Mijn ervaring met spullen die je gratis of heel goedkoop aanbiedt is dat het dan ineens vrijblijvend is of het opgehaald wordt of niet. Zo irritant! Wij bleven op die manier steeds met een koelkast zitten. Dat ding stond zo in de weg dat mijn man hem uiteindelijk maar zelf naar de koper heeft gebracht toen die ook dreigde af te haken! Gelukkig was die er superblij mee dus eind goed al goed, maar mennnn wat heeft dat ding mij grijze haren bezorgd Ook goeie ervaringen hoor, zo zocht ik gisteren crocs voor m'n dochtertje en binnen 3 uur na mijn bod had ik ze in huis. Gelukkig kan het ook zo!
Nou biedingen verwijderen is dan toch prima? Vind ik niks aso aan. Maar als iemand je mailt je mag de lodger overnemen voor je bod, dan zeg je ook niet ik ben al voorzien? Dan negeer je die mail wel?
Zo doe ik dat ook. Ik wil het gewoon dan graag snel hebben dus ik bied bij meerdere aanbieders. Sommige verkopers reageren pas na 1 of 2 dagen. Ik koop bij de verkoper die snel reageert.
Yep... Zeker als ik de biedingen al verwijdert heb, sommige blijven dan mailen, dat vind ik dus irritant.
Tja, als er meerdere dingen gaande zijn, dan snap ik dat wel. Tenzij je al een tijd voor ophalen hebt afgesproken natuurlijk. Ik zou het eventueel ook kunnen doen, maar dat komt omdat ik het andersom ook heel vaak mee maak: mensen die niet meer reageren op mijn mails of tegenbiedingen. Dus als ik het dan kan verkopen, dan maar aan de eerstvolgende die reageert. Maar euh niet als het allemaal binnen heel korte tijd gebeurd hoor. Ik probeer ook overal op te reageren. Er schiet er tijdens veel biedingen, mails en aankopen wel eens eentje tussendoor oor. Maar dan nog mail ik later nog na. Ik heb nu al een paar keer gehad dat ik me wat genaaid voel... Krijg ik Teva sandalen thuis voor dochter, blijkt het klittenband niet echt meer te werken.... Krijg ik wat later Tevas voor zoon in huis, zijn ze echt vreselijk afgetrapt, wat niet zichtbaar was... En nog een gilletje voor dochter: zit gewoon een heel zichtbaar gaatje in en een rood etensvlekje... En als ik daar dan achteraan mail om verhaal te halen, hoor ik niets meer terug. Wat aan asociale mensen zeg!! Kan er echt woest om worden... :x
Ik bied ook vaak op veel dingen en koop ook vaak van degene waar ik het snelste kan ophalen. Ik heb van de week voor het eerst iets gekocht wat gestuurd werd met de post, was huiverig maar binnen een dag thuis. Ik heb wel een hekel aan mensen die niet komen opdagen! Staat al dat spul beneden te wachten en komen ze niet. Ik heb wel veel geduld... we hadden een Ikea spiegel van nieuw 100,00 mijn man wilde 75 hebben, werd elke keer 20,00 geboden en ineens was er vorige week een stel mensen wat elkaar bleef overbieden tot 65,00 daar heb ik hem toen voor verkocht. Kost 1,5 maand maar goed! Als ik iets verkoop of koop mail ik wel andere gegadigden of verkopers!
Ook wel eens opgelicht? Haha,ik wel. Had leuke schoenen gespot, netjes een bod uitgebracht, mailtje van de verkoper dat ik ze mag overnemen, geld overgemaakt. Mailt ze trug dat haar broer ernstig ziek is en dat ze ze nog niet op kan sturen en bla bla bla. Na een paar dagen heb ik weer contact met haar opgenomen, geen reactie meer! 29 (in die richting) down the drain. Snap wel als er iets gebeurt en je niet naar de postkantoor kan, maar je kan heus wel het bedrag terug storten, als je toch achter pc zit mailtjes te schrijven. Hoop dat ze rijk wordt van dat geld. Nu vraag ik eerst of ik het product mag komen ophalen en als ik het adres heb gekregen, dan pas vraag ik om het op te laten sturen en maak ik geld over.
Tja, ik heb ook vaak meerdere bieders tegelijk "lopen". Het gebeurd zo vaak dat je dan daarna niets meer hoort..
Kocht laatst een jasje via marktplaats. Nee, jasje zag er keurig uit. Geen vlekken of gaten (ik had dit letterlijk zo genoemd in een mail). Krijg ik het thuis, zit er een mega-gat in de oksel, die ik niet kan maken omdat de jas gevoerd is en een vlek op de schouder die ik er in de was niet uit krijg. Reactie van de verkoper: 'ze had alles heel goed nagekeken. Er was haar niets opgevallen, dus als er al een gat in zat....' Nee, ik heb hem er zelf ingetrokken, nou goed!? Laatste zin van de mail: 'gedane zaken nemen geen keer'. Dan zakt m'n broek af. Sommige mensen hebben wel een hele rare visie op 'zo goed als nieuw'