Hoi meiden eergisteren iets via marktplaats besteld een i pad zij zou hem op sturen onder rembours helemaal veilig. ik had er een raar gevoel bij maar mijn vriend zei nee dat meisje is wel te vertrouwen. en alles ging via de mail. komt het pakketje aan ik zei tegen de postbode ik maakt het open waar u bij staat want als het er niet in zit dan neem ik het niet aan. die man vond het vreemd mijn vrind gaf het geld zodat we konden kijken wel waar de bezorger bij stond nou mijn vriend maakt het een stukje open en jullie raden het al er zat geen ipad in maar een paar koffieschoteltjes met papier mijn vriend pakt gelijk zijn geld uit die man zijn handen en zegt sorry maar neem het maar weer mee terug. stom om er in te trappen maar wel weer slim om het zo open te maken want de meeste mensen betalen en nemen het pakje aan en nemen het naar binnen en dan is het pech jij je bent je geld kwijt en je kan niks zeggen jouw woord tegen de gene die het verstuurd heb. blijkbaar was het ook een hij en achteraf viel alles op zijn plek hij was zogenaamd in denhelder voor haar werk dus. telefoon nummer klopte ook niet. nou wij zijn ook weer genezen om iets te bestellen via marktplaats. gr jolanda
jeetje wat rot zeg. Zo jammer dat er mensen zijn die anderen oplichten. Heel slim om het te bekijken. Had je dan ook nog niks voor de ipad betaald zelf dan? Als het om veel geld gaat kijken we altijd naar eentje die in de buurt woont en halen we het op. Veel geld overmaken doe ik niet. Ook al ben ik gelukkig zelf nog nooit opgelicht. Die gok neem ik niet.
Jeetje wat brutaal! Ik zou sowieso nooit een ipad durven kopen via marktplaats.. maar dit is wel heel erg!
Wat een rotactie! Heel vervelend voor jullie zeg. Ik heb goede ervaringen met Marktplaats, maar dan moet ik er ook bij vertellen dat ik nooit gebruik maak van pakjes versturen/ontvangen onder rembours. Ik haal het altijd persoonlijk op of wanneer ik iets verkoop dan moet de potentiële koper het zelf komen halen. Zo weet je tenminste dat je krijgt waar je voor betaald hebt.
Als ik voor meer dan 100 euro bestel op marktplaats laat ik het altijd onder rembours opsturen of ik zorg dat ik het kan afhalen. Wel zo veilig inderdaad, het kost even wat meer maar dan heb je ook zekerheid. Goed dat je ook het pakketje hebt opengemaakt waar de bezorger bij was.
Erg slim dat je het nog opende waar de pakketmeneer bij was!!! Soms doen ze daar wel moeilijk over, maar je hebt het recht het te controleren.
heeeeel slim om eerst te kijken, doe ik ook altijd als ik iets onder rembours laat aankomen. ik koop eigelijk nooit dure producten waaronder electronica op marktplaats. teveel oplichters. ook zijn aanbiedingen die TE mooi om waar te zijn, ook vaak écht te mooi om waar te zijn.. en hebben jullie diegene nog gemaild over de neppe ipad? gelukkig is diegene wel lekker de verzendkosten kwijt. zou hem ook meteen aangeven voor oplichting
nee we hadden nog niks betaald ik heb die gast wel gemailt dat ie zijn pakje weer terug krijgt zijn trukje is niet gelukt ik heb al een melding gedaan bij marktplaats de advertentie staat er nog steeds en er hebben ook al mensen geboden jammer dat je niks onder de advertantie kan zetten om mensen te waarschuwen. gr jojo29
hoe reageerde de postbode? ik kan me voorstellen dat hij niet weg mag zonder geld? of wordt het bedrag nu voor de oplichter? gelukkig hebben jullie eerst gekeken!
weet je wat je kan doen ( heb ik een paar jaar geleden ook eens gedaan) een account aanmaken op MP met jenaam als jebenteenoplichter ofzo, en dan een bod plaatsen, paar jaar geleden zag je nog de mail van anderen die boden, dus ik had het toen met een mailadres gedaan, (kreeg toen ook veel vragen en een boze verkoper op de mail die steeds mijn bod verwijderde en ik hem er weer bijzette)
Ja, volgens mij kun je op Marktplaats ook een negatieve beoordeling geven over de verkoper. Op Marktplaats kun je nalezen wat te doen in het geval van oplichting.
Wij kopen veel op marktplaats maar nooit onder rembours. Het is 1x fout gegaan met een flitser. Alleen hadden we toen het banknummer dus alles was te achterhalen. Aangifte gedaan bij de politie en het geld terug gekregen. Ik zou wel bij MP aangeven dat het een oplichtster is, hiervoor kun je ergens een link vinden op MP. Dan onderneemt MP hier namelijk actie op. Jammer dat het zo heeft moeten lopen......
ik heb dat ook eens gehad... ging pakje ophalen bij postkantoor.. dus zei ook; ik wil eerst controleren of het erin zit... nee hoor.. dat kon echt niet zei de mevrouw van de TNT (is overigens wel al bijna 10 jaar geleden).. Het ging om kaarten voor live show van Idols destijds.. Je raadt het al; enveloppe leeg... ik boos op tnt.. kreeg geen geld terug,..,. heb toen aangifte gedaan maar kwam op de grote stapel aangiftes terecht.. Heb toen wel mijn verhaal op een idols forum gedaan waarna ik werd gemaild door de degene die de show aanstuurde dat hij mij gratis kaarten aanbood.. zooo lief.. echt heel attent...
wat raar, het lijkt mij dat je onder rembours altijd het recht hebt om het te bekijken, anders gaat het hele idee van veiligheid toch nergens meer over.
Ja, dat dacht ik ook... maar die mevrouw hield stug vol. Nou was ik toen 18 jaar dus ook niet mondig genoeg om er werk van te maken,,
Mooi gedaan, jullie hebben je geld nog! vaak is dat ook het advies om het gelijk open te maken maarja of het altijd wordt geaccepteerd.
als ik iets laat opsturen door iemand dan check ik altijd op deze site https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml doormiddel van Nederlands bankrekeningnummer IBAN-nummer E-mailadres, Telefoonnummer URL van een webwinkel kan je kijken of er een melding is over die persoon . tevens kan je een melding doen om andere mensen te beschermen tegen dit soort dingen . want jij bent zo slim geweest maar dat is niet iedereen
-ja ik had een raar gevoel maar mijn vriend niet.dus vandaar dat we hem toch besteld heeft. -de postbode reageerde wel vreemd maar hij laat het op niet geaccepteerd. dus hij noteert dat wij hem niet accepteerde gr jojo