Marktplaats probleem

Discussie in 'De lounge' gestart door Wooly, 16 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mum2be2

mum2be2 Fanatiek lid

4 jan 2010
    3.916
    3.396
    113
    Vrouw
    Ik zou niet het gewicht aan de koper laten weten op dit moment, laat hem eerst maar eens komen met het gewicht.

2. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    70 euro

3. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Het gewicht is het gewicht wat er is gewogen op het sorteercentrum. Als het gewicht zwaarder is als een lege doos. Dan heb jij genoeg bewijs om te laten zien dat het het met inhoud verzonden hebt.

Bailey07 en Wooly vinden dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Als het gewicht er op staat klinkt het als een raar verhaal. Had je in de advertentie wel staan risico is voor de koper?

(Mocht dat niet zo zijn dan is dat alvast voor de volgende keer. Bij al mijn spullen of ze het ophalen of niet staat bij risico is voor de koper.)

Ik zou bij marktplaats aangeven dat iemand je wil bedonderen. Als het pakket leeg was dan plakken ze dat bij een post NL locatie dat echt niet eerst dicht. Dan krijg je een sticker er op met deze doos is beschadigd geleverd door post.nl
    (Was overigens niks met onze inhoud ging gelukkig om de doos.)

Betreft aangifte zou ik me niet zo druk maken maar hij zou een bericht kunnen sturen met klachten bij marktplaats en krijg jij gezeur. Misschien dat maar alvast voor zijn?

Wat een ontzettende nare situatie, zou daar echt wakker van kunnen liggen. Het bedrag is mij te groot om te zeggen laat maar.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  5. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Mijn man zegt trouwens als je hebt aangegeven liever ophalen en ze doen dat niet hebben ze er zelf voor gekozen om het risico aan te gaan. Dus dan ligt de risico bij de koper.

Hopelijk heb je er wat aan of weet iemand het nog beter hoe het zit!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Nee niet terug geven op jouw verzendbewijs staat een gewicht van de verpakking dus je ku t aantonen dat deze niet leeg was.

7. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wel op de track and trace van de post.nl app.

8. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Nee joh, niet teruggeven. Hij wil je gewoon oplichten.

9. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113
    Ik zou het ook niet teruggeven. Ofwel hij wil je oplichten, ofwel er is bij PostNL iets gebeurd, maar dan had hij je op een andere manier kunnen vragen om daarnaar een onderzoek te laten starten (dat moet altijd de verzender doen). Dit riekt naar oplichting, helemaal voor toch best een behoorlijk bedrag.

10. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ha daar heb je een hele makkelijke blokkeer knop voor :D

11. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Bij marktplaats zeg ik altijd garantie tot de voordeur.

12. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Ik had niet specifiek in de advertentie staan risico voor koper maar heb wel aangegeven dat ophalen mijn voorkeur heeft.

Ik heb er vannacht best wakker van gelegen omdat Ik dit nog nooit heb meegemaakt helemaal niet dat iemand zegt aangifte te gaan doen enzo.

Ik kreeg net weer een bericht dat hij minimaal de helft terug wil want dat vind hij eerlijk. Maar ik krijg meer het idee dat de koper zelf niet helemaal eerlijk is. Al kan ik dat niet bewijzen

13. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

dan kan je toch sturen dat er gewicht in de doos zat toen je hem gestuurd had. En dat je het bewijs zwart op wit heb, dus als er iemand aangifte kan doen ben je het zelf.

14. bababoe

bababoe Fanatiek lid

11 mrt 2011
    1.803
    778
    113

Idd wat hierboven genoemd wordt. Jij kan wel bewijzen dat er gewicht in de doos zat. Bovendien is het niet aan jou om te bewijzen dat er wat in zat, maar moet hij bewijzen dat de doos leeg was. Anders kan iedereen het wel zeggen. Als de doos leeg was had hij hem niet moeten aanpakken bij het PostNL punt.

ik snap dat je er wakker van ligt, ik zou dat ook hebben, maar echt geen geld terugstorten. Ik zou marktplaats een bericht doen en deze koper blokkeren. Die probeert jou een oor aan te naaien (is er überhaupt gevraagd om een onderzoek in te stellen? Zo nee, dan echt een oplichter!!)

Syane, Vitamientjuh, Ysabella en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Als ik een lege doos zou krijgen voor iets waar ik 70 euro voor heb betaald dan ga ik absoluut niet zeggen dat ik de helft terug wil. Dan wil ik die 70 euro. Heel raar dat iemand 35 euro wil geven voor een lege doos. Dat zou ik dus niet serieus nemen.

Marti, Syane, WinterBird en 13 anderen vinden dit leuk.
  16. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Dit is iets wat vrij vaak gebeurd laatste tijd helaas. Ik zou contact opnemen met MP (dit ook aan de verkoper laten weten, en aangeven dat je hun advies afwacht). Jij kan tot nu toe alles aantonen, dus staat erg sterk. Laat hem eerst maar komen met bewijzen van die lege doos. Die had hij toch bij het ophaalpunt wel opgemerkt al? Als je die doos voelt bijvoorbeeld? Je hoort Lego trouwens toch rammelen of ben ik nu gek...? Denk dat de medewerker dat pakket dan ook niet zomaar had meegegeven. Ik vind het een heel raar verhaal. Dus niet in meegaan!

hummeltje5, Ysabella en mum2be2 vinden dit leuk.
  17. Aries

Aries Niet meer actief

Ik heb wel eens een pakketje naar een vriendin gestuurd dat leeg aankwam. Ze had ook het idee dat hij al was opengemaakt. Ik kon toen als verkopen een verzoek indoen om de inhoud op te sporen. Daar kwam helaas niks uit.

18. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Risico ligt altijd bij de koper. Hoef je ook niet in je adv te zetten hoor.

hummeltje5 vindt dit leuk.
  19. Mammielove

Mammielove Niet meer actief

Meid, niet meer reageren. En vooral niets terugbetalen. Hij had het gewoon op kunnen halen. Dit is zijn risico. Echt niet op in gaan hoor!

mum2be2 en Bailey07 vinden dit leuk.
  20. Wooly

Wooly Actief lid

26 mrt 2020
    137
    68
    28
    Vrouw
    Ik heb gevraagd op hij wil dat ik contact op neem met postnl maar daar reageert hij niet op. Hij blijft zeggen dat hij minimaal de helft terug wilt omdat dat eerlijk is. Ik heb contact opgenomen met marktplaats en ze hebben er een notitie van gemaakt. Ik zit er nu aan te denken hem gewoon te blokkeren

Deel Deze Pagina