding te kijken waarmee je straks en betere uren hebt en het salaris krijgt wat je wilt hebben?

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    En een woonzorglocatie dan? Daar kan je wel aaneengesloten uren krijgen. Of revalidatie centrum? Roessingh Enschede heeft nu een vacature lopen, wel HBO op moment maar als je het wat lijkt kan je het altijd in de gaten blijven houden als je geen HBO verpleegkundige bent.

8. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Ik zit in het zelfde schuitje. Niet dat ik korte diensten werk maar wel dat ik opzoek ben naar wat anders. Werk nu 28 uur per week en ben tot de max ingeschaald (schaal 50) wat ik sowieso op een andere plek niet krijg. Zit nu in de fase wat wil ik precies, wat sluit aan (zelf kids naar school brengen etc). Ben verpleegkundige in de GGZ in een coordinerende functie met vaste werkdagen en alleen maar dagdiensten. Op het moment is de werkdruk hoog en heb ik het niet (meer) naar mijn zin. Maar de stap om weg te gaan met alle zekerheden die ik nu heb....
    Echt een weegschaal op 't moment.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Lastig! Ben jij mbo geschoold dan? Bij de werkgever waar ik werk kom je als hbo er in schaal 50.
    Ik heb nu wel zekerheid en dat maakt het idd zo lastig.

@Sue87 en dat is best lastig kiezen of delen.

@elsie89 dat is bij ons niet het geval dat door de rot diensten het beter betaald. Het is bij ons net hoeveel en waneer wij clienten in zorg hebben. Die dubbele diensten kunnen zo weg zijn als mensen overleden of uit zorg gaan.

@Chels89 daar heb ik ook naar gekeken naar woon locaties maar daar ga ik dus ook te veel naar beneden voor het zelfde niv als dat ik nu werk.

@Berte daar ben ik idd nu naar aan het kijken maar het moet wel werken en leren want zelf het betalen kan niet.

@ meisje93 dat onderhandelen zat ik ook aan te denken. In iedergeval een schaal hoger.

Ik had bij een hele leuke functie gezien in de verstandelijke gehandicapte sector, ik dacht geschikt te zijn. Ze vroegen niv 4 vpk of spw wat ik beide heb dus een voordeel voir hun. Maar die coa is zo anders en verdiende ik de helft minder dan wat ik nu doe. Dat kan gewoon niet.

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Dat negrijp ik.. maar als je nu al (uitzonderlijk) goed betaald krijgt, zul je het niet zo gauw weer vinden.
    Ik ben wel van mening dat plezier in je werk het zwaarst weegt en als je het financieel aan kunt, denk ik dat een stapje achteruit helemaal niet verkeerd hoeft te zijn.
    Maar ik snap ook dat er grenzen zitten aan wat je max minder wilt verdienen.
    Succes met zoeken!

11. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Hoiii. Zie laatste tijd behoorlijk wat berichten van je voorbijkomen over verschillende onderwerpen, is het niet gewoon allemaal enorm wennen na je verhuizing?

Bedoel het overigens niet negatief..

12. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Plezier in je werk is ook heel wat waard. En dat lijkt je nu niet te hebben.

Uiteraard moet je wel rond kunnen komen. Maar misschien kun je er iets anders voor laten.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Als het de helft qua salaris scheelt, word je nu dan gewoon dik betaald of betaald een eventuele nieuwe werkgever gewoon erg weinig?
    Zoals al eerder is benoemd is plezier hebben in je werk en vrije tijd ook belangrijk en als je ergens anders gaat werken stijg je natuurlijk de komende tijd nog qua salaris.

14. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Alle verzorgingssectors hebben toch een beetje zelfd cao?

Dus vz IG schaal 35/40
    MBO vpk schaal 45
    HBO vpk schaal 50

De vvt is toch overal hetzelfde vraag me af of je echt zoveel gaat zakken kwa salaris of dat je nu gewoon te hoog bent ingeschaalt?

15. Treez

Treez Niet meer actief

Hoeveel vraag is er naar deze functie en wat is het aanbod? Ik werk ook in de zorg in een functie waar relatief veel vraag naar is. Ik veranderde van cao, waardoor ik minder zou gaan verdienen. Ik heb geëist dat ik minimaal hetzelfde zou verdienen plus een beetje meer. Ze gingen er vrij makkelijk mee akkoord. Heeft onderhandelen zin in deze functie? Zo ja gewoon doen!

16. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.231
    6.092
    113
    Welke schaal zit je nu en ben je mbo of hbo geschoold? Adh daarvan kan je wel redelijk zien of je nu te hoog bent ingeschaald en bij wisselen van baan is de consequentie dan wel vaak dat je zakt ja.
    Gouden handboeien..

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Ik zit nu in schaal 45 en ben mbo geschoold. Maar zoals ik hier boven al typte zag ik een leuke baan en vragen ze vpk niv 4. Dus leuk dacht ik. Lees ik verder kom ik dus in schaal 35/ 40.

@Zonnebloem92 ik denk niet dat ik overbetaald word gezien de schaal wel bij mijn niv hoort. Alleen sommige functies betalen blijkbaar minder voor het zelfde niv. Zo heb ik eerder een hele leuke baan laten schieten omdat het financieel niet haalbaar was. Zou aan de slag gaan als vpk niv maar betaalde de helft minder. Daarnaast stijg ik niet zo snel in schaal of salaris.

Klopt @Diaantje88 dat is ongeveer de schalen. Maar dan plaatsen ze voor niv 4 vpk op schaal 35 of 40.

Mischien moet ik het dan gewoon proberen en kijken of er te onderhandelen valt. Zo niet ook geen man overboord dan heb ik het tenminste geprobeerd.

18. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.633
    5.661
    113
    Geeft niks hoor! Ik zit ook enorm slecht in mijn vel. Maar dit werk staat mij al heel lang tegen. Ik kon in een ander team terecht toen ik ging verhuizen, bij de zelfde werkgever. Daar( vorige team) moest ik ca 6 dagen werken om aan mijn uren te komen. Nu moet ik veel dubbele diensten. Beide is niet prettig.

19. Diaantje88

Diaantje88 Bekend lid

10 feb 2013
    612
    86
    28
    Ik zou met schaal 35/40 zeker geen.genoegen nemen ik zou iig in gesprek gaan en als ze je willen hebben doen ze echt wel wat moeite doen niet geschoten is altijd mis

20. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Snap ik helemaal. Heb je al op zorgselect.nl gekeken? Dat zijn vacatures in jouw regio.

Deel Deze Pagina