Marktplaats irritatie

Discussie in 'De lounge' gestart door MvLiam, 21 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

keek even voor de grap op martplaats wat mensen aanbieden van het merk lief!
    nu was er dus een paar dagene geleden sale
    en wat doen mensen gewoon alles verkopen bijv badjas was 5 euro dan zetten ze er de oude prijs bij dat de badjas 25 euro was en nu voor 12,50 mag je hem hebben

zag net een adverteerder die had 6 advertenties staan van alles wat in de aanbieding was en ze vraagt er veel meer voor
    heb haar een mail gestuurd
    en gezegd dat ik het een beetje jammer vind dat je zo winst wil gaan maken en dat het niet leuk is voor de mensen die wel wat wilde kopen en niks meer konden kopen omdat alles uitverkocht is en dan ook aan zulke types

vind het echt niet kunnen..

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    @mrij, dat is gewoon handel, jij had zelf ook op dat idee kunnen
    komen om te kopen in de sale en daarna met winst verkopen.

3. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

nee zo ben ik gelukkig niet

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    das idd keiharde handel.
    Ik koop amper op mp, echte koopjes heb je gewoon niet meer.
    Ik had van de week deel 1, 2 en 3 van gooise vrouwen erop, bieden mensen gewoon de nieuwprijs! Ik heb die bieders maar even geattendeerd op bol.com en daarna met nummer 3 in zee gegaan. Dan maar geen winst, zou ik niet van kunnen slapen hoor. Het was wel echt 2ehands!

5. lvp

lvp Actief lid

17 okt 2009
    440
    0
    0
    Ja en behalve handel is het ook een sport. Ik heb laatst een kastje voor 50 euro gekocht en voor 60 euro doorverkocht. Hij stond nog geen 2 dagen bij me thuis. Makkelijk verdiend :D

6. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik heb er ook weer eentje, ik heb iets te koop staan en deze man mailt dat hij interesse heeft, hij komt hem NU halen voor de vraagprijs. Dus ik mail terug dat dit akkoord is. mailt hij gelijk terug dat hij het product voor 20 euro goedkoper kan krijgen. Nou prima, moet hij die kopen, ja toch?

Mailt hij weer terug dat de andere verkoper hem op moet sturen, maar als ik hem voor dezelfde prijs wil verkopen dat hij hem dan NU komt halen. Dus ik reageer weer terug dat hij deze NU kan komen halen, maar dan wel voor de verkoopprijs, ik ga niet zakken. Mailt hij weer terug met een bod dat een tientje lager is als mijn prijs, maar dat hij het dan wel vanavond nog wil komen halen.

Nou vooruit dan, ik moet er toch vanaf. Dus ik mail dat dit akkoord is en dan hij hem nu kan komen halen. Stuurt hij terug; 'Is het goed als ik nu kom dan?'. Ehhhhhh........ dat was toch de deal?????

7. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    Dan heb ik ook nog een mooie!

We hebben vorige week onze keukenkast verkocht aan mensen uit.....Frankrijk!!!! Het geld is al overgemaakt en donderdag word ie opgehaald....
    Ze komen dus met aanhanger vanuit Frankrijk de kast halen. Tja ze hebben daar geen Ikea geloof ik haha

Tis dat het geld al overgemaakt is, anders had ik ze niet geloofd!

8. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Hier ben ik weer met het vervolg...
    Ik de set weer op MP gezet, bedrag was niet binnen...
    Kijk ik op mijn rekening wat schetst mijn verbazing, staat het geld erop.
    ik had het eigenlijk terug moeten storten, maar heb het pakje na een maand wachten toch maar opgestuurd ;)

Ook had ik er een fiets op staan, gratis af te halen...
    Werd er 10 euro geboden, leuk voor mijn zoontje dacht ik.
    Dus ik ga akkoord, we komen donderdag na 15:00 werd er gezegd.
    Ik wachten, geen mensen die de fiets op komen halen...
    Dus ik de andere "bieder"gebeld en zei hem dat hij de fiets mocht komen halen omdat de anderen niet waren geweest.
    Zegt de "bieder" is ie echt gratis? Ja zeg ik, je mag de fiets komen halen.
    Komt ie om de fiets en geeft mijn zoontje een envelopje met een spaarcentje erin (lief hè). Dus ik zei, neem die andere fiets ook maar mee, ik blij want dan is er weer wat ruimte.
    De "bieder" maakte van allerlei fietsen kunst dus hij wilde de fietsen zoveel mogelijk gratis krijgen.
    Leuk idee vond ik ;)
    Ik ben in ieder geval weer wat ruimte rijker

9. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik zit te wachten tot mijn koper komt, hopelijk komt hij niet pas om twaalf uur aankakken ;)

10. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik heb dit topic van begin af aan gevolgd en wilde steeds reageren, maar vandaag heb ik toch een mail-wisseling gehad :$

Ik heb een digitale tv ontvanger van nog geen 3 maanden oud te koop staan. Iemand bood me 30 euro incl. verzendkosten. Inmiddels kreeg ik al hogere biedingen, dus dat mailde ik hem. Ik mailde daarbij ook dat ik het een beleding vindt aangezien ik er dan een euro of 23 op "verdien". Nou blijkbaar schoot het hem in het verkeerde keelgat (begin van onder :)):

Goed idee, zal het ook doen.
    Kan ik gelijk deze mail-conversatie toevoegen.

En vanaf deze kant nu echt een "block"

From: xxxxx
    To: Meris
    Subject: Re: Reactie op uw advertentie: Humax IR-FOX Digitale ontvanger
    Date: Thu, 12 Nov 2009 21:45:03 +0100

By the way, heb intussen een klacht over jou ingediend bij marktplaats met jou mails dus FUCK YOU BITCH.
    Wie is hier nu de winnaar jij asoslet.
    ----- Original Message -----
    From: Meris
    To: xxxxxxxx
    Sent: Thursday, November 12, 2009 9:42 PM
    Subject: RE: Reactie op uw advertentie: Humax IR-FOX Digitale ontvanger

hap hap

Date: Thu, 12 Nov 2009 21:37:35 +0100

Waar haal jij de hoogmoed vandaan wijffie en hoe kun jij onnozele trut iets verwachten>
    Ga eens in therapie voor die 35 euro dat kan mischien nog helpen en vanaf NU BLOCK voor jou.

To: xxxxxx
    Sent: Thursday, November 12, 2009 9:32 PM

Wat een volwassen reactie, had al zoiets verwacht.
    Aangezien ik nu een bod heb van 35 euro exclusief komt het hier helemaal prima hoor, maar fijn dat je je druk maakt om mijn handel.

Date: Thu, 12 Nov 2009 20:39:51 +0100

Belediging, meid ik ben al voorzien en wel voor 20 euro dus zie dat jij je hande kwijtraakt whahaha

To: xxxxxxx
    Sent: Thursday, November 12, 2009 7:12 PM

Hallo,

Ik heb inmiddels een hoger bod (excl) verzendkosten.
    Maar had u verwacht dat ik akkoord zou gaan met een bod van 23 euro (ivm de verzendkosten) voor een ontvanger van 3 maanden oud?
    Vind het een belediging!

From: xxxxxxx
    Subject: Reactie op uw advertentie: Humax IR-FOX Digitale ontvanger
    Date: Thu, 12 Nov 2009 15:03:00 +0100

Geachte Meris,

Hallo, indien de ontvanger er nog is en met afstandsbediening, dan ben ik bereid hem te nemen voor 30 euro inclusief verzenden.

In afwachting en mvg Gilbert.

Deze reactie is afkomstig van;
    Naam: GH

E-mailadres: xxxxxx

11. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ok, ik kan best irritant en bijdehand doen hoor. Maar hij is toch wel in en in triest bezig?

12. Female

Female Niet meer actief

Het geboden bedrag kan mss (veel) te laag zijn, maar ik vind jou reactie eerlijk gezegd ook niet vriendelijk, mijn haren zouden ook overeind gaan staan.... ;)

13. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ik vind hem wel een beetje overdreven hij had gewoon kunnen antwoorden met ja dan niet dan koop ik hem ergens anders maar om dan mailtjes te gaan oversturen

14. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Tja, mijn nekharen gaan ook regelmatig overeind staan bij bepaalde mensen. Maar noem ze vervolgens geen "wijffie, onnozele trut, fuck you bitch of asoslet".

Komt een beetje over alsof mijn gedrag zijn gedrag rechtvaardigd.. Maar misschien zijn zulke woorden normaal tegenwoordig, dan heb ik iets gemist ;)

15. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik had natuurlijk ook niet kunnen reageren op een erg laag bod, maar het komt zo vaak voor dat ik nu wel eens wilde laten weten dat zulke biedingen niet serieus genomen worden en beledigend kunnen zijn voor de verkopende partij..

16. Female

Female Niet meer actief

Oh dat mailtje met die scheldwoorden had ik nog niet eens gelezen, das idd niet netjes.
    Maar dan nog blijf ik bij mijn reactie, dat ik je eerste reactie op een normale vriendelijke mail bitcherig vond overkomen

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Meris, ik vind je eerste mail ook niet netjes, daar zou ik zelf ook op reageren hoor! (alleen dan wel een op heel andere manier)

18. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

ik heb dat ook wel eens gehad dat ik helemaal verrot werd gescholden via de mail. Ik bood er wat op maar hij wou er 4 euro meer voor. Maar mailde ik terug sorry dan houd het op want wil er gewoon niet meer vooruit geven. Toen kreeg ik terug dat ik een vuile krent was. En een vuile trut ik moest er maar meer vooruit geven. En werd uitgemaakt voor arme snol en weet ik veel wat.

TOen heb ik een mail terug gestuurd en gevraagd van wat is nou het probleem? Ik wil er gewoon niet meer vooruit geven en u verder succes met de verkoop. Nou kreeg ik weer een scheld mailtje terug.

Toen ben ik er niet meer op ingegaan en marktplaats een mail gestuurd. er zijn hele rare mensen.

19. Angelina

Angelina Niet meer actief

Weet je wat ik echt irritant vind?

Wanneer je iets wilt kopen, reageert de verkoper meteen op al je mailtjes, en wanneer het bedrag op zijn rekening staat en je zit te wachten op je spul, reageert de verkoper niet meer, of hééééél traag. :x

Dat heb ik nu dus. Twee keer nog wel! Uiterst irritant en slecht voor mijn hormonen. Ik heb eerst een net mailtje gestuurd wanneer ze van plan zijn om te gaan verzenden, en aangezien er geen reactie kwam van beiden, heb ik er zojuist maar een minder vriendelijk mailtje tegenaan gegooid.

Ik erger mij eraan dat verkopers zo langzaam zijn met verzenden, maar razendsnel zijn met geld innen.
    Als ik iets verkoop verstuur ik het item op de dag van ontvangst van het bedrag. Lukt dit niet, dan laat ik altijd iets weten. Dat vind ik gewoon fatsoenlijk.

Echt zó vreselijk &*!@*!* grmhpffff.....Zucht.

Deel Deze Pagina