Bedankt voor jullie antwoorden. Je gaat soms gewoon aan je zelf twijfelen terwijl je niks fout hebt gedaan.
Ja dat is precies hun bedoeling. Dat je gaat twijfelen, bang bent voor aangifte etc. En dan uit angst toch maar geld overmaakt. Als er niks in je pakket zat bij aankomst en het is onderweg fout gegaan, is een onderzoek een prima voorstel. Daar gaat hij niet op in, dus dan weet jij genoeg. Overigens heb je ook de mogelijkheid om gelijk over te steken met betalen via mp. Ik heb het nog nooit gedaan dus geen idee hoe dat werkt. Maar je zou er naar kunnen kijken of het wat voor je is.
Gelijk oversteken niet doen. De koper moet namelijk bevestigen dat hij het heeft ontvangen. Als ze dat niet doen ben je alsnog de l.u.l.
Ik geloof niet dat hij een lege doos heeft ontvangen. Eerst wil hij z'n 70 euro terug. Nu jij naar t gewicht op de doos vraagt, wil hij opeens maar de helft. Gewoon negeren. Verzenden is risico voor de koper, ook als het niet in je advertentie staat.
Zo een mafketel zou ik nu gewoon blokkeren. Sowieso als iemand al meteen gaat dreigen met aangifte zou ik niet eens reageren. Als iemand écht een lege doos zou hebben ontvangen zou diegene zelf juist alles doen om dat te bewijzen i.p.v jou tegenwerken (met het gewicht van de doos etc.).
Volgens deze tekst niet helemaal waar: Bij een verkoop van bedrijf aan consument is het bedrijf altijd aansprakelijk voor het kwijtraken. Bij een verkoop tussen consumenten onderling waarbij in de advertentie is vermeld dat de verkoper het product zal verzenden of bezorgen, is de verkoper aansprakelijk voor het kwijtraken. Echter als de verkoper expliciet “op eigen risico van de koper” in de advertentie zet, dan verschuift daarmee het risico naar de koper want je mag als consumentkoper en -verkoper contractueel dat risico bij de consumentkoper leggen. Gevonden: https://blog.iusmentis.com/2012/03/12/wie-is-aansprakelijk-voor-verloren-bestellingen-bij-particuliere-verkoop/ Maar gezien de tijd kan ik het ook verkeerd lezen @Wooly kan wel zeggen niet druk maken maar ik lig van dat soort dingen ook wakker. Maar voor 70 heb je toch best wat lego, dan hoor en voel je toch dat er wat in zit. ( of je hebt hele speciale items verkocht, dan wil ik wel tips haha)
Het was een lego set die al in elkaar stond. Hij vroeg mij er vershoudfolie erom heen te doen zodat het in de doos niet uit elkaar zou gaan. Dit heb ik gedaan. Dus hoorde je geen steentjes rammelen in de doos. Maar je voelde het wel aan het gewicht. Ik heb de persoon geblokkeerd op marktplaats maar wel de berichten bewaard voor het geval ik ze nodig heb
Maar hij heeft geen foto meer gestuurd van de doos op een weegschaal? Zegt mij genoeg inderdaad... een oplichter. Snap dat je het je persoonlijk aantrekt maar probeer het los te laten.
Als je bij bol.com zoekt naar ene lego set staat daar altijd een gewicht bij. Als je dat vergelijkt met het gewicht van postnl dan weet je genoeg toch. Of er is iets mis gegaan bij postnl of iemand licht jou op. Ik denk het laatste. Echt geen geld terug geven hoor!
Hij heeft nooit gereageerd op de vraag of hij de doos wilde wegen? Zegt mij genoeg. Sowieso een apart verhaal. Van mij zou hij geen cent krijgen. Ik vermeld tegenwoordig altijd in mijn advertenties dat verzenden op eigen risico is en ik stuur dat nogmaals wanneer iemand het wil kopen (Aangezien 9 van de 10 de omschrijving helemaal niet lezen).
Vervelend zoiets Ik zou geen geld terug geven. Sla wel even de gesprekken op, en houd je verzendbewijs opgeslagen en maak een screenshot van het gewicht van post nl erbij had staan. Dan heb je zelf nog altijd het bewijs .
OT: misschien heel suf maar als er in een advertentie zou staan "verzenden op risico van de koper" zou ik daar dus niks kopen. Dat zinnetje komt op mij over als een vrijbrief voor louche verkopers
Goed om te weten. Ik heb laatst nog iets op deze manier verkocht. Had er geen prettig gevoel bij. Het is gelukt hoor, maar ik snap nu waar dat gevoel vandaan kwam.
Ik zet het er ook alleen bij als ik er bij zet ophalen. Bepaalde dingen wil ik opgehaald hebben omdat het duur of breekbaar is. Willen zij het niet ophalen maar moet ik het verzenden dan is het hun risico.
Ik zet altijd in de advertentie dat verzenden op kosten en risico van koper is. Inderdaad omdat ik gelezen had dat als je dat er niet bij vermeld jij verantwoordelijk bent tot het bij de ander is, en daar hou ik niet van. Verzenden prima (is een service vind ik, maar goed je wil ook wat verkopen) maar risico is dan echt bij koper. Heb nog nooit gehad dat iets niet goed is aangekomen (en zelfs eens een vaas verstuurd ), en gelukkig goede recensies op marktplaats. Wellicht scheelt dat. on topic: goed gedaan ts! Super dat je hem geblokkeerd hebt. Een eerlijke koper had gewoon met je in gesprek gegaan en geprobeerd een oplossing te vinden ipv alleen maar de helft van het geld terug.