Het dames, hier ben ik weer, en de meeste problemen van mijn vorige topic " alleen maar problemen" zijn nu in goede banen aan het lijden en word er nu actie ondernomen. Zit nu nog met 1 probleem/oplossing. ik heb zo goed als besloten om tijdelijk weer bij mijn ouders in te trekken. ben nu bijna 6 maanden zwanger en moet snel gebeuren. Nu het probleem. Ik heb momenteel een part time baantje (12 uur per week) maar ik heb begrepen dat ze mijn contract niet verlengen. Heel vervelend maar begrijp hun wel. zijn wat dingen gebeurt en gezegd. daarnaast krijg ik een aanvullende uitkering van uit de gemeente. mijn vader is afgekeurd, en mijn moeder heeft nog een baan 36 uur in de week. Ook heb ik waarschijnlijk vanaf december zelf ook weer een baan voor 24 uur per week. mijn vraag is dus ook, krijg ik wanneer ik bij mijn ouders woon ook nog een soort van uitkering en word mijn vader dan gekort in zijn uitkering. Of moet ik t doen met alleen me zorgtoeslag. Neem aan dat ze niet verwachten dat mijn ouders voor de kosten van mijn kind opdraaien. Iemand misschien ervaring hiermee? of is het misschien beter om naar de gemeente te gaan en t daar uit te zoeken. Alvast Dank voor jullie rreacties. Xxx
Goed bezig meid! Je kan het beste naar de gemeente gaan om het uit te zoeken omdat het ook afhankelijk van de soort uitkering is of en hoeveel er gekort word,je zit er niet op te wachten als je achteraf een naheffing krijgt.
Volgens mij is er sinds januari een wet ingegaan dat in het geval er meerdere personen een uitkering hebben en samenwonen er gekort wordt. Volgens mij geld dat niet voor de arbeidsongeschiktheidsuitkering. Alleen weet ik niet of jij een bijstandsuitkering krijgt in deze situatie
Je vader wordt niet gekort (nooit met UWV). Als jij bijstand krijgt dan word dit wel gekort. Voor elk volwassen persoon mrt inkomen gaat er een percentage af. In jouw geval zijn er 2 anderen dus gaat er best veel af. Daarnaast heb je nu nog werk en daarna evt ww. Dus dat is voorliggend en kom je dan nog tekort dan krijg je een aanvulling van de gemeente. Heb even niet uit mijn hoofd de percentages helder maar ongeveer de helft dacht ik. Verder heb je wel recht op kindgebonden budget en zorgtoeslag. Bel de gemeente voor de zekerheid even!
Ik zou het even na laten kijken. Sws moeten je ouders meer gemeentebelasting gaan betalen. Hoe het precies zit met bvb huurtoeslag en andere toeslagen (mochten ze deze krijgen) weet ik niet precies, er staat me iets van bij dat dat nog wel eens kan komen te vervallen.
je hebt sowieso recht op zorgtoeslag, kindgebonden budget en alleenstaande ouder toeslag, dit kun je berekenen op toeslagen.nl je krijgt een uitkering van de sociale dienst neem ik aan, maar je hebt ook je WW nog, omdat je bij je ouders inwoont denk ik dat je een gedeelte gekort wordt het beste kun je dit aanvragen bij de dienst sociale zaken in jou gemeente
Dat van de gemeente belasting is niet waar. Er wordt alleen onderscheid gemaakt tussen een of meerpersoons huishoudens. Dus je betaalt of voor 1 persoon of voor 2 (en meer) althans dat is bij onze gemeente (en volgens mij ook bij de andere gemeenten)
hier wel Eenpersoonshuishouden 180,00 Twee- en driepersoonshuishouden 215,00 Meer dan driepersoonshuishouden 235,00
Hey meiden Mijn vader heeft vandaag contact gehad met de gemeente. In principe kan ik een uitkering krijgen wanneer ik bij hun ga wonen . Alleen onder de voorwaarde dat ik een soort huurcontract maak met mijn ouders dat ik 2 kamers huur met gebruik van badkamer en dergelijke. En moet ook elke maand dan een bewijs geven dat ik ook idd huur betaal bij hun. Heb voor maandag een afspraak bij de gemeente om dit uit te zoeken verder. Verder ben ik gewoon heel verdrietig dat ik in deze situatie beland ben. Weet dat t voor een groot gedeelte mijn eigen schuld is, maar aan sommige dingen kan ik ook niks doen. Ex vriend heeft intussen ook laten weten dat hij het kind eigenlijk niet wilt, maar dat hij uiteindelijk wel ze verantwoordelijkheden er voor zal nemen. Eerst zien dan geloven denk ik nu maar. Heb m voorlopig al een aantal dagen niet gehoord of gezien. Momenteel gewoon een kut leven. Maar ben ook sterk en met de hulp van mij familie kom ik er wel. Xx