Geld babykamer terug van belastingdienst?

Discussie in 'De lounge' gestart door 24Mandy24, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Een verhaal gehoord, lijkt me wat sterk maar 3 mensen die het geld van de baby kamer terug krijgen van de belasting! Wie weet hier meer over?

Groetjes!

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nog nooit van gehoord.

3. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Lijkt me sterk.

4. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Echt nog nooit van gehoord,kan het me ook niet voorstellen!

5. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Huh?? Nog nooit van gehoord! Op de site van stichtingopvoeden staat dat je veel kosten hebt bij een eerste baby en dan wordt er een lijstje gegeven van de kosten. Daarna staat dat er tegemoetkomingen zijn zoals kindgebonden budget en kinderbijslag. Misschien dat ze dat gelezen hebben en de boel verwarren?

6. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    nou als je het antwoord weet hoor ik het graag van dan ga ik de babykamer ook even declareren bij de belastingdienst :D

7. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik dus ook nooit van gehoord! Oma van mn vriend kwam er mee aan. En familie van hun 3 !!!! Mensen geld terug gekregen! Ik heb ook op internet gekeken, en kan er ook niks over vinden.
    Ik ga het uitzoeken haha

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Denk echt dat ze zich vergissen in KGB of KOT ( of iets in die trant )

Er bestaat echt geen potje om je kinderkamer te subsideren.

9. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Bonnen van de kinderkamer ingeleverd zei ze.. Ik weet het ook niet haha zullen zich wel vergist hebben denk ik ....

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Is het niet de sociale dienst?

11. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Lijkt me erg stig dat de BD geld terug gaat geven voor aanschaf van een kinderkamer.

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Kan ook niets vinden op Google...

Zou de belasting aardig wat duiten kosten :p

13. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Haha dan zal het wel weer wat anders zijn!

14. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    lijkt mij ook erg sterk. Had ze het niet over bijzondere bijstand ?

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Wellicht als ze in een of andere bijstand zitten dat ze een speciaal potje hebben kunnen aanspreken?

16. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ja maar zoals ik weet werken ze gewoon allebei, en denk dat ze niet zo slecht zitten eigenlijk. Maar zal oma van vriend wel verkeerd geluisterd hebben haha

17. minon

minon Niet meer actief

#17 minon, 23 okt 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 okt 2012
    Volgens mij kan dat alleen als je kindje een aandoening / chronische ziekte heeft waarbij er aanpassingen aan het kamertje nodig zijn. Die dingen kun je volgens mij wel indienen bij de BD als zorgkosten. Maar lijkt mij eerder dat zoiets uit een gemeentelijk potje komt.

Tot en met 2007 kon u met de kinderkorting de kosten voor het levensonderhoud van kinderen aftrekken van de belasting. De kinderkorting als aftrekpost is echter in 2008 vervangen door de kindertoeslag, welke inmiddels al weer plaats heeft moeten maken voor het kindgebonden budget.
    Onder bepaalde voorwaarden mag u kosten voor het levensonderhoud van kinderen echter nog steeds aftrekken van de belasting. Deze belastingaftrek kan u per kalenderkwartaal krijgen. Deze aftrekpost is echter wel aan een aantal voorwaarden gebonden:
    Uw kind is aan het begin van het kwartaal jonger dan 30 jaar
    Uw kind kan niet zelf in zijn levensonderhoud voorzien
    U ontvangt geen of slechts gedeeltelijk kinderbijslag. Bijvoorbeeld doordat u gescheiden of co-ouder bent of gewetensbezwaren heeft. Dit geldt niet als uw kind in het buitenland woont.
    Uw kind krijgt geen studiefinanciering of een tegemoetkoming in de studiekosten (uitgezonderd de rentedragende lening)
    Uw uitgaven voor het kind zijn minimaal €400- in het betreffende kwartaal en u krijgt hiervoor geen vergoeding. Indien uw kind eigen inkomen heeft dan moet u deze aftrekken van de totale kosten voor levensonderhoud van het kind.
    Als aftrekpost gelden alle kosten in het kader van een normaal leefpatroon zoals voeding, kleding, studie. Maar ook bijvoorbeeld extra energie kosten of de kosten van een vakantie of reisgeld. Van uitgaven zijn de volgende zaken uitgesloten:
    Uitgaven voor ziekte of invaliditeit (deze kunnen wel onder de buitengewone uitgaven vallen)
    Uitgaven voor luxe zaken zoals een auto, huis of sparen
    Uitgaven die onder een andere regeling aftrekbaar zijn van de belasting (bijv. weekendbezoek van gehandicapte kinderen)

Wat ik ook kan bedenken is een pleegvergoeding. Dit gaat dan via Jeugdzorg of een ander instantie. Kan dat het niet zijn?

18. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Ja zoiets bestaat wel geloof ik. Ik ken ook een stel, beiden werkten niet en hadden nergens geld voor. Meisje werd zwanger en ze hebben geld van de sociale dienst gekregen om een gedeelte de babyuitzet van te betalen. Groot deel werd overigens opgemaakt aan sigaretten en wiet, maar dat terzijde :(

Oh en dat geld wat ze kregen was trouwens echt niet genoeg om een hele babykamer van aan te schaffen. Het ging wel echt om een vrij klein bedrag.

19. cocko

cocko Fanatiek lid

21 apr 2011
    3.594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Als het toch bestaat, ga ik het met terugwerkende kracht indienen :D Lijkt me ideaal.

20. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Welnee. Alleen bij bij bijzondere omstandigheden (bijstand, kindje met handicap) eventueel. Of ze moet frauderen. Maar anders echt niet hoor ;)

Deel Deze Pagina