(Marktplaats)mensen willen altijd meer?

Discussion in 'De lounge' started by Junejunos, Aug 19, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Die lui snappen het principe niet. Als ik zin heb, dan leg ik ze dat haarfijn uit in een mail, bedank ze voor het verdoen van mijn tijd en wens ze succes met het vinden van een koper. Ook als ik iets graag zou willen hebben, hoeft het voor mij dan niet meer. Met zulke slappe zakken doe ik geen zaken.

Als ik géén zin heb in bovenstaande, dan mail ik: "x euro, take it or leave it."

2. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Marktplaats, breek me de bek niet open. Ik word pas echt laaiend als ze afspraken niet nakomen.
    Laatst verkochten we onze Quinny Zapp Xtra. De biedingen verliepen niet helemaal zoals we wilden dus uiteindelijk echt voor een bijzonder scherp prijsje verkocht. Volgende avond wilde de vrouw 'm op komen halen. Wij eerder naar huis van de visite, wachten en wachten... Niks. Geen mail, sms, belletje, niks. Man stuurt een mail er achteraan met daarin de opmerking dat we toch hadden afgesproken of niet? Vrij snel al een mail terug, ze zat op de HAP met haar baby die niet wilde drinken (met dat warme weer) dus niet meer aan gedacht. Nou ja, daar kan ik wel inkomen natuurlijk. Nieuwe afspraak gemaakt voor de avond erop... En raad eens? Weer kwamen ze niet opdagen en wéér werd er niet afgezegd. Nou echt... Ik was ZO kwaad he!! :x Ik wilde die graftak wel door het scherm heen trekken! Tot twee keer toe blijf ik thuis, je krijgt een nagenoeg nieuwe buggy voor een spotprijs en na 1 keer niet op komen dagen stuur ik je nog een berichtje ook... Zulke mensen moesten een MP-ban krijgen! :x

Overigens is ie een week later alsnog opgehaald door iemand en vingen we 35 euro meer. Ha-ha!

3. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ok, MP dilemma.
    Wij hebben ons meerijdplankje verkocht. Was 20 euro geboden, man zou het op komen halen. Ze vroeg of het compleet was en ik dacht van wel. Man komt ophalen, half uur eerder dan gepland dus ik heb net kinderen in bad. Begint over een elastiekje. Dat heb ik nooit gehad, dus dat geven we aan. Man zegt meteen 15 euro en loopt weg met plankje. Daar was ik het al niet mee eens, maar mijn man had zijn hoofd er niet bij.
    Blijkt achteraf dat er onderdelen bij horen die aan de wagen zitten. Die zitten echter zo vast dat ik dat ontdekte nadat zij erover mailde. Wij waren er eerlijk vanuit gegaan dat we plankje goed meegegeven hadden. Ik heb aangegeven wat er gebeurd is, dus dat er geen kwaadwillendheid is. Ze mogen opgehaald worden of tegen betaling versturen. Zij vindt dat we versturing zelf moeten betalen omdat het onze fout is. Ik wil dan in ieder geval de resterende 5 euro ontvangen.
    Wat vinden jullie, versturen kan niet via brievenbus, moet dus als pakketje. Ik heb vooral moeite met het feit dat haar man dus wel weet dat er blijkbaar een elastiekje bij hoort (voor de duidelijkheid, ding is niet nodig voor veiligheid, maar zodat je plankje kan optillen als er geen kindje opzit.), maar niet weet van klemmen. Zij heeft ook niet gespecificeerd wat ze met compleet bedoelt en ik heb het ding ooit overgekocht met wagen, dus niet zelf geplaatst. Wat zouden jullie doen?

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik herken de frustraties wel, maar ik moet zeggen dat het tot nu toe altijd goed is gekomen.
    Mensen die achterlijk laag bieden of mailen, krijgen van mij geen antwoord terug. Is misschien een beetje bot, maar aan de andere kant zet ik er niet voor niets een vraagprijs bij.

Zo had ik letterlijk 2 dagen terug een jasje van noppies erop staan. Zelf 65,- voor betaald en mijn zoontje heeft het jasje 5 keer aan gehad. Geen enkel spoortje wat dragen betreft zichtbaar en vroeg er 35,- incl verzenden voor (ik was bereid te zakken).
    Biedt er iemand 10,- Nou sorry, maar zover zak ik niet....
    Uiteindelijk verkocht voor 30,- inclusief verzenden.
    Dik in orde gekomen dus :D

5. rums

rums Niet meer actief

Ik merk juist dat ik mijn spullen er al goedkoper op zet omdat mensen er toch niet de goede prijs voor willen geven. Heb een gloednieuwe puckababy mensen willen er gewoon niets voor geven.
    Maar ja uiteindelijk toch verkocht want hier ligt ie ook maar te liggen.

@Femkes ik zou het wel versturen voor hun.
    Zo heb ik een poosje geleden een box gekocht en daar bleek een plank te missen. Die hebben ze afgeleverd bij een familielid die bij hun in de buurt woont. Vervolgens bleek er meer te missen en die mensen hebben het toen bij ons langs gebracht.
    Wij hebben er ook voor betaald wat zij vroegen.

6. hellen83

hellen83 Actief lid

Nov 16, 2008
    461
    0
    0
    ook mijn grootste frustratie, erg dan meer vragen dan je biedt!
    tip voor ts wil je 5 betalen bied 3, wil je 70 betalen bied 60.

7. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

Mar 9, 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Als ik akkoord ben met een bod en krijg later een hoger heb ik simpelweg pech, had ik nog maar moeten wachten. Maar heb ook wel ooit gehad dat ze toen toch nog wat van de prijs af wilde doen, toen heb ik ook gezegd dat ik de vraagprijs geboden had gekregen en als ze het niet wilde prima, want dan kon ik er zelf ook meer voor krijgen. Was zo gebeurd. Ach ja niet geschoten altijd mis zullen ze gedacht hebben :)

8. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Ik zou t opsturen als ze de 5euro zouden overmaken. Deal was 20 euro voor het plankje. Jij bent wel verantwoordelijk voor de verzendkosten, vind ik, aangezien je het niet compleet hebt meegegeven.

9. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Ik had het vanavond ook. Had de maxi cosi er een paar dagen geleden op gezet, gratis af te halen. De eerste die mailde had ik het beloofd. Maken we een afspraak, net iets ervoor krijg ik een mail dat het niet kan. Oké dat kan gebeuren. Gevraagd of ze nog wilde anders zou ik hem aan iemand anders geven. Ze wilde hem nog, dus ze zou hem vanavond om 19.00 ophalen. Er kwam niemand, half uur later nog niet. En nog steeds niet. Dus nu maar gemaild dat ik hem aan iemand anders geef.

10. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    in dit geval had ik het onder rembours verstuurd zodat hun de kosten aan de koerier moeten betalen, zo hebben jullie beide wat jullie willen, jij je geld, en de andere partij hun spullen, en anders zou ik niet sturen dan komen ze het maar halen, uiteraard tegen betaling van 5 euro ;)

Ik had laatst wel op mp iets te koop staan, een bod gekregen, dat bod geaccepteerd, 2 dagen gewacht en niets gehoord, toen kreeg ik een veel hoger bod (100euro:)), heb ik toch eerst de eerste gemailt dat ik een hoger bod had gekregen, en dat als hij het nog wilde hebben hij vandaag moest reageren en anders zou de volgende bieder hem mogen hebben, dus gewacht en de dag erna inderdaad de volgende bieder laten weten dat hij hem kon komen halen.

krijg ik 6 dagen erna een mailtje van de eerste bieder hoi ik kom hem nu ophalen. :( dus ik teruggemailt, sorry maar hij is al verkocht ik heb u dan en dan een mail gestuurd maar u reageerde niet, nou de mail die ik terug kreeg zal ik hier maar niet vermelden, maar kortom heb toen direct bij mp een melding gedaan, kreeg ik uiteindelijk een mail van mp dat die persoon zijn account inmiddels verwijderd is vanwege meerdere meldingen.

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Denk je het nog netjes te doen krijg je alsnog gezeur.. Zo jammer dan heh!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja en dan krijg je steeds zielige mailtjes dat ze 15€ max willen betalen..
    Ik zet toch niet voor niets "bieden vanaf 25€" :)

MP is gewoon reuzeirritant.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hahaha, maar we zijn toch zo blij als we dan toch eens iets verkopen :)

Ik heb bij 2dehands.be nu ook bieden aangevinkt, Kapaza heeft dat niet. Ben benieuwd hoe dat gaat verlopen ;)

14. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja vooral omdat ik er dan meestal vanaf wil...
    Maar het zonde vind om weg te gooien.

A had ik tijdje terug een houten loopfiets erop gezet.. Bieden vanaf 35€
    (Nieuw 65 en enkel af en toe binnen gebruikt... Zgan dus.)
    En ik heb wel 6 mailtjes gehad dat mensen er slechts 10-15€ voor wilden betalen.
    En natuurlijk snap ik dat mensen graag voor een dubbeltje op de eerste rang zitten maar ik ga niet mijn dure leuke loopfietsje bijkans weggeven aan iemand die vervolgens denkt "ach.. Was maar 10€..." Waarna het ding compleet afgeragd wordt.

Uiteindelijk heb ik hem weggegeven aan het kdv van m'n dochter.
    Daar zijn ze gewoon zuinig op spullen en hebben er heel veel kinderen plezier van.
    En die 10€... Tja, daar eet ik geen boterham minder om hoor :)

15. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Ik heb van de week mijn moederfiets erop gezet, voor 250 euro, (montego liberty 3) en krijg steeds mailtjes van mensen die 50 euro bieden. Zucht....
    En ook steeds van dit soort mailtjes: maag 100
    En meer staat er niet in, krijg echt de neiging om terug te sturen: lever 230.

Maar ja, als hij verkocht is ben ik weer blij :)

16. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Heb je nog advertenties online staan? Want een houten loopfiets voor 35€ is heel schappelijk. Misschien dat er nog iets leuks tussenzit ;)

17. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Hahahahahah "lever" :D
    En 250€ voor die fiets is echt heel weinig!

18. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Hoe erg, ik snapte hem eerst niet... :) :D

Vind 250€ ook goed meevallen voor een fiets.

Moet zeggen dat ik soms ook al eens heb gehad dat ze gewoon bieden wat ik vraag. Sta daar dan altijd van te kijken. :)

Heb laatst ook wel goed afgeboden voor een fiets 12" voor zoonlief. Vroegen 85€, mijn bod 50€, na paar mails 65€ overeengekomen. Voelt dan niet echt fijn dat ik zo heb afgeboden, maar mevrouw deed er niet moeilijk over. En zoonlief heeft een mooi fietsje om te leren fietsen ;)

19. Shopaholicnl

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    En is toch nog een net bedrag voor een tweedehands kinderfietsje? Zou zelf ook niet hoger gegaan zijn hoor!

20. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Er zit echt amper een kras op. Hulpwieletjes zijn gebruikt maar voor de rest prima staat. En nieuw vind je ze niet onder de 165€. Dus was blij met de koop ;)

En zo krijg ik net een bod binnen :D Alleen is het maar gebrekkig NL wat ze schrijft. En een mailadres met .pl Heb toch zo mijn twijfels, zullen zien als ze nog eens terugmailt.

Share This Page