Marktplaats Mensen

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 20 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Begin me nu echt af te vragen of er een vloek op mij heerst '
    ''Stuur mij domme emails'' :(

Heb namelijk sinds gisteren twee Appalloosa veulens van m'n moeder op internet gezet,aangezien ze zelf geen computer heft,hou ik dus de emails in de gaten,reageer enz.

Net dus al over en weer vragen van een meisje die ik dus steeds beantwoorde,Prijs,schofthoogte etc etc..
    Vroeg ze dus ok ik meer foto's had.

Nee meer fotos had ik niet,aangezien de pony's niet bij mij lopen maar bij m'n moeder etc.

Krijg ik een mail terug:
    Of ik wel recht had om de ponys online te zetten,aangezien ze niet van mij zijn. :(:$

Nee natuurlijk niet,zet ongevraagd de pony's van m'n moeder op ebay nou goed.;)

Tjongejongejonge sommige hebben het IQ van een geit

2. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Ik vind het juist flink irritant dat sommige mensen dingen niet verzenden.
    Sommige dingen zijn wel groot om te verzenden. Maarja boeiend, als ik er extra voor betaal wat is dan t probleem? Kost dan weer teveel moeite.
    Op marktplaats kan je gewoon niet verwachten dat iedereen overal omkomt aangezien je vaak wat leuks tegen kan komen wat uren van je woonplaats vandaan is.

Jou situatie met de kat vind ik ook stom hoor, daar moet je gewoon om komen.

3. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik bied 25 euro voor de geit!

:D

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het juist weer irritant als je dan wel wat verzend maar dan de reactie krijgt '' Ik bied maar ... euro want het moet ook nog verzonden worden '' dan denk zoek het dan lekker op in je eigen buurt, waarom moet ik mijn prijs omlaag gooien omdat jij het nog moet laten verzenden?

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Waarom niet? Duitsland heeft ook een postkantoor hoor (meerderen zelfs ;)) en is met vele zaken gewoonweg veel goedkoper.

Ik woon ook in D en adverteer op MP. Ik verstuur altijd van een NL postkantoor trouwens.

In het geval van een levende kat had ik hem trouwens ook niet op MP gezet maar op Ebay Kleinanzeigen. Of gewoon in de lokale krant. Als je ziet hoe snel die diertjes dan opgehaald worden... is echt vele malen sneller dan MP.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dus net zoals mij, helemaal niet ver in duitsland en vlak bij de NL grens. Dus dan kun je makkelijk op MP een advertentie zetten lijkt me.:)

7. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Sommige mensen sporen echt niet he...

Ik weet dat mijn zusje een keer een afspraak had gemaakt om voor 5 euro kleertjes op te halen voor haar kindje wat toen net geboren was... Afspraak gemaakt en in de auto... stonden ze daar aan de deur voor een dichte deur... Ze hadden geloof ik half 12 afgesproken en ze was er om 20 over 11. Aantal keer gebeld maar nam niet op. Ook een mail gestuurd dat ze er was... ze antwoordde altijd heel snel maar nu dus niet. Om 11.45 is ze gegaan. Krijgt ze om 13.00u een mail, sorry ik was even mijn zoontje halen. Ik ben nu de hele middag thuis dus je kunt komen. Ze heeft terug gestuurd dat ze haar zooi mag houden. Afspraak is afspraak en ik hoef de kleren niet meer. Kreeg ze ook nog iets terug van dat ze nu thuis was en 5 euro echt een koopje is :( Ja dat zal wel maar vervolgens wel 25 euro aan benzine kwijt zijn...

Sommige mensen snappen het echt niet.

8. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hahaha :D

9. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Update :D

Er komt vandaag iemand om 15:00 kijken voor de kater,dus ben benieuwd of ze daadwerkelijk komt, een Duitser trouwens ;)

Ohja en de veulens van m'n moeder zijn verkocht :D

Dat was giste rook weer zoiets:
    Eergister middagkreeg ik een mail van een man die had interesse in 1 van de veulens. Oke prima. Dus gevraagd of hij gelijk langs wou komen of wanneer het hem pastte.

kreeg dan een bericht terug: ''Nu past het niet meer,kan ik morgen komen'' Ook prima. Dus afspraak gemaakt voor de volgende dag tussen 18:00 en 19:00.

M'n moeder gebeld dat er iemand geinteresseerd is en die de volgende dag zou komen,onderhand werd ze daarna doodgebeld door andere mensen die geinteresseerd waren. Maar helaas is ja al gereserveerd.

Gisteren krijg ik rond 16:00 een mail weer van die man:
    "Ja had nog een vraag, kunnen we hem ook aanbetalen en dan halen we hem in 2 weken op''
    Teruggeschreven dat,dat niet kan en gelijk meenemen is.

M'n moeder dus weer gebeld aangezien ik ja voor de mails beantwoorden ben. :p
    Zij dus aardig pissig,en zei geef het nummer maar van die man aangezien die in 1 van de eerste mails stond zou ze hem wel even opbellen of ze nu nog wel of niet zouden komen.

Zij gebeld,belt ze mij dus op:
    deed die vent dus zo alsof hij nergens van wist :$
    ''Ja wat voor pony'' kreeg ze te horen terwijl er een vrouw op de achtergrond wat aan het mompelen was .:(:(

In ieder geval is hij gisteren als nog door andere mensen opgehaald :D

Had trouwens zelf ook nog wat gezien op marktplaats gisteren voor een spotprijsje ,dus ik gelijk gereageerd met dat ik interesse heb.
    Maar we het wel pas zondag zouden kunnen komen ophalen,aangezien m'n vriend de rest van de dagen werkt.

Mail terug: ''Prima dan reserveer ik het voor u voor zondag''

Dus ik helemaal happy :D

Check ik me mail 2 uur later nog eens:
    weer een bericht van die man:
    ''Ja sorry maar hij wordt morgen opgehaald''

:$ :x:x:x:x:x

10. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Ja heb ik ook een keer meegemaakt.
    Stond een fietsje op MP vlakbij dus gereageerd dat ik intresse heb. mail terug prima wanneer kom je ´m ophalen, ik zeg 45 minuten later vanmiddag......krijg ik een mail sorry hij is net verkocht!!! ik was goed boos......zegt ze nog dat ze niet zeker wist of ik echt intresse had.........

Ben helemaal klaar met MP, ook merkkleding staat er ZGAN krijg ik het verkleurd/faal binnen ben er nu echt meegestopt koop niks meer via die ellendige MP.
    Breng zelf nu alles naar een tweedehands winkeltje waar ik 40, 50 of 60 % van de opbrengst krijg maar zonder gedoe.
    HEEEEEEL relaxt hahaha

11. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Nou dat mens die gister dus zou komen om 15:00 is niet op wezen dagen. Zonder even een mail te sturen of te bellen. :x

12. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Sommige mensen ....

Wij hadden een bakfiets gereserveerd, prijs afgesproken en mijn vriend zou hem de volgende dag op komen halen. Opeens kon meneer niet meer, we moesten maar een andere afspraak maken. Dus mijn vriend aangeven wanneer hij kon, geen reacties meer. Dit is nu anderhalve week geleden ...

Goh, zou het te maken hebben met een net iets hoger bod wat we die dag zagen staan?

Hufter

13. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik had er gisteren 1 die bood 20 euro onder de prijs. want:" ze was er niet echt naar op zoek, het was voor de kinderen maar iets voor erbij dus dan vond ze mijn prijs te hoog" ;)
    echt, zo'n domme redenering.
    als je er niet naar op zoek bent, waarom doe je dan een bod :(

ben niet op haar bod in gegaan. kreeg ik nog een mail terug dat als ik van gedachten zou veranderen, ik haar kon mailen. want nogmaals, het was geen noodzakelijk iets wat ze nodig had.....

14. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Haha wtf! Dat is wel heel apart ja.. Iets wat je niet nodig hebt maar toch bieden?? :(

15. twee

twee Fanatiek lid

7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja ik herken het, ik heb een nieuwe skipak maat 122 blauw van h&m nog met etiket eraan, ik vraag maar 20 euro exl. Verzendkosten, krijg ik mailtjes of h3t ook voor minder kan, echt raar moet ik het gratis weggeven dan ? Etikt hangt er nog aan van 50 euro

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb gereageerd op iets op mp. Eergisteren al, stond er diezelfde dag op. Hoorde niks, in avond nog eens gemaild,kon alleen mailen. Uiteindelijk vandaag een mail terug, ja sorry had je mail niet gezien maar hij is gisteren gereserveerd.

Ja lekker dan...

17. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb ooit ook zoiets gehad:
    Ik had een bepaald type derde remlicht op mp staan. Iemand ver weg wilde het wel hebben en of ik het wilde opsturen. Natuurlijk, geen probleem, maar was meneer zeker dat het het goede type was? Ja, dat was hij, geld overgemaakt, ik het opgestuurd. Krijg ik een paar dagen later een mail: het was toch niet het goede type, of hij het terug kon sturen? Op zich geen probleem, maar de eis erbij was wel dat ik dan de verzendkosten van zowel het opsturen als het terugsturen zou vergoeden... Ja, dáááág, ik ben geen webshop!

18. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    pff echt sommige lui! ;)

Gisteren een bod gedaan op een Bed en een eettafel + stoelen, Helemaal onze smaak. :DHad 150 euro geboden en dat we beide dan zondag op zouden halen want dat was eigelijk gewoon de prijs voor beide samen.. Kijk ik 5 minute later heeft ze dat bed ineens 20 euro hoger neergezet.:$

krijg ik kort daarna een mail:
    ''Voor 170 kun je het op halen.''

Dus daar trap ik niet in;) heb dan terug gestuurd:
    ''150 meer wil ik niet geven, dan kijk ik wel verder rond''

Kreeg weer een mail daarna:
    ''Ok 150 euro is goed''

;):D
    Dan had ze die prijs gelijk omhoog moeten zetten en niet pas als ik een mail heb gestuurd. Gaat me echt niet om die 20 euro maar vind zoiets een beetje aso om te doen.

19. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Nou inderdaad. Ook na veel mailcontact pas achtergekomen dat die persoon een bod had gedaan inclusief verzenden. Bied dan niet, maar mail eventjes. Erg irritant als je ermee akkoord gaat en het is ver onder de prijs.

20. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh ja zow irritant.
    Hier ook een keer gehad via fb.. een heel leuk bankje en wilde m echt hebben. Op donderdag gezegd oh die wil ik... prijs die ze ervoor wilde hebben was spotgoedkoop en ze vroeg wanneer we m wilde komen halen... benoemd dat ik dat de volgende dag zou laten weten omdat ik mijn vriend niet meer zag die dag. Dat was prima. Ook gezegd dat het wss zaterdag middag zou zijn als dat uit zou komen. Kreeg ik niks op terug. Dus de volgende dag benoemd dat het goed was en of we zaterdag ochtend dat bankje konden halen. Nee dat kon niet maar kon wel s middags rond 15.00u.. oke prima... gevraagd om het adres en dat we er dan om 15.00u zouden zijn. Krijg ik om 14.00u een berichtje... sorry het bankje is weg. Ik heb hete aan mijn nichtje gegeven. Ze vond m zo leuk en we hebben zoveel gekregen van haar dat ik m gratis heb weggegeven.... ja hallo... sta je daar te wachten op antwoord. Heb haar ook even heel duidelijk gemaakt dat ik dit toch echt niet netjes van haar vind n dit een belachelijke streek vind.

Overigens heb ik ook al vaker biedingen gehad die er even op stonden.. akkoord gegaan en kreeg hierna hogere biedingen. Afspraak is afspraak en ga het dan niet doorverkopen aan iemand anders/.. had ik maar langer moeten wachten met akkoord gaan... haha.. maar helaas zijn ze niet allemaal zo

Deel Deze Pagina