marktplaats perikelen

Discussie in 'De lounge' gestart door oxbow, 8 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wel balen maar dan hebben je meiden straks wel een vet mooie jurk.. Alleen nu nog even niet.

Wat een zeikerds heb je soms. Mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

2. happy27

happy27 Bekend lid

21 apr 2006
    612
    0
    0
    Vind zelfs dat je veel te eerlijk bent met dat hele verhaal bij de advertentie! (niet in de zin dat je moet liegen, maar met zoveel woorden het uitleggen)
    De foto is duidelijk toch

3. dancingprinzess

dancingprinzess Actief lid

19 mei 2010
    169
    0
    0
    leerkracht basisonderwijs
    Ik koop en verkoop ook veel via marktplaats. Maar ik moet zeggen dat ik het niet volledig eens ben met dat een foto genoeg zegt. Want de meeste foto's geven de kleuren niet juist weer, hoe ze weergegeven wordt, ligt bovendien aan de monitor waarop je kijkt. De instellingen van je fototoestel spelen mee. Ik kan de mijne bijvoorbeeld qua kleur instellen op 'warm' en da lijkt de kleur veel donkerder dan hij in werkelijkheid is. Ik probeer zelf altijd zo eerlijk mogelijk te zijn in mijn eigen advertenties. Als er iets mis is, dan vermeld ik dat. Als ik vind dat de kleur anders is danop de foto dan zeg ik dat, net zoals je al eens eerder iets op marktplaats gekocht heb.

Dus je hebt het goed gedaan hoor! Sommige mensen proberen vervelende dingen uit te halen. Ik heb het ook wel eens gehad dat iemand beweerde dat de dvd niet was aangekomen. Als ik iets verstuur, dan schrijf ik altijd mijn afzender er op, mocht het verkeerd bezorgd worden, kunnen ze het terugsturen. Als ik kleding koop enik twijfel of de maat goed is, dan vraag ik de verkoper soms of ze wat kunnen opmeten. Zeker als het een wat duurder item is.

Ik hoop dat je er uit komt...

4. oxbow

oxbow Niet meer actief

Na aanleiding van ons telefoongesprek gisteravond zijn wij overeengekomen,
    dat de jurk Solene weer terug gaat naar je, en in verband met de financiele afwikkeling zal je het geld tussen de
    ..................................................................................
    zodra het geld op de rekening staat sturen wij de jurk op onze kosten terug.
    als je je hier in kan vinden graag even een berichtje terug aub.

Op de puntjes stonden persoonlijk gegevens.
    Ik vind het gewoon moeilijkw at ik ermee aan moet.
    Mijn gevoel is het er totaal niet mee eens en het kost mij nu gewoon 6,75 aan verzendkosten terwijl de dame in kwestie het niet mooi vind en het produkt niet aan haar eisen voldoet.
    Ik heb ergens geen zin in heibel, maar aan de andere kant heb ikz oiets de verzendkosten van beide keren zijn voor haar.
    Maar is dit eerlijk naar diegene toe?

5. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    Welke maat is het? Als het 80 of 86 is koop ik hem van je! :D ;)

6. oxbow

oxbow Niet meer actief

haha nee het is maat 116 en Jottum valt altijd klein en laat het nu goed op maat liggen.

Ach weet je ik zit zo en zo even in een dipje hier en dan komt zoiets erover heen en dan zit ik al snel in zak en as.
    MAar ach ook daar komen we wel weer overheen.
    En ach dan heeft mijn dochter volgend jaar een hele mooie jurk, ookal is hij wat vaal :D

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Pardon jij moet eerst geld overmaken en dan komt de jurk? Misschien heeft ze er zelf wel een vlek op gemaakt!!!
    eerst de jurk terug naar jou als hij nog net zo is als dat jij hem hebt opgestuurd dan pas het ged terug en dan alleen het geld voor de jurk, dus niet de verzend kosten.
    Het verzenden is ook op haar risico, als de jurk nooit aankomt krijgt ze ook geen geld, vermeld dat goed!

8. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

22 okt 2010
    1.358
    0
    0
    Rotterdam
    huh.. nee, pas het geld terug geven als jij de jurk hebt he....

9. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    je bent echt eerlijk geweets in je advertentie hoor
    ik zou eerst de jurk terug willen en dan pas als hij het zelfde uitziet dan toen jij heb verstuurde dan zou ik pas het geld naar haar overmaken dadelijk stort jij het geld terug en zij houd het jurkje dan heb je helemaal niks meer

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Altijd eerst terug laten sturen en na ontvangst het bedrag terug storten. Niet eerst het bedrag terug storten hoor!

De verzendkosten vind ik ook moeilijk idd. Je zou kunnen zeggen dat je het bedrag minus verzendkosten terug stort (ik weet niet of je daar al iets over had afgesproken?).

Verder vind ik het moeilijk. Van de foto kun je idd niet uitgaan want vaal op de foto kan ook van een flits zijn, of van een andere beeldscherm enz. Want op mijn scherm zie ik niet dat hij vaal is.

Maar hij staat wel onder "gebruikt" idd maar in de tekst staat dat hij er heel netjes uit ziet, niet dat hij een beetje vaal is. Dit kan gewoon onduidelijkheid met zich meebrengen.

11. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Idd eerst jurk terug laten sturen. Kom zeg zou een mooie bak zijn! Iets kopen en op laten sturen is eigen risico op markplaats. En de verzendkosten horen ook voor de koper te zijn. Dus als je de jurk terug hebt alleen het geld van de jurk terug geven. Het is graag of niet, had ze de jurk maar persoonlijk moeten ophalen.

12. Linana

Linana Niet meer actief

helemaal mee eens
    :cool:

13. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    maak alsjeblieft geen geld over voor je de jurk terug hebt!
    Dan komt ze hem maar brengen, kan ze gelijk over de brug komen.
    Dat zou ik echt nooit nooit nooit doen!

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Absoluut GEEN geld overmaken voor je de jurk terug heb!!!!

15. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ja maar die koper denkt: ik ga toch echt die jurk niet terugsturen want dan heb ik geen jurk EN geen geld. Zo blijven koper en verkoper om elkaar heen draaien.

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Nou dat valt over t algemeen reuze mee hoor ;)
    En jij gaat toch ook niet iets alvast betalen voor je het uberhaupt heb gehad...

17. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    De koper heeft al eerder geld over gemaakt en de verkoopster heeft het opgestuurd waardoor de verkoopster wel betrouwbaar is lijkt me ;)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

19. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Mee eens!

Als je nu geld overmaakt ben je EN de jurk EN je geld kwijt!

20. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    Het is heel simpel..

De koper stuurt het jurkje naar je op op haar kosten en als jij de jurk hebt ontvangen, stort je het geld terug.

Voor hetzelfde geldt, maak jij het geld over voor de jurk en dan stuurt zij hem niet meer op. Dan ben je èn de jurk kwijt en je geld.
    Zij is hier degene die onnodig klaagt vanwege niet goed lezen, dus moet zij het risico nemen om eerst de jurk op te sturen.

Ik had hem zelf niet terug genomen, ze had de advertentie gewoon beter moeten lezen, staat er duidelijk in. Haar fout.

Deel Deze Pagina