Marktplaats kinderkleding

Discussie in 'De lounge' gestart door beebje082011, 30 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vommie

vommie Actief lid

29 okt 2012
    156
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn mening is is dat het vaak de mentaliteit van de persoon is.
    je hebt er mensen tussen zitten die golddiggers zijn en die heel veel geld voor hun tweedehands babykleertjes willen hebben en je hebt mensen die het voor een leuke prijs verkopen aan je

Eerlijk is eerlijk, wat doe je er anders mee? Het verdwijnt op zolder om vervolgens uiteindelijk toch een keer weg te gooien of aan de kledingbank oid mee te geven. Of je geeft het aan familie/vrienden/bekenden. Dus elke 50cent die je voor een kledingstuk krijgt is 50cent extra in je portemonnee.

Wat betreft waardebepaling: Feitelijk gezien bij een (inboedel)verzekering geld er voor kinderkleding een afschrijvingspercentage van 100% binnen 12 maanden. En sommige verzekeringen keren dan 20% restwaarde uit. Dat betekent dus dat als je huis zou affikken en je je dure Z8 kinderkleding van een jaar oud vergoed wil hebben je er dus 0.0 voor terug krijgt of als je geluk hebt 20% restwaarde. Als e dus gaat kijken naar waardebepaling dan is zo'n dure Z8 winterjas na een jaar dus niks meer waard.

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    idd whahah ik heb dus wel een groot luxe vrijstaand huis en koop dus weinig tot geen merkkleding omdat wij daar totaal geen waarde aanhechten:D dus nee die vlieger gaat idd niet op

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Een aantal goede tips, maar:
    Nr 2 is bij kinderen onder de 2 soms wel wat lastig, je weet immers niet goed hoe hard ze gaan groeien en in welk seizoen ze welke maat gaan hebben. Tuurlijk zijn er wel richtlijnen, maar 1 maat verschil kan veel uitmaken.
    Nr 4 is echt onzin. Ik heb bijna alles voor mn zoontje 2e hands gekocht tot nu toe, zowel merk als geen merk. En gek genoeg, de best verzorgde merkkleding en pakketten met de meeste merkkleding kwam vaak uit een 'volksbuurt'. Wat wel kan schelen is goed naar de foto's kijken en kijken of ze ook nog andere producten te koop aanbieden en wat daar de kwaliteit van is.
    Nr 8: dat gaat er toch ook echt om hoe er mee omgegaan wordt. Ik heb hele nette kleertjes van bijv zeeman tweedehands in pakketten gehad en kleertjes van lief die ik maar naar de kringloop heb gedaan

Voor wat betreft tip 1 en 5 een aanvulling: koop niet te ver van huis of werk. De extra kilometers zijn ook weer extra kosten, waardoor het sneller zonde is van je tijd en geld als het gekochte niet voldoet aan je wensen.
    Nr 9 is een hele goede. Wees ook niet bang om vragen te stellen, als mensen geen antwoord geven weet je vaak al genoeg. Bijv over huisdieren, gebruik droger, of het voor 1 of meerdere kindjes is gebruikt.
    En tip nr 10: als mensen meer dan 1 advertentie hebben kijk dan of je dingen kunt combineren. Als mensen meer verkopen willen ze vaker ook korting geven

4. beebje082011

beebje082011 Fanatiek lid

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ik ben nu wel best verdrietig dat ik nog redelijk veel geld voor bepaalde stukken heb betaald... :( maar gelukkig is er een heel lief meisje op het forum waarvan ik enkele truien mag overkopen voor een leuk prijsje! Ben er echt blij mee.

Ik hoop nog meer leuke dingen te vinden. Het is lastig om kopers te vinden die allerlei mooie dingen verkopen. Vaak zijn het toch wel van die Cars print pakketten enzo waar ik echt niet van hou... of heeel oude kleding die van zolder gehaald is, lijkt wel.

5. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ja van die mode van 10 jaar geleden, met wijde uitlopende broeken etc, verschrikkelijk! En dan ook nog veel geld voor vragen :$

Ik heb ook weleens gebaald van aankopen, hoort erbij. Staat tegenover dat ik ook echt voor weinig geld héle leuke kleding heb gescoord!
    Nu ze ouder is koop ik vaker nieuwe kleding in de opruiming (een jaar vooruit) en minder op marktplaats. Ze draagt het immers langer nu, en tweedehands kleding is vaak ook langer gedragen dan die kleine maatjes. En ik wil ook minder kleding kopen, als ik zie hoeveel zomerkleding er nu ligt die amper gedragen wordt voor ze er weer uit groeit :( Althans, dat is het voornemen ;)
    Schoenen (shoesme) heb ik tot nu toe wel allemaal via marktplaats gekocht! ZGAN vaak :)

6. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Klopt, ik zag leuke Tommy Hilfiger truien maar dan wel met het logo van -tig jaren geleden, dat zie je eraan... en dan zeggen ze; bieden naar waarde want hij kostte €80... tja..
    Zo lastig om leuke dingetjes te vinden...

7. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    Maar als je er zo verdrietig van wordt, waarom koop je dan geen kleding nieuw bij de Zeeman, Wibra of HEMA? Je wilt per se zgan merkkkeding voor een prikkie, maar dat is gewoon erg lastig.

8. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Het is tweedehands, dus dan is het toch begrijpelijk dat ik er niet superveel aan uit wil geven? Met een prikkie bedoel ik niet €1 per item ofzo, maar voor een trui die al gedragen is van bijv. € 30 (ik zeg maar iets, van z8 bijvoorbeeld) ga je toch niet nog 20 betalen bij wijze van? Ik denk dan eerder aan €8.
    Zoals al eerder iemand zei, het is vaak al van oudere collecties en gedragem en men wil dan nog een hoop ervoor terug.

Ik koop nooit iets bij Zeeman e.d., want ik heb gemerkt dat het na een aantal keer wassen al uit model is. Vaak zit de kleding ook niet goed, sluit niet mooi aan enzo. Bovendien heb ik 3 kinderen en dan is het sowieso gunstiger als ik de kleding kan doorgeven.
    Ik heb altijd al iets minder gekocht dan anderen, maar wat ik koop is wel redelijke kwaliteit.

Als ik dus op MP kan kopen van een merk voor een euro of €8 per stuk (wat je ook bij Zeeman betaald) dan is het gunstiger in mijn geval...

Maar merk of geen merk, als mensen er een aantal euro voor neerleggen moet het wel draagbaar zijn en dus niet helemaal opgewassen, waarom zou je er dan überhaupt geld voor neertellen?

9. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Het is een kansberekening en geen exacte wiskunde. Ik zoek niet naar villa's maar ik schat de buurt in. Ik zeg ook niet dat je in een slechte buurt geen nieuwe kleding kan vinden of dat in n rijke buurt er nooit wat fouts tussen zit. Het is slechts een kansberekening die hier iig erg goed heeft uitgepakt.

Qua dat je de maat niet helemaal kan voorspellen: je hebt toch een basic deel kleding die je in elk seizoen nodig hebt. En de ene zomerdag is niet de andere. Hier tot nu toe geen spullen gekocht die daardoor niet gebruikt zijn. Wel ben ik voorzichtig met het kopen van jassen en korte broeken. Maar vestjes, lange broeken en longsleeves etc heb je in de zomer zeker ook wel wat aan.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Tja, ook op marktplaats is het een kwestie van vraag en aanbod en z8 is bijvoorbeeld erg gewild. Zo werkt het nu eenmaal ( de kwaliteit vind ik niet super trouwens, dus ik zou het niet tweedehands willen hebben).

11. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Heb je misschien ervaring met bepaalde merken die wel lang mooi blijven? :)

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Sorry, niet echt voor jongens, voor mijn jongens koop ik meestal gewoon WE of H&M of Name it, omdat het toch snel kapot gaat en of vies wordt..

Verder vind ik de kwaliteit van best veel merken (z8, mimpi, ralph lauren, quapi wat ik voor mijn dochtertje koop), vaak echt niet beter dan bijvoorbeeld V&D of H&M). De reden dat ik het toch vaak koop is dat ik het leuk vindt wanneer ze niet het zelfde aannheeft als de rest van de klas. Voor de kwaliteit hoef je echt niet perse merkkleding te kopen. Mimpi is snel vaal, z8 pilt, Ralph Lauren verliest de pasvorm snel etc.

13. Rietje88

Hema en lief lifestyle vind ik tot nu toe vaak nog lang netjes. Maar het gaat vaak ook om het soort stof. Katoen en spijkerstof blijft langer mooi van deze merken dan de stof waarmee de meeste polo's worden gemaakt. Het katoen en de spijkerstof heeft een fijne dichte structuur en verliezen minder snel de vorm.

Jassen met zo'n zwart wit gestreepte elastiek-rand bij de mouwen en onderkant zijn vaak snel pillig. (al kan je dit vaak wel een stuk voorzichtig verwijderen met een scheermesje).

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik koop tweedehands alleen via FB. Voordeel van die groep is dat t dichtbij huis is en goedkoop (omdat t aanbod ook groot is, de plaatselijke groep hier telt 16000 leden), dus merkkleren zoals vingino tumble n dry lief etc gaan hier vaak tussen 2 en 5 euro weg. Non merk voor 1 max 2 euro. Nadeel is dat je t zelf dus ook voor max die prijs verkoopt, dat is echt zonde vooral omdat ik best veel Lief heb. Maar het gedoe met verzenden enzo wil ik niet dus hou t ook echt bij de plaatselije fbgroepen.

Merken die ik goed blijven vind ik Tumble 'n Dry, Lief en Vingino. Mexx Name it en Bennetton blijven meestal ook wel mooi.

Esprit Z8 Mim pi vind ik vaak slecht.

15. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik vind lief echt niet mooi blijven hoor. De kleur blijft ok, maar de pasvorm is soms na 1 keer al dramatisch, het wordt helemaal wijd, elastiek in mouwen en broekspijpen is dan helemaal uitgerekt. De maten slaan soms echt nergens op.

16. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Kijk eens bij Name-it. Ontzettend stoere kleertjes die eens wat ander zijn dan wat je standaard bij de hema en h&m tegenkomt. Leuke prijzen, helemaal in de sale. Het past erg mooi en hier blijft het na 100x wassen nog mooi zitten.

17. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Bedankt allemaal!
    Het mag inderdaad wat aparter zijn dan de standaard print kleertjes enzo.. heb een klassiekere smaak...
    Maar wil ze voor een leuk prijsje kopen in sales of tweedehands. Met 3 kids tikt het behoorlijk aan.

Ik ga eens bij Name-It kijken!

18. beebje082011

29 jul 2011
    1.498
    275
    83
    Ook niet super goede ervaringen mee. De spulletjes in stretch-katoen blijven wel erg lang mooi vind ik. Zoals de longsleeves en babypakjes in dat stevig stretch spul. Maar vorig jaar een katoenen gestreept zomerbroekje gekocht van de toen nieuwe collectie... de hele stof vervaagde gewoon en het ziet er zo goedkoop uit nu.
    En ben altijd zo zuinig op m'n spullen. Was ze ook op 30 graden fijnwas enzo.

19. Rietje88

Bij lief kan je er eigenlijk bijna altijd vanuit gaan dat het klein valt. Dus het een maatje van tevoren al klaar hebben liggen. Ik heb eigenlijk nooit het probleem gehad dat de vorm veranderde. Misschien komt dat nog. Maar ik heb de lief spullen voornamelijk intensief gebruikt, en ik zie het verschil niet met voordat ik ze kocht.

Misschien heb ik gewoon geluk gehad.

20. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Mijn kinderen dragen eigenlijk vooral Z8, als dat goed gewassen wordt dan blijft het wel mooi. Maar bv wel binnenstebuiten wassen, op 30 graden etc, onderhand een hele gebruiksaanwijzing voor ;)

Name it zit ook altijd goed vind ik en de kwaliteit is beter, prijs goedkoper. Vingino vind ik het laatste jaar erg tegenvallen met hun collectie, maar de kwaliteit is wel goed. Valt alleen wat groot, de shirts in ieder geval. Wat ik ook erg leuk vind is Flo en Tumble N Dry, mooie pasvormen en ook niet al te duur. Al vind ik de kwaliteit van Flo hetzelfde als Z8 maar Tumble N Dry is wel goed.

Als je nog wat zoekt, dan laat maar weten.

Deel Deze Pagina