Marktplaats mensen... Zo irritant!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Mama092013, 7 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ts: waarom laat je t beestje niet castreren, dit kan veel veranderen in gedrag. Misschien hoeft hij dan helemaal niet weg, aangezien je meerdere malen zegt dat je hem liever wilt houden.
    Mocht die weg gaan is t wel echt heel erg zielig dat je de 2 honden uit elkaar haalt. Wat zullen ze elkaar gaan missen zeg...

2. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Ik ben jullie vijandige reacties zo beu!
    Als jullie het allemaal beter weten dan neem hem in huis zou ik zeggen...

Wij hebben er alles aangedaan, geloof me.. Wij krijgen twee maal er week hulp in huis voor zijn gedrag..
    Bij dierenarts geweest voor advies etc..
    Bij hondertrainer..

Helaas past hij niet meer bij ons, hoe erg we dat ook vinden..

En als je kijkt naar mijn openingspost ging het om het feit dat mensen gaan bieden.. Dus niet over hoe wij onze hond moeten aanpakken...

Maar bedankt voor de (enkele) tips..

Ik zal het topic nu laten sluiten, want respect is hier ver te zoeken helaas..

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Laat ik maar niet reageren...

Oke 1 ding dan...als je hem zo graag wilt houden,probeer dan eerst chemische castratie...is niet definitief en mocht het inderdaad werken dan kan het alsnog definitief..

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Maar wel eerst ff € 250,- aftikken dan zeker? :D

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Je zou 'm op z'n minst nog kunnen castreren. Ik begrijp sowieso niet waarom dat nog niet gedaan is.

6. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Enneh..

Over dat ''speelgoed''

Als ik als particulier een dier te koop heb staan dan gaat het mij om het tehuis en zou ik hem best voor 50 euro verkopen, vooral als gaat gaat om een hond zonder stamboom.

Met stamboom zou ik hem ook niet gratis weggeven, maar zou er wel wat van de prijs af kunnen voor een leuk baasje.

7. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Een hond kost nou eenmaal veel geld, met name als ze ziek worden. Door er zoveel geld voor te vragen weet je wel zeker dat ze geld hebben voor eventuele dierenarts kosten. Ik ken zelf iemand die veel dieren gratis ophaalt want ze zijn zo zielig, maar wel de vlooienband aan stukken knipt zodat elk diertje een stukje om zn nek kan doen, want 1tje per hond is te duur;) Geel poen voor de dierenarts dus. Gratis wegdoen, of tegen een klein bedrag zou ik ook niet zo snel doen dus.

Aan de andere kant vind ik 250 wel erg veel. Als ik voor zo;n bedrag een hond koop moet ik wel zeker weten dat het de juiste is voor ons gezin. Hij moet wel bij je passen en dat weet je pas als je hem een tijdje hebt. Als het nou niet klikt dan ben je wel errug veel geld armer en de kans dat jij hem dan niet terug wil is wel groot.

Ik zou de hond eerst castreren, zo weet je zeker dat er niet mee gefokt wordt.
    Bovendien maak je meer kans op een huis voor je hond als je eerst zijn gedragsproblemen aanpakt.
    Je hond moet sowieso wennen bij een nieuwe baas en om dan meteen zijn moeilijke gedrag bij aan te pakken is nogal wat voor zo'n beestje. Bovendien, wie wil er nou een hond met problemen? Voor zoveel geld ook nog eens.

Misschien kan je hond tijdelijk bij iemand anders verblijven. Zo komt hij later weer terug in de roedel en gedraagt hij zich misschien anders.

Dus eerst problemen aanpakken, en dan laten bieden tegen een lagere prijs.
    Succes ermee

8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zei ik toch..
    3..2..1.. fakkels en hooivorken ;)

En aangezien TS dat niet wil horen en er geheid genoeg van gaat krijgen..
    3..2..1.. slotje!

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Je praat zo omdat castratie stukje heen.
    Volgens mij heb je gewoon geen zin meer in het beestje, wil je er geen geld meer aan uit geven en moet hij zsm weg.
    Zeg dat dan gewoon eerlijk.

10. bloempjeroos

bloempjeroos Actief lid

29 okt 2012
    277
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel "grappig" in je topic van gisteren geef je aan te gaan verhuizen en graag nieuwe meubels wilt, omdat de hond ze kapot heeft gebeten;)
    Zou zonde zijn als je straks nieuwe meubels hebt en de hond vreet ze weer op..

Ik hoop voor het hondje dat dat niet de reden is:(

11. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Arme hond... Ik geloof eerlijk gezegd niet heel erg dat een gedragtherapeut hier niets aan zou kunnen doen, ik ken er nl wel een paar en geen van allen geeft zo'n makkelijk antwoord.. En je dochter is nog maar 4 maanden, dus vraag me ook af hoeveel moeite je er dan al voor hebt gedaan.. Zoiets kost namelijk tijd! En idd, castreren is ook nog een optie die je in mijn ogen eerst zou moeten doen, dat ben je het arme beest toch wel ten minste verplicht.. Lijkt nu alsof je er liever nog wat geld voor vangt dan er tijd en geld in te steken, sorry als ik niet zeg wat je wilt horen ;)

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    heb zelf een hond met gedragsproblemen overgenomen dus weet wat het aan tijd kost. en daar moet je stevig voor in je schoenen staan. onze hond zijn gedrag gaat al beter maar nu na 2 jaar zijn we er nog steeds niet maar we gaan door en geven niet zomaar op

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Zie je, binnen die paar secondes die ik nodig had om dat te typen ;)

14. buonanotte

buonanotte Niet meer actief

Whaha

15. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Dat kost geld zei je toch net :D

Maarja wat de reden ook is, na het lezen van de verkoopredenen hier snap ik ook niet dat de hond zo gauw weggaat, maarja..misschien wilt ze helemaal geen hond meer en dan kan hij wel bij een baasje blijven gecastreerd en al , die de hond eigenlijk niet wilt, wordt het dier ook niet blij van.

16. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik geloof het ook niet zo. Een hond verander je niet 1,2,3. Zoals Wensdroom al zegt, je moet er stevig voor in je schoenen staan en het vergt veel tijd. Dat is niet met een paar maandjes voorbij. Hebben wij ook meegemaakt..

Maar ik heb het vermoeden dat het besluit al vast staat;)

17. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Pffff... En dan zo reageren als mensen je tips / advies willen geven...

Jij hebt geen respect voor je hond.

18. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja klopt, dat zei ik omdat TS de indruk wekt gewoon van die hond af te willen (en er dus geen geld meer in wil steken). Als je je hond wilt houden ga je toch eerst alles proberen en 'm niet wegdoen voordat hij gecastreerd is? Wie weet gaat het dan namelijk wel veel beter...

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0

bij mij is het precies zo gegaan! super tehuis gekregen

vind het ook een beetje overkomen dat als je geen dikke bankrk hebt je dan een aso bent zonder hart voor dieren ofzo.
    ik zou gaan kijken bij de echt geintereseerden.

20. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    dat denk ik ook dan maar hopen voor deze hond dat een nieuwe baas er wel de tijd in wil steken anders blijft hij van huis naar huis gaan en dat is pas zielig

Deel Deze Pagina