Allereerst sorry als deze hier niet hoort want kon alleen maar subfora vinden voor zwanger en werken en na de bevalling werken. Ik heb gesolliciteerd op een functie voor in de nacht (2300/0800) hele leuke functie dus ik hoop natuurlijk dat ik de baan krijg! Maar ik vraag me toch wel een beetje af hoe ik dat moet gaan combineren met de kinderen en mn huishouden etc etc.. Dus vraag me eigenlijk af of er nog meer moeders zijn die alleen de nachten werken en hoe jullie dit geregeld hebben. Nogmaals sorry als hij hier niet hoort maar wist echt niet waar hij dan moest staan
Meid hij staat wat mij betreft prima hier! Ik vind het top dat je gekeken heb en je heb gelijk. Antwoorden heb ik helaas niet voor je. Sucses hopelijk word je eruit gepikt!
Alleen de nachten niet, wel nachtdienstblokken. Manlief bracht dochter naar de gastouder, en ik haalde haar in de middag weer op nadat ik een paar uurtjes geslapen had. In de avond kon ik dochterlief zelf in bed leggen. Ging dus eigenlijk vrij makkelijk. Nu moet ik na nieuwjaar weer bereikbaarheidsdiensten gaan doen van 17.00 tot 8.30, met een aanrijtijd van max 15 minuten. Daar moeten we nog even een plan voor maken met inmiddels 2 kleintjes! De collega's met wie ik de diensten verdeel hebben nog geen kids dus van daaruit helaas geen tips...
Ik denk (heb er zelf geen ervaring mee) dat je man/vriend dan de kinderen de volgende dag naar school moet brengen. Dat jij ze dan om 15:00 weer ophaalt. Dan heb je alleen mijns inziens wel weinig geslapen (zo rond de 6/7 uur). Als je man een baan heeft dat hij s'avonds thuis is kun je nog wat slapen voor je gaat werken. Zijn ze te jong voor school dan denk ik dat je toch aan kinderopvang, gastouder of opa's en oma's moet gaan denken. Je kan niet en slapen en voor je kinderen zorgen. Weet niet om hoeveel nachten per week het gaat maar ik denk dat je die dagen dan weinig van je gezin en je partner mee gaat krijgen. Tenslotte draai je je hele ritme om.
Van mijn collega's begrijp ik dat de partner de kinderen 's ochtends naar school brengt. Ze hebben dan tussenschoolse opvang of ze blijven over op school. Zij halen daarna de kids zelf van school. Als er nog kleintjes in het spel zijn, hoor ik vaak dat de oma's dit opvangen. Of dat ze ze zelf nog naar school brengen en daarna naar bed gaan. Huishouden doen ze denk ik nadat ze van bed komen en in de avonduren.
Niet alleen maar nachtdienst, wel een jaar gedaan voor collega. van 23.00 tot 7.00, naar huis, kop koffie drinken, kleine naar oma brengen half 9 op bed 2 uur op en dochter halen. Maar ik had weinig slaap nodig. Als ze naa school zou moeten had ik haa naar school gebracht en over laten blijven.
Ik niet, kennis wel. Ze draait nachtdiensten (dienstapotheek). Ze komt alleen wel wat eerder thuis, half 8. Dan maakt ze dus boterhammen man & kids. Man gaat werken, de ene dag brengt hij kids weg de andere dag zij. Dan gaat ze naar bed, kinderen blijven over. Om 3 uur gaat ze ze ophalen en gaat t leven gewoon verder. Ze probeert soms overdag dingen te doen zoals was/strijk etc andere dagen doet ze die 's avonds. Haar nacht is eigenlijk van 9-3.
Mijn oudste gaat vier dagdelen naar de psz ma di middag en do vrij ochtend. Mijn man werkt (nog) niet dus opzich voor nu geen probleem maar voor de toekomst wel.. Dus wel iets waar ik graag over na wil denken natuurlijk.
Ik werk in de nacht van 2200-0700, als ik thuis kom maak ik Luc wakker en breng ik half 9 naar school, dan ga ik pitten tot 1500 uur en hij blijft dan over om 1200 uur. Om 1515 haal ik em op.
Ja mijn kinderen gaan dus nog niet naar school. Die zouden dan evt naar de opvang moeten. Dus dan kan ik ze zelf brengen en mijn man zou ze dan op kunnen halen.
Ik werk wisseldiensten waar ook nachtdiensten bij zitten. Die diensten zijn dan vaak donderdag vrijdag zaterdag. Mijn man is op vrijdag en zaterdag vrij dus die neemt dan de zorg op zich zodat ik kan slapen. Ik vind het heel pittig en zeker als het alleen maar nachtdiensten zijn.