Hier ook al opgelicht en nooit meer iets van gehoord of ontvangen. Had sumba dvd's gekocht voor 10,- Wordt je zo boos van hè!!!
Bij mij ging het om kaartjes voor een musical. Ze zei: ik woon hier en daar in Weert, wil je de kaartjes komen ophalen of moet ik ze opsturen? (Dit doen ze om je vertrouwen te winnen, want iemand die zelf aanbiedt dat je ze mag komen halen, vertrouw je toch al snel.) Het adres bleek om een speelgoedwinkel te gaan. Vervolgens bleek het om een rekeningnummer te gaan dat op naam van een bedrijf stond, maar dat zag ik pas nadat het geld was overgemaakt. Na drie dagen bleek dat deze persoon heel veel slachtoffers had gemaakt en ook bekend was op het forum van opgelicht.nl Omdat het zo grootschalige zwendel was en ik alle gegevens mee kon nemen toen ik aangifte ging doen, nam de politie het wél serieus. Gevolg? 3 maanden later stond opeens het geld weer op mijn rekening Verder nooit meer wat van gehoord.
Daarom maak ik van te voren nooit geld over, zelfs niet via de "beveligde" weg (PayPal ofzo?). Je komt t maar halen en je neemt contant geld mee. Ik maak het niet over. Laatst een vent die bleef maar zeuren dat ik het eerst moest overmaken want dat was veiliger. Ik heb 3x herhaald: nee ik neem het contant mee, daarna ineens verdwenen. Hmm....
Ik koop ook niks meer via Marktplaats wat ik over moet maken. Ik zoek het dan wel op in een afstand dat ik het zelf kan halen, kan soms wel wat langer duren voor ik mijn doel heb bereikt, maar dan ga ik het ter plekke halen, en ik betaal contant. En als ik zelf wat te koop heb staan, ook alleen afhalen en contant betalen.