wat doen jullie met de kleertjes van jullie kindje

Discussion in 'De lounge' started by aimee83, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. aimee83

aimee83 Niet meer actief

ik vraag me af waar jullie de gebruikte babykleertjes laten? viamarktplaats krijg ik ze nit verkovht. ik zou ze ook graag weg willen geven voor een goed doel. ik woon in rotterdam.
    ideeen?

2. serena15

serena15 Bekend lid

Oct 1, 2009
    592
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik verkoop eigenlijk alles juist via mp

maar heb dan het meeste wel merk. en doe het niet voor grote bedragen weg.

anders inderdaad op marktplaats zetten en gratis weg geven .

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Voedselbank, stichting voor kansarme kinderen, opsturen naar een weeshuis in het buitenland, weg geven aan een tienermoeder instelling of vrouwenvluchthuis etc...

Ik heb laatst 6 zakken aan stichting hier in de stad gegeven die zich inzet voor kansarme kinderen, de kleertjes komen altijd direct bij een gezin terecht die het echt nodig hebben hier binnen de stad! De mama's in deze stichting ken ik van school. Dit betreft dan echt met name kleertjes van 2,5 jaar tot einde basisschool.

Ik heb 8 zakken babykleding aan een weeshuis is Rusland gedoneerd. 2 zakken babybenodigdheden en speelgoed. De stichting die zich inzet voor dit weeshuis heeft ook veel contact met de stichting in onze stad, zij organiseren vakanties dmv gastgezinnen. Sommige kindjes komen dan ook eens per jaar naar Belgie op vakantie. Zij rijden ook 2x per jaar met een grote vrachtwagen op en neer om ingezamelde spulletjes af te geven in het weeshuis.

En 7 zakken volwassenenkleding in de kledingcontainer gedaan.

4. TantePerenboom

TantePerenboom Niet meer actief

Ik heb de eerste pakjes bewaard en de rest heb ik weg gegeven aan mijn in mijn omgeving die het ook goed konden gebruiken. Wij hebben het niet breed en zo help ik ook een ander die het niet breed heeft

5. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,874
    5,156
    113
    Home
    ik heb net 3 zakken vol aan een inzamelingsactie voor syrie gegeven
    misschien kan je voor zoiets even kijken.

6. MLkids

MLkids Niet meer actief

Ik heb eigenlijk wel alle kleding bewaard van mijn kinderen (6 jaar lang dus voor meerdere kinderen), vandaar ook dat ik zoveel zakken weg te geven had.:) Maar wat een verademing om weer ruimte in de kast te hebben en weten dat iemand anders er heel blij mee is.

Deze keer krijgen wij een kindje van het andere geslacht dus ik heb er ook niets aan om het te bewaren;):D

Ook de eerste pakjes heb ik weg gegeven, wat heb ik eraan om dat 20 jaar in de kast te laten liggen terwijl een ander er heel blij van wordt. :)

7. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

May 21, 2007
    2,779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik heb het meeste verkocht op mp voor een paar euro en op de rommelmarkt. Van de kleertjes met bijzondere herinneringen heb ik een lappendeken gemaakt en deze ligt nu op de bank in de woonkamer.

8. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als je het wilt weggeven dan is er wel een weggeef site op Facebook, daar kan je het dan '' aanbieden '' en kan je zelf kijken aan wie je het wilt geven, het heet Gratis aanbieden 010.

Ik zelf verkoop de merkkleding en de gewoon kleertjes geef ik vaak weg op een andere weggeefhoek ( van mijn woonplaats zeg maar ;) )

9. Twijfel

Twijfel Fanatiek lid

May 4, 2010
    2,003
    1
    0
    huisvrouw/moeder
    Noord Brabant
    Ik heb zelf een inzamelpunt gehad waar mensen konden komen die het erg hard nodig hadden, maar aangezien we nu geen ruimte meer hebben geef ik het nu aan andere goede doelen.

Majel: ik ben wel heel benieuwd naar die lappen deken; heb je een foto?

10. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

Jan 1, 2011
    2,126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    opdit moment gaat spul wat ik niet leuk vind (bijv wat in een pakket zat via marktplaats, of gekregen via familie) naar een vriendin.
    Wat ik zelf leuk vind en heb gekocht bewaar ik nog voor een 2e als we die mogen krijgen. Daarna probeer ik marktplaats en anders geef ik het weg.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Meestal geef ik het weg...tenminste van de jongste.

Van de oudste breng ik nog wel weg om te verkopen. Meidenkleding verkoopt meestal nog wel aardig.

12. angel229

angel229 Niet meer actief

Tot nu toe nog alles bewaard maar wil het ook weg gaan doen/verkopen op mp.

13. siepie

siepie Fanatiek lid

Apr 28, 2010
    3,424
    3
    38
    Verkoop het via mp of breng het naar een tweedehands winkel die het verkoopt.
    Ook zet ik veel op de weggeefhoek 010 op fb.

14. alamea

alamea Fanatiek lid

Jan 15, 2013
    1,270
    0
    0
    Ik bewaar ze voor een eventuele 2e kindje.

15. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik zal eens gaan kijken op facebook, goede tip.
    Verder kan ik niets vinden over goede doelen in rdam (moeten er toch genoeg zijn). Ik heb geen auto dus moet een beetje in de buurt van het centrum zijn.

16. toetie

toetie Fanatiek lid

Dec 14, 2010
    2,310
    7
    38
    noord brabant
    wij gaan van onze kleine meid der kleding bewaren hopend op nog een volgende en uit eindelijk wil ik er een sprei van maken.

17. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

Mar 31, 2012
    1,207
    0
    36
    ik geef het aan andere heb geen zin om het elke x op marktplaats tezetten

18. Jel

Jel Niet meer actief

Als we gezegend mogen zijn met een derde kindje, dan wacht eerst af of dat ook een meisje is. Als het een jongetje blijkt te zijn, dan kan een groot deel van de kleding op mp. Ik maak er dan per maat kledingpakketten van denk ik. Wat ik niet verkocht krijg breng ik bij hergebruik.

19. p1982

p1982 Niet meer actief

na 2 meiden verkoop ik t.op marktplaats of rommelmarkt

20. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,813
    4,057
    113
    Ik breng het naar een winkeltje in de buurt. Die verkopen 2e handskleding voor je. Alles wat aan het eind van het seizoen over is gaat naar een goed doel als je dat wil.

Share This Page