Weerwolven van Wakkerdam

Discussie in 'De lounge' gestart door Katja77, 6 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hallo, nou de titel zullen degene die het spel kennen direct opvallen. Paar weken geleden bij toeval op een website uitgekomen met info over dit spel. Heb me goed ingelezen en heb dit spel nu al een aantal keren met mijn klas gespeeld tijdens een drama-uur.
    Ze zijn helemaal enthousiast. Geweldig spel!! Ik krijg zelfs verzoekjes uit andere klassen om dit te komen spelen.
    Ik doe alleen een simpele vorm met weerwolven, burgers, een ziener, een onschuldig meisje en cupido.

Nu ben ik benieuwd, wie kent het? En wie kent er een soort gelijk spel. Een onderhoudend groepsspel! Voor de afwisseling.

2. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Ik ken het, we speelde het een aantal jaar geleden weleens met onze vriendengroep :) Erg leuk, vooral met grote groepen waar je de mensen niet al te goed kent.

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    waar gaat 't over? ben nu wel nieuwsgierig:p

4. daaniejj

daaniejj Actief lid

19 feb 2008
    350
    0
    0
    Gastouder
    Vlaardingen
    Ja ik zit net te googlen en dan kom ik op een website terecht die daarover gaat maar ik zou ook wel graag willen weten hoe het precies werkt enzo want snap van die website echt niks!

5. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Hier staat een duidelijk beschrijving. Je hoeft het spel niet te kopen. Je kunt zelf eenvoudig kaartjes met rolbeschrijving maken.

Weerwolven van Wakkerdam - Wikipedia

In het kort, je hebt minstens 8 spelers nodig. Iedereen krijgt een kaartje met een rol, maar niemand weet dit van elkaar. Overdag is iedereen een burger, onder hun zijn 2, 3 weerwolven. 's Nachts doden de weerwolf een burger. Overdag moet men met elkaar besluiten wie de dader is... men stuurt dus iemand naar de 'brandstapel' die moet boeten voor de moord. Het is de bedoeling dat je de weerwolven ontmaskert. Maar het kan evengoed zijn dat de weerwolven, heel goed spelen en dus uiteindelijk overblijven doordat er onschuldige mensen naar de brandstapel gestuurd worden. Dan winnen de weerwolven.

Om het leuker te maken kun je nog extra rollen toevoegen. Naja dat kun je nalezen op Wiki.

6. Lentekind

Lentekind Fanatiek lid

5 feb 2011
    4.974
    2
    38
    Een ander soort spel op dit gebied weet ik niet, maar ik weet wel dat Weerwolven erg leuk en spannend is! Jammer dat je het alleen maar met een grote groep kunt spelen en niet met een mannetje of 4. Het zal zeker een erg leuk spel zijn om met een drama les te doen!

7. nessa88

nessa88 Bekend lid

3 sep 2010
    891
    57
    28
    Den Haag
    Leuk spel! er is ook een uitbreidings zet van met wat meer rollen.

8. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    erg leuk spel! met de staf van scouting deden we dit vaak :) heb het hier liggen. wat ook echt briljant leuk is: de grote dalmuti! Echt een aanrader, vooral als je het goed speelt met de rollen, kun je erg lachen ;)

9. Liekj

Liekj Niet meer actief

Dit is een geweldig spel! Tijdens mijn SPW opleiding hebben we dit regelmatig gedaan met de klas.. Ik vond het altijd erg leuk!

10. kus26

kus26 Fanatiek lid

26 dec 2007
    1.541
    0
    36
    Almelo
    Ja helemaal leuk! Ik speelde het op een forum, maar heb er nu geen tijd meer voor want je moet echt elke dag het forum lezen ed.
    Heks van Wakkerdam is een versie die we ook wel eens speelden. Die werd op een andere manier gespeeld. 1 Heks in het begin, iedereen moet stemmen op wie hij/zij denkt dat de heks is. Degene met de meeste stemmen ligt eruit. Is de heks eruit gestemd, dan mag de vorige heks een nieuwe heks aanstellen. Weet niet helemaal precies hoe het ging

Deel Deze Pagina