Marktplaats - hoe betrouwbaarheid verkoper checken?

Discussie in 'De lounge' gestart door zigzag, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik heb een advertentie gezien waar ik op wil reageren.. maar het is er eigenlijk zo een waarvan ik me afvraag of het niet te mooi om waar te zijn is ;)
    Ik gebruik Marktplaats eigenlijk nauwelijks, ja om te browsen soms maar pas 1x daadwerkelijk iets gekocht en dat was voor een klein bedrag. Ik koop liever geen kat in de zak en vraag me af wat jullie doorgaans checken alvorens over te gaan tot koop?

    Het gaat overigens hierom:
    http://www.marktplaats.nl/a/kinderen-en-baby-s/kinderkleding-overige/m1096203146-vingino-sweater-navies-grey.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pos=19

    De verkoper is al 9,5 jaar lid van marktplaats dus dat is een behoorlijke tijd. Via Google heb ik geen info verder kunnen vinden (dus ook geen negatieve feedback).

    Wat denken jullie.. deze maar laten varen of zou ik de gok nemen? De trui zou opgestuurd moeten worden aangezien ik niet in de buurt woon, vandaar mijn twijfel. Help :D
     
  2. anoniempje101

    anoniempje101 Bekend lid

    20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het vaak ook te mooi om waar te zijn..... in dit geval heel vreemd omdat vingino volgens mij 'harde' verkoopprijzen eist van de winkeliers als het gaat om nieuwe collectie?
     
  3. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Hmm....dit is de nieuwe wintercollectie van vingino dus hoe kan deze persoon ze zo goedkoop aanbieden?Persoonlijk zou ik het niet doen. Want hoe komt hij/zij aan deze sweaters
     
  4. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    #4 Miss Appletree, 21 okt 2016
    Laatst bewerkt: 21 okt 2016
    Het kan zijn dat deze aanbieder een partijtje heeft opgekocht en het via MP aanbiedt. Ik heb zelf ook een tijdje partijtjes (wel van voorgaande seizoenen) opgekocht en vervolgens via MP los verkocht.
    Stuur diegene anders eens een mail en kijk wat voor antwoord je krijgt. En bij twijfel, niet doen.
    Iemand kan zijn schermnaam natuurlijk ook gewijzigd hebben en dan vindt je niets van diegene via google.

    Nog een aanvulling, vraag anders waar je het geld naartoe kan overmaken en check het rekeningnummer via google of via https://opgelicht.avrotros.nl/forum/viewforum.php?f=26
     
  5. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Ik heb net gemaild - binnen 2 minuten een reactie met dat ze een grote partij had ingekocht..
    (dus wat jij ook zei Miss Appletree).

    Ik twijfel nog steeds.. zal inderdaad eerst nog voor het rekeningnr vragen en dat checken :)

    *edit*: @anomiempje en jippie: dat was mijn gedacht dus ook.
     
  6. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Tja als ik zie dat die persoon al zo lang lid is en er popt niets omhoog tijdens een zoektocht op Google dan zou ik het wel vertrouwen.

    Bedoel, iemand die zo lang lid is zal echt geen slechte bedoelingen hebben. En inderdaad zoals de verkoper zelf al zegt, misschien heeft hij een grote lading in kunnen kopen en verkoopt het nu door?

    Anders vraag je of je het bij ze mag op komen halen ipv te laten versturen?
     
  7. Butterfly1109

    Butterfly1109 Fanatiek lid

    3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Je kan ook vragen om een echte foto, als ze die kan maken zal het vast goed zijn?
     
  8. mama28L

    mama28L Lid

    29 jul 2014
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eens.
    Vraag idd om op te halen. Even later komt het je dan toch niet echt uit en liever verzenden :)
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.981
    8.785
    113
    Waar ik ook altijd op let is wat voor foto er op staat. Er staat een foto op van een standaard winkel en niet can zich zelf zo kun je niet zien hoe het er echt uit ziet, zou een foto vragen van de trui.

    Aan de hand van de rekeningnummer kun je misschien ook wat vinden. Hoe lang iemand op marktplaats zegt ook niet veel.
     
  10. Rebelleflower

    Rebelleflower Fanatiek lid

    26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Aan de hand van een rekeningnummer kan je vaak checken of dat rekeningnummer geregistreerd staat als oplichter.
    Overigens zegt 9,5 jaar actief niets. Hoor zo vaak dat er account gehackt worden juist omdat die oplichters dan gebruik kunnen maken van iemand z'n account die zo lang actief is en dat vertrouwen mensen natuurlijk.

    Advies dus even rekeningnummer checken! En volg je gevoel.
    Het is en blijft gewoon een risico maar dat is met alles wat je online koopt ;)
     
  11. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Dank voor jullie advies.. Ik heb opnieuw een supersnelle reactie gehad met naam en rekeningnummer. Gegoogled maar niks komt omhoog. Gevraagd voor haar adres en gekregen..

    Lijkt erop dat mijn twijfels onterecht waren dit keer :D
     
  12. jippie01

    jippie01 Bekend lid

    25 mrt 2011
    846
    114
    43
    Vrouw
    Maar toch....vraag een foto van de sweater die ze zelf heeft gemaakt. Dit lijkt op een afbeelding van n webshop.
     
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Zal ik doen. Voel me wel een beetje bezwaard - stel je voor dat deze verkoper helemaal "echt" is, zit ik wat moeilijk te doen. Maar ja.. gevalletje better safe than sorry.
     
  14. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Als dat uiteindelijk een verkoop oplevert, maakt het vast niets uit. Vraag of ze het via brievenbuspakje met track en tracenummer versturen.
     
  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Dan geef je na de koop toch gewoon aan dat je eerder opgelicht en daarom snel wantrouwend bent ;)
     
  16. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik vind de prijs zelfs nog te hoog. Er heeft iemand een fles bleekwater overheen gegooid zo te zien. Allemaal bleekwatervlekken :D

    Voor de helft van de prijs voor nieuwe collectie.... Ik liet hem links liggen al was het alleen maar voor de zekerheid.
     
  17. Lanalanalana

    Lanalanalana Fanatiek lid

    21 okt 2016
    1.220
    4
    38
    NULL
    NULL
    ik zou voor dit bedrag de gok nog wel durven wagen. Waarmee ik niet zeg dat 20 euro niks voorstelt, maar het is geen 200 euro. Misschien eerst wat heen en weer mailen met de verkoper? Of anders gewoon niet doen...
     
  18. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113

    Ik woon in de buurt, ik kan hem ook voor je ophalen en opsturen?
     
  19. Miss Appletree

    Miss Appletree VIP lid

    21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ja, maar dan moet ts eerst jouw betrouwbaarheid ook checken. :D;)
     
  20. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    Haha, dank lieve dames. Ik heb de foto's gekregen. Leek okay.. totdat ik nog eens keek. De print staat "verkeerd" gedrukt. Misschien heeft ze een partij fout bedrukte truien opgekocht of zijn het neppers uit Turkije o.i.d.. Ik ga passen in ieder geval.. koop de echte wel gewoon in de winkel hier ;)
     

Deel Deze Pagina