Marktplaats perikelen, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door azucena, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Ik heb twee weken terug via Marktplaats geboden op 1 vestje van BFC, twee broekjes van Noppies en een pakket kleding maat 50-62 voor een jongen. Ik heb gemaild dat ik €25 bood inclusief verzendkosten, boven mijn verwachting ging de verkopende partij daarmee akkoord. Ik was daar super blij mee, want we hebben het niet breed, dus dacht mooi een koopje gescoord te hebben ;).

Paar dagen later kreeg ik een enveloppe binnen waar het vestje en de twee broekjes inzaten.. Dus ik heb meteen gemaild dat er denk ik iets mis was gegaan met de communicatie. Lang verhaal kort: verkopende partij vind dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest en dat €25 voor 3 merkkledingstukken niet duur is. Ik heb duidelijk gemaakt het daar niet mee eens te zijn, ik had er nooit €25 voor uitgegeven en ben wel duidelijk geweest. In mijn mail staat duidelijk waar ik op bied, maar ook bij de betalingsomschrijving staat het.

Ik heb de verkopende partij drie opties geboden:
    Ik stuur alles terug en ontvang €27 retour.
    Ik maak €10 over en het pakket wordt nog nagestuurd.
    Verkopende partij maakt €12,50 naar mij over en ik hou de broekjes en het vestje.

Hier is ze niet mee akkoord gegaan en ik heb toen 6 dagen niets gehoord.
    Heb zaterdag gemaild dat ik graag voor woensdag een oplossing heb en ik anders Marktplaats ga benaderen. Nu kreeg ik vanochtend dit mailtje terug:

Goedemorgen Daphne,

Ben vannacht vervroegd terug gekomen van vakantie en las snel je mailtje.
    Weet niet wat er precies wat er gebeurd is maar wil hier later wel op terug komen .
    Begrijp dat er wat mis is gegaan met marktplaats.
    Er heeft een meisje uit een blijf van mijn lijf huis in mijn huis gezeten en heb haar toestemming gegeven om mijn marktplaats te gebruiken.
    Begrijp dat er spijtig genoeg iets mis is gegaan.
    Helaas is ze gevonden en ligt ze nu in het ziekenhuis,ik zal deze week oplossingen moeten zoeken voor de kinderen van nog geen een en vier , hoop dat je je actie nog even wilt uitstellen zodat ik eerst uit kan zoeken wat er aan de hand is, haar verhaal duidelijk kan krijgen,en
    jouw verhaal kan horen wat je daarna doet is aan jouw.zou het vervelend vinden dat mijn account geblokkeerd of in een verkeerd daglicht komt te staan voor iets waar ik niet de hand in heb gehad.
    Hopelijk heb je begrip voor het feit dat ik nu even andere prioriteiten heb.
    Hoop volgende week weer thuis te zijn.

Ik geloof eigenlijk vrij weinig van het verhaal.. Maar dit kan ik natuurlijk niet terug gaan mailen :p. Weet alleen ook niet, wat ik nu wel moet doen!
    De overboeking staat wel op een andere naam, dan van degene waarmee ik gemaild heb. (Eerste letter van de overboeking is een J en degene waarmee ik mail heet K. Ook de achternaam komt niet overeen.)
    Ik wil wel nog steeds graag een oplossing, maar heb de hoop daarop al een beetje opgegeven..
    Heeft een van jullie tips oid?

2. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH

Ik vind het ook ongeloofwaardig vanwege dit. :(
    Ik zou d'r 2 a 3 dagen geven en dan alsnog actie ondernemen als er geen oplossing is. :)

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Ik geloof er ook niks van...

Blijf vasthoudend en zeg dat je het prima vindt dat ze het onderzoekt. Maar geef haar maximaal 2 dagen.

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik zou haar een ultimatum geven waarop zij kan reageren.
    Bijvoorbeeld dat je voor 20-08-2012 een duidelijk antwoord wilt en dan je bij geen gehoor alsnog stappen onderneemt.
    Daarnaast zou ik alle mail geschiedenis even ordenen en uitprinten zo dat je alles voor jezelf ook duidelijk op papier hebt.

succes!!

5. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

dit

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Als eerste, dit is volgens mij ook onzin!

Maar volgens mij kun je niet zoveel. Consumentenrecht geeft de koper ook een onderzoeksplicht. Je had het bijvoorbeeld zelf kunnen halen. (theoretisch gezien dan).
    Je geeft zelf al aan verbaasd te zijn dat ze akkoord ging, dus eigenlijk wist je ook dat 25, voor alles aan de lage kant is. Dus had je voor de zekerheid nog kunnen navragen of het wel klopt?

25,- voor drie kledingstukken is inderdaad een nette prijs voor merkkleding die er nog goed uitziet.
    Heb je de tekst toevallig nog, die je haar gestuurd hebt? Staat daar dudielijk in: 1 broekje, 2 vestje en 1x het kledingpakket 50-62?

7. mona23

mona23 Niet meer actief

Vraag een telefoonummer, telefonisch even verhaal halen.

8. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Vrij ongeloofwaardig verhaal, maar dan kan het natuurlijk nog wel waar zijn.

Ik zou met het hele verhaal melding maken bij marktplaats. Mag marktplaats beslissen of ze het verhaal geloven of niet en beslissen over het account blokkeren of niet.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.268
    6.800
    113
    Dat gaat ze vast geven... :D

10. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Ik vind het echt een l*lverhaal.. maar denk dat je niet veel meer kan doen dan afwachten. Je zou een melding bij Marktplaats kunnen maken maar daar word je ook niet veel wijzer van..

Ik zou haar in ieder geval wel regelmatig blijven mailen en anders een uiterlijke datum afspreken waarop je wil dat er iets geregeld wordt?

O en ik begrijp dat je 25 euro voor 3 kledingstukken in kleine maatjes teveel vind. Dat is ook écht teveel! Kan je het ook nieuw in de sale voor kopen.

11. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Ik vind het ook een heeel vreemd verhaal! Want ten eerste, iedereen kan op zijn naam een mp account aanmaken! Dus je hoeft niet via een ander.. al met al een superrr vreemd verhaal!! Ik zou het hier zeker niet bij laten zitten, want haar verhaal klopt voor heen meter; ze is eerst vervroegd terug gekomen van vakantie en later zegt ze dat ze over een week weer thuis is... heel erg vreemd

12. azucena

azucena Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.366
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ben ik tenminste niet gek, dat ik het niet geloof ;).
    Ga nu maar mailen dat ik begrip heb voor de situatie en ik hoop dat alles snel opgelost is, maar ik er niet de dupe van wil worden. Dus ik geef haar nog maximaal een week om tot een oplossing te komen en anders ga ik toch naar Marktplaats (ook al haalt dat vrij weinig uit :p).

13. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het een vaag verhaal, maar zelfs zo vaag dat ik mij niet voor kan stellen dat je zoiets verzint. Als zij jou wilde neppen met 3 kledingstukken dan houdt ze gewoon vol dat jij daarmee akkoord gegaan bent, of dat het zo in de adv. stond, maar dan komt ze toch niet met een verhaal over een meisje uit het blijf van mn lijf huis?? Dat krijg je toch niet verzonnen??

Maar misschien heb ik het mis...ben heel benieuwd hoe het afloopt

14. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Wat een onzin verhaal idd.. Maar denk dat als je een melding maakt er vrij weinig mee gedaan word..

15. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Tja,ik zou het dus wel geloven...
    Misschien is ze ff naar huis gekomen om te kijken hoe het gaat aangezien er een meisje in haar huis verblijft.
    Ze schrijft dat ze is gevonden en in het ziekenhuis ligt en daar zal zij waarschijnlijk een melding van hebben gekregen.

Ik zou haar wel de tijd geven...daarna kan je alsnog stappen ondernemen.
    Ik vind ook dat ze niet onwillend overkomt, en de situatie op wil lossen.
    Vervelend voor jou ts, maar zoals zij haar mailtje schrijft, denk ik echt wel dat ze het netjes oplost.

16. Rinajusase

Rinajusase Fanatiek lid

17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Ik vind het een broodje aap verhaal hoor, klinkt allemaal erg ongeloofwaardig:$:$

Ik zou haar terug mailen dat je haar nog een paar dagen geeft om tot een oplossing te komen en dat je anders MP inlicht.

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Vind het ook ongeloofwaardig overkomen

Maaaarrr €25 voor 2 babyface broekjes en 1 truitje is SPOT goedkoop

1 BFC broekje is vaak nog €30 of hoger

Ik vind het dan ook erg vreemd/naief dat je denkt dat je voor €25 3 babyface kledingstukken krijgt EN een heel kledingpakket van maat 50-62

Zelfs de zeeman is nog duurder als wat jij dan omgerekend zou betalen voor een héél kledingpakket maat 50 tot 62 en 3 BFC kledingstukken

En ook nog inclusief €6,75 verzendkosten :$

18. Aviya

Aviya Niet meer actief

Max een week de tijd geven, goede tip voor de volgende keer, zorg dat je MET datum een printscreen maakt! wat er te koop staat.

Ik hoop dat dit net zo positief afloopt als bij iemand anders hier op t forum.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Voor €25 verwacht je:

- 2 babyface broeken ( Edit: lees nu Noppies broeken)
    - 1 babyface vestje
    - kledingpakket maat 50 tot 62 (hoeveel stuks?)
    - verzendkosten à €6,75

Ikzelf vind dit verre van reëel. Ben dan ook benieuwd hoe jullie dit overeen zijn gekomen omdat de verkoper in de waan is dat je voor €25 alleen de 3 BFC artikelen kreeg inclusief €6,75 verzending ( wat al spotgoedkoop is) en jij dacht dat het kledingpakket er ook bij zat

Heb je de mailtjes nog? En zegt ze letterlijk akkoord te gaan €25 inclusief het kledingpakket? Zo ja, dan moet ze zich er gewoon aan houden, afspraak is afspraak

20. Jel

Jel Niet meer actief

Ik vind het ook niet geloofwaardig.

Hoop dat het toch goed zal komen. Succes.

Deel Deze Pagina