Hoe oneerlijk?!

Discussie in 'De lounge' gestart door Amare, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amare

Amare Niet meer actief

Mijn man en ik zijn nu bijna 1,5 jaar getrouwd en hebben (nog) geen kinderen. Gezien mijn man in juli jarig is en wij in juli getrouwd zijn nemen we altijd de eerste week van juli vakantie. Nu kregen we net telefoon van zijn baas dat we dit jaar (weer) geen vakantie in die week mogen nemen.
    De reden: omdat we geen kinderen hebben en collega's met schoolgaande kinderen gaan voor.
    En we vragen maar 1 week in de school vakantie!
    Ik vind dit zo oneerlijk.
    Toen we getrouwd zijn kregen we ook al niet de vakantie die we wilden om precies dezelfde reden.
    Zijn wij nu zo onredelijk omdat we 1 week in de schoolvakantie willen ivm met onze trouwdag en verjaardag.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik vind dat iedereen recht heeft op vakantie in de schoolvakantie! En ik zou het er ook echt niet mee eens zijn.
    hopelijk kom je er uit met je collega's samen

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tja het is misschien niet helemaal eerlijk maar weet niet hoeveel collega's je bijv hebt en hoe dat verdeeld moet worden?

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    Ik vind het wel eerlijk dat collega's met schoolgaande kinderen voorrang hebben maar er moet toch wel een mouw aan te passen zijn? Dit kunnen ze toch niet elk jaar volhouden?

Zijn er bij jullie zoveel collega's met schoolgaande kinderen dan? Want collega's met kinderen op het kdv kunnen best een andere periode pakken. die zitten niet aan schoolvakanties vast.

5. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Ik vind dat iedereen kans moet hebben op vakantie te kunnen en snap dat mensen met schoolgaande kinderen dan in die periode voorrang krijgen.
    Jullie kunnen er voor kiezen in een andere periode alsnog op vakantie te gaan, die collega's hebben geen andere keus.
    Maar wat iemand hierboven al zei, misschien is er een mouw aan te passen in overleg?
    Als het maar om een weekje gaat is het wellicht met passen en meten toch mogelijk.

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.071
    113
    Ik vind je niet onredelijk hoor! Snap best dat ze met de ouders en schoolgaande kids rekening willen houden maar een kinderloos stel heeft ook zijn of haar recht op een gewenste vakantie periode..

Zu het er in ieder geval niet zomaar bij laten zitten..

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Jaren geleden voor we kinderen hadden hadden ze deze regeling ook op het werk van mijn man. Hoe het nu is weet ik eigenlijk niet.
    Ik baalde er ook weleens van.
    Andere kant snap ik het ook wel omdat de ouders met kinderen gewoon aan tijden verbonden zijn en dus minder flexibel.
    nu kunnen we nog binnen de schoolperiode vakantie boeken (houden) maar straks ook niet meer.
    Maar begrijp je wel hoor! Vooral als je ook nog wat leuks te vieren hebt.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik weet niet of ik het zo oneerlijk vindt eigenlijk.
    Hangt er vanaf hoeveel collega`s er zijn met schoolgaande kinderen die dus echt in de vakanties moeten gaan. Want jullie kunnen natuurlijk ook in een andere periode gaan en met kinderen boven de 5 geldt dat niet. En er zijn natuurlijk veel meer mensen die geen week vakantie hebben met een verjaardag en een trouwdag. Neem anders dan een dagje vrij zodat je wat leuks kunt doen, dat zou toch wel lukken?

9. Amare

Amare Niet meer actief

Collega's van mijn man trekken zich er weinig van aan, hetzij echt ieder voor zich. Wij willen ons best aanpassen aan collega's met school gaande kinderen, maar van de 6 weken vakantie willen wij er 1 in de school vakantie. Wij passen ons altijd aan, wat dus tot nu toe heeft ingehouden dat hij altijd op onze verjaardagen werkt (ik ben namelijk in de herfstvakantie jarig).
    @ Yolanthe het is voor ons ook gelijk onze zomervakantie.

10. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Vind het ook een beetje flauw van zijn baas, of hij moet erg weinig collega's hebben?

Iedereen heeft recht op vakantie wanneer hij/zij wil en ik vind dat ze voor een weekje best iets kunnen regelen een keertje.
    Hoe kijken collega's met kinderen er tegen aan?
    Misschien als hun het ook onzin vinden dat zijn baas er toch nog eens naar kan kijken?

11. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Mee eens.

12. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.459
    36.401
    113
    Ik snap wel dat je baalt, maar ik vind het ook wel logisch. Immers als je geen vrij krijgt als je kinderen vrij hebben kun je dus helemaal niet met zijn allen een weekje vrij hebben.

13. MHMW

MHMW Niet meer actief

Zo oneerlijk is dit niet. Ga jezelf maar na, als je wel kinderen had en je kreeg te horen dat je geen vakantie krijgt tijdens je schoolvakantie van je kinderen. Jullie hebben nog de mogelijkheid om je aan te passen. Collega's met schoolgaande kinderen niet. Ben het dus eens met de baas van je man.

14. Amare

Amare Niet meer actief

Ja maar als iedereen een beetje zou schuiven in de zomervakantie, hebben de collega's met schoolgaande kinderen in de schoolvakantie vakantie. En hebben wij ook ons weekje zomervakantie. En z'n baas wilt dit dus niet van zijn collega's vragen. En de collega's doen dit niet uit hun zelf

15. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Aan iedereen die zegt dat je zonder kinderen wel in een andere periode kan gaan: Zo makkelijk is dat niet altijd.
    Wij hebben geen kinderen, maar moeten altijd in de schoolvakantie vrij nemen. Ik heb namelijk een beroep waarbij ik afhankelijk ben van de bouwvak. Marnat moet dus altijd vrij nemen in de schoolvakantie. Mijn baas laat mij een vakantie buiten de bouwvak niet toe.
    Iedereen heeft recht op vakantie in de schoolvakantie vind ik.

16. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

is het dan zo belangrijk om in die week vrij te hebben? ik zou gewoon wat eerder of wat later de vakantie plannen. ik vind het alleen maar logisch dat mensen met naar school gaande kinderen voorang krijgen.

17. Ellen291982

Ik weet ook niet of het haalbaar is voor de collega's. Anders vraagt je vriend dat toch zelf? Kijken of er nog wat te regelen is.

18. Ellen291982

Dan is het ook anders natuurlijk.
    Heb uit de posts van TS nog niet begrepen dat ze bouwvak afhankelijk is.

19. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Jij hebt het zo gepuzzeld dat iedereen gewoon de vakantie heeft die hij/zij wilt en dat jullie die ene week hebben? Dan zou ik het gewoon 1 op 1 gaan vragen of die collega`s dat willen als je baas dat niet wilt oplossen. Wel jammer dat je baas niet mee wilt werken aan deze oplossing.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier is het ook zo dat mensen schoolgaande kinderen voorrang krijgen en dat is al jaren zo.

wij behoren vanaf volgende grote vakantie ook bij deze groep hoewel F naar school gaat kunnen we die vakantie nog buiten de schoolvakanties doen omdat hij niet leerplichting is en ja vanaf volgens jaar zal een andere collega zich moeten gaan aanpassen aan ons.

wij zitten straks aan die vaste weken dat we vakantie hebben wel erg jammer want als je buiten de school vakantie gaat zijn de vakanties goedkoper

Deel Deze Pagina